Skyltsöndag 491


Bloggvännen BP
: s skyltsöndag är här igen och jag hänger med...
 

Den här skylten är lite speciell. Fotot är inte mitt utan jag har lånat det av Funchal Noticias. Tracker ser vem som helst att bilen heter men under registerplåten hänger en lite babydocka...vilket betyder att det finns en baby i bilen. Ingen skriven skylt alltså. 
Benen vinglar hit och dit på dockan enligt tidningen...och ser väldigt levande ut.
Alla sätt är bra förutom de dåliga som det heter. 


    Så till mina egna skyltar...Pestana till höger i bild och en vidundrande utsikt rakt framför..


    Vi var på vinprovning. Uppriktigt sagt så minns jag inte om vinet var gott eller inte gott. 
    Nej nej, så mycket drack jag inte ....😉
    Uffe som är mera på alerten än vad jag är, vad gäller vin kommer ihåg att det vita var gott 
    men att det röda behövde längre lagring. 
    Det här hände för ett tag sedan så mycket kan säkert ha ändrat och allting
    är en smaksak. Om man minns smakerna då förstås😉
    Klicka på länken så får ni veta mera om  Seiçal-vinerna 

        
                               En Mercedes- Bens från femtiotalet som har kuskat på regeringschefer
                               och andra höjdare. På flaggan står det Das ilhas, as mais belas e livres...
                               Av öar är den den vackraste och friaste..ungefär så..


    Mercedes- Benz firade hundra år i somras...


Bara för några dagar sedan såg jag ett fartyg komma i hög fart. Det röda i bakgrunden menar jag. Mitt i allt så stannade fartyget till och tycktes driva. En stund senare såg det ut om om det var på väg mot Afrika, så stannade det upp igen och drev, vart ska vi egentligen? såg det ut som. Slutligen drog man upp farten och tog samma väg som från början. En gastanker med otydligt namn, var det. Sydamerika nästa? 
Kryssningsfartyget i förgrunden minns jag inte namnet på...hujedamej för dessa flytande hotell


    Ja, så hände det sig då jag hittade en skruv på golvet vid min säng och madrasserna åkte ut. Jag fick
    ett par skyltar att visa..
    Madrasserna är tillverkade i Tyskland men vi köpte dem på Rhodos. 
    Hur det nu går till ibland så hamnade vi på en sängdemonstration ute i buskarna på den ön
    Jag lade mig ner, testade madrasserna och nekade att stiga upp igen om jag inte 
    skulle få en sådan med mig hem. Ja, två  madrasser då förstås. 


    En skylt till hittade jag på madrasserna: 
    Textiles Vertrauen. Geprüft auf Schadstoffe nach Oeko-tex. Standard 100. Hohenstein.
    Förtroende för textilier. Testade för skadliga ämnen enligt Oeko-tex. Standard 100 av Hohenstein.


    Lite RIM måste med förstås...eller rätt mycket egentligen, för det är många kilo på den där pallen
    Killen utan huvud tog in säck för säck i den smala öppningen. Snabbt som ögat. Vilka muskler de 
    måste få. Jag gissar att det är cement..eller något sånt. 


    En Norman kan väl komma med idag eller hur? 


    Här drar de här killarna på ordentligt...


Ett foto som är härifrån men inte tagits av mig...minns inte ens vem som har gjort det.

  De andra som brukar vara med i Skyltsöndagstemat är länkade här nedan: 



              

                       Karin Eklund, Funchal, Madeira




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Öronbedövande