Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

För ett år sedan idag, stod vi på "vår" balkong i Funchal ( Madeira) och tittade på det mest storslagna fyrverkeri som vi någonsin har varit med om. Det var magiskt, stort och euforiskt allt detta hejdundrande, gnistrande och smällande. Alla kände sig säkert förvissade om att det nya året skulle bli hur bra som helst. Så är vi ju, vi människor. Vi är optimister för det mesta. Och visst har år 2020 haft mycket gott med sig men vi vet ju alla att det också har varit väldigt svårt och jobbigt för många, många och att vi kommer att känna av allt detta också under det år som är på kommande.

Nu i dagarna har jag tagit ett beslut om min närmaste framtid. 

Jag tänker ta bloggpaus!

Japp! Det har vuxit fram redan under tidig höst men så kom jag på att jag hade så  många krubbor och granar och ja, ni vet, så jag bestämde mig för att se tiden an ett tag framöver i alla fall. Men nu känns det som att det ska ske!  Jag avslutar bloggåret med ett bamsestort fyrverkeri och går in i det nya året med tanke på att försöka få tag i mig själv. Jag känner mig lite väl splittrad just nu; jag rycks mellan hötapparna. Jag vet också att det bara är jag själv som kan avgöra vad jag gör, "så slut med velandet nu på ett tag, Karin," säger jag åt mig själv. Nu tar jag paus och så får jag se vad som händer...


     

Jag har ingen aning om hur länge jag tänker vara borta härifrån; det kan bli kort, det kan bli långt. Jag tänkte göra ett undantag och vara med i Skyltsöndag men så blir det inte heller, nu har jag helt enkelt gått i sin, precis så där som kossorna brukar gå.  Jag släpper inte ordet, skrivandet och skapandet, men jag behöver paus, behöver få tag i mig själv på det sätt som jag trivs bäst med. Förmodligen tar jag paus i pausandet någon gång och tittar in till er mitt i allt när jag känner abstinens men Pettasblogg tar semester. 


    De sista ryckande timmarna av år 2020 ebbar ut och om några timmar skriver vi år 2021. 

    Jag önskar Er alla, alla Ett Gott Nytt och hälsosamt År 2021 ! 

Tack för alla fina "samtal" vi har haft under året som snart är förbi. Vi fortsätter "prata"  givetvis fastän jag tystnar ett tag framöver.

    Nyårskramar !

 

    Copyright: Karin Eklund, Pettas ekologiska

Kommentarer

Märtha sa…
Ha det gott, Karin! Jag kommer att sakna dig i bloggosfären! Dina bilder, dina funderingar... Lever på hoppet att du återvänder innan sommaren! Själv bubblar jag av skrividéer och andra idéer, har svårt att välja bort någonting. Vilar från "det ena" med att göra "det andra". Tycks vara ett karaktärsdrag hos mig. Så länge huvudet håller... Gott Virusfritt 2021!
Ama de casa sa…
Ha en skön bloggpaus, men jag hoppas att den inte blir alltför långvarig.

Ha nu en fin nyårsafton och ett Gott Nytt År!
Anki sa…
Kommer att sakna dina inlägg, men ha det gott och njut av din bloggpaus!
Önskar dig och Uffe en trevlig nyhetsafton och så ett Gott Nytt ÅR!
Humlan sa…
När jag bloggade så hävdade jag bestämt att det bara skulle vara av lust och ett nöje, jag tog bloggpaus för flera år sedan och vet fortfarande inte om jag börjar igen en dag. Så jag tycker att du tar helt rätt beslut, när man känner att flera saker sliter i en och tiden eller orken inte räcker till, då får man rensa bort även sådant som man tycker om att göra. Lusten kan finnas men det blir inte längre ett nöje.
Men jag hoppas på att du kommer tillbaka en dag.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och var rädda om er!
Du gör ett val och så för det bli men jag hoppas pausen blir kortvarig gör jag älskar dins inlägg!! Hoppas att bi kan göra följe på FB fortfarande.
Vill önska dig ett Gott nytt År 2021
Kram Karin <3
Karin sa…
Vilket underbart fyrverkeri! Tänk när ni stod där och njöt, vad lite ni visste om krånglig hemfärd och det coronaår som skulle komma!

Nu får vi hoppas att nästa år sköter sig lite bättre. Tack för i år! Det blir lite tomt efter dina fina och finurliga blogginlägg, men det är ett bra beslut du fattat, om det känns rätt för dig. Jag kommer att titta in ibland och se om det händer något här!

Kramar till dig och Uffe och ett riktigt gott 2021!
Gunnel sa…
Så ledsamt att inte få läsa dina trevliga inlägg mer, men jag förstår så väl hur du känner. Jag har själv haft de tankarna ibland. Förhoppningsvis hörs vi någon gång ändå. Jag hoppas du kommer att ha det bra med vad du än tänker ta dig för och jag önskar Uffe och dig ett riktigt Gott Nytt År och en god fortsättning på det nya året. Kram
Ditte sa…
Ett fantastiskt fyrverkeri och fina minnen har ni med er från Madeira. Minnen som ni kan ta fram lite nu och så.
Ja, att ta tag i sig själv är nog så viktigt. Givetvis kommer både jag och många andra att sakna dig och dina fina inlägg.Men lika bra att hoppa i besluten. Du har ju funderat en hel del. Det kommer att bli tomt. Men du kommer att finnas med i mina tankar in i nästa år också. Även om det inte blir via bloggen.
Önskar dig en bra bloggsemester.Och tack för alla fina samtal här.
Varm kram!
Bo och jag önskar er ett gott slut och ett bra nytt år.
Kram!
BP sa…
Snacka om crescendo och ett värdigt "avslut" inför bloggpausen. Först var det Mia och nu är det du som tar en bloggpaus. Tycker det är aningen ledsamt när välskrivna bloggar med fantastiskt bildmaterial kastar in handduken. Men det ska ju vara roligt att blogga och inte ett måste. Då är det bättre att pausa ett tag.
Även jag hoppas på en kort paus.

Under tiden tackar jag för jättefina bidrag till Skyltsöndag och toppen inlägg i din adventskalender. Dessutom önskar jag dig ett gott och givande 2021! Många kramar och ha det gott!
Lena i Wales sa…
Jag kommer att sakna dig, men hoppas du får en trevlig paus och välkommen tillbaka när du känner för det!
God fortsättning på det nya året!
Kina sa…
Då vill jag önska dig ett riktigt bra år 2021! Ta väl hand om dig och jag hoppas du kommer igen så småningom. Tills dess: Stor kram! 😄
wiper sa…
Du har verkligen fått fram vilket fantastiskt fyrverkeri det var. Vilken härlig tid då ni kunde resa. Jag förstår dig så väl för även jag har kännt att jag varit på gränsen till att pausa bloggen och även avsluta. Jag är dålig på att ta bloggpausar men får nog bättra mig för det kan bli för mycket.

Jag kommer att sakna dig men du kanske är kvar på facebook. Jag har pausat därifrån länge nu. Man måste lyssna på sig själv och känna efter så det är bra gjort.

Gott Nytt bättre år och ha det så bra kära du
Varm kram från Malin
Paula sa…
Jag förstår till fullo ditt resonemang...Livet pockar på med än det ena och det andra o prioriteringar måste göras dels när tiden inte räcker till och dels när annat är betydligt angelägnare. Att hinna ifatt sig själv säger sig självt vara av högre prioritet! Ladda batterierna kan man kanske också säga. För mig är det lite tvärtom, nu under pandemin tycker jag att det är trevligt att ha en rutin som bloggen, där bor ju så många av mina vänner...
Jag hoppas det nya året ger dig mycket värdefullt, jag kommer att sakna dig, mycket, men litar på att vi hörs igen
Kram från pörtet
byblixtra sa…
God fortsättning på nya året!
Så häftiga fyrverkeribilder!
Musikanta sa…
Vilken tur att jag tittade in just nu då! Jag har känt mig som du länge och tyckt att det var jobbigt överhuvudtaget att få till ett inlägg själv. Än mindre att läsa och kommentera hos andra. Här händer ju absolut ingenting längre - i alla fall inte något som jag tycker är värt att skriva om.

Men jag försöker väl ett tag till. Rätt vad det är kommer väl orken och lusten tillbaka - kanske också för dig. Jag kopierar din e-postadress om det är något jag undrar över - din Uffe brukar ju veta :-). Önskar er allt gott under det nya året.
Nu får du en kram i alla fall från
Ingrid
PS. Fantastiska fyrverkeribilder!
Åke sa…
God fortsättning! Det är något vist med fyrverkeri så där. Fint fotat.
Annika sa…
Det kan vara OOOOOO så skönt med ett uppehåll. Jag hade ju just ett på två veckor, inte dumt. Inte dumt alls.
JAG hoppas innerligt att du kommer tillbaka, för jag kommer att sakna dig MYCKET.
Njut av pausen.
Men kom tillbaka önskar jag som just kommit tillbaka.
KRAMAR och KRAMAR och SAKNAR!!
Bosse Lidén sa…
Jag förstår att du minns förra årsslutet med nostalgi. Ser pampigt ut, även ljudlöst.
Önskar dig en fin början på 2021. Ta väl hand om dig.
Bossekram
Susjos sa…
God Fortsättning på det nya året! Hoppas du mår fint, och att du fått en fin inledning på det nya året!
Välkommen tillbaka!
Kram
Geddfish ♥ sa…
God fortsättning på det nya året!
Hoppas du kommer tillbaka igen snart eller när det känns som bäst och läge.
Det ska kännas kul att blogga. Själv tog jag paus över jul och nyår, med ett par inhopp bara.
Ibland får annat ta plats.
Men jag måste säga att du har en väldigt vacker och välskriven blogg!
Kram!
Geddfish,
precis så är det. ibland behövs en paus och nu just behöver jag det för att kunna ge tid åt annat. tack snälla du! kram! 😍
susjos!
Tack detsamma! och TACK för välkomnandet. det får ta den tid det tar men jag tittar helt säkert in till dig nu o då. kram 😍
Bosse!
Tack o tack detsamma
Karinkram
Annika! just nu känns det bäst med en längre paus för min del. jag kommer tillbaka men den här gången tar jag det lugnt med bloggandet.
däremot tittar jag in nu o då för att se vad du och alla andra håller på med. Kramar i kubik 😍
Musikanta,
Tack! Vi finns här både du och jag trots tillfällig frånvaro ett tag.
Kram också till dig! 😍
Paula,
Det är väldigt mycket just det det handlar om. att hinna i fått mig själv. jag har varit väldigt mycket ute på Internet under några månader och jag behöver tid för egen del
givetvis hörs vi igen! Jag tittar in till dig nu o då.
kramar till dig och dina pälsklingar 🐺😍
Märtha,
Tack! Jag är så gott som övertygad om att jag återkommer till sommaren önskar er båda ett virusfritt 2021. det behöver vi alla! 🦋
Ama de casa,
Tack!
Det blir nog nästan sommar innan jag skriver något igen men jag kommer på besök till din blogg nu o då!
Ha det fint- kram 😍
Anki,
Tack! Jag tittar in till dig mitt i allt! Ha det bra- kram 😍
humlan,
Så ska det kännas, lustfyllt o roligt. jag vill gärna skriva och har mycket att skriva om men just nu måste bloggen och jag hålla ett nödvändigt avstånd.
Tack snälla du för allt du skriver! Ha det gott du med på alla sätt o vis! 😍🦋
biggeros,
Ja, valet blev att hålla bloggpaus ett tag. jag tittar in nu o då, lita på det Birgitte! kram😍🎈
Karin,
Ja där stod vi och hade ingen aning om vad som väntade. nu är vi här på Madeira igen och under annorlunda former o restriktioner. Uffe kan träna utan att få kramper eller spasmer och det är det bästa.
kramar till dig från oss båda 😍😍
Gunnel,
Jag tar en längre paus men återkommer igen närmare sommaren. tittar nog in till dig nu o då 😊 kramar 😍
Ditte,
Tack! dina ord värmer. nu vet jag att jag förmodligen återkommer med blogginlägg igen när sommaren står för dörren men jag tittar helt säkert in till dig nu o då innan dess. hälsa med dig och ha det bra! Kramar från Karin o Uffe på Madeira 😍
livsamatören. amateur of life,
utan minsta tvekan håller jag med dig Tove 😍allt har sin tid och jag tittar helt säkert in till dig nu o då. Kramar 🎈🦋
bp,
kastat in handduken har jag inte ännu 😊
Jag återkommer närmare sommaren men tittar helt säkert in till dig nu o då !
varm kram 😍🦋
Lena i wales,
Tack! tiden går fort och snart är jag här igen. ha det gott! Kramar 😍
Kina,
Tack snälla du! närmare sommaren skriver jag igen men tittar helt säkert in till dig nu o då! Kramar 😍
wiper,
Jag kommer igen när sommaren står för dörren. jag tittar nog in till dig nu o då under vårvintern. var rädd om dig! Kramar 😍🦋
Mitt namn är Michael Janice, jag bor från Lund, Sverige, (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
Jag är skild med en son och min sons namn är Felix han är 12 år gammal nu, jag hade en dålig upplevelse i mitt tidigare förhållande, det är en mycket lång historia men jag kommer att skära det kort för dig att förstå det ibland måste vi göra ett personligt beslut för att få det som tillhör dig.
Min fru skilde mig att gifta mig med en annan man som bor i samma stad. Jag bad om ursäkt för henne och jag bad henne att återvända till mig och till vår son, hon vägrar att komma tillbaka till mig. ,
För några dagar sedan läste jag en artikel om relation blogg postat av Maria Anderson från Sverige, hon delade en livsförhållande upplevelse på en blogg och hon skriver ut e-postadressen till Dr.OdeDuwa kärlek stava caster som kan återställa tillbaka brutet kärlek äktenskap och ta med Tillbaka ex kärlekspartner inom 3 dagar.
Jag trodde aldrig på magi, tills min son sa att jag skulle hellre ge det ett försök att få sin mamma hemma.
Jag skickar mailmeddelande till den postadress som finns på bloggen för att kontakta Dr.Odeuduwa Love Spell Caster. Jag förklarade för honom allt som hänt mellan mig och min ex fru.
Jag fick ett svarmeddelande att han kan hjälpa mig att ta tillbaka henne hem att älska och lita på mig som mer än någonsin, jag gav det ett försök och jag var glad att följa alla instruktioner från Dr.Odeuduwa Love Spell Caster. Bara några dagar efter att jag fick ett telefonsamtal från min ex fru Laura, ursäktade hon mig, Laura Creturned hemma, hon grät och ber om ursäkt till vår son Felix för att lämna honom så länge.
Det fungerar som magi verkligen för att det är så fantastiskt hur kärleks stavning fungerar så effektivt inom tre dagar stavningsbön.
Jag rekommenderade starkt någon som läser detta vittnesbörd som går igenom relationsproblemet att söka efter hjälp för att återställa sant kärlek och lita på kärleksförhållande. Oavsett hur länge din partner lämnade dig kan de fortfarande återvända till dig.
Det fungerar för mig och så många andra har sagt bra kommentarer om den här stora mannen Dr.ODUDUWA dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
Bloggblad sa…
Nuhar du visst råkat ut för spam också ...

Jag har dig kvar på min blogglista, så jag ser när du uppdaterar. Hoppas att renovering och annat går smidigt så att ni kan koppla av.
99 Data Cd is One Of The Most Popular list of export companies in India . If You Are looking importers in india you visit Correct Place you can buy or download data our site get more about visit Here :99datacd.com
Getting Delhi Bussiness Directory that too as a reliable one is not easy! Sometimes you come across a platform that offers you fake data; in that case, you will not reach your target. So, make smart efforts and connect to 99datacd, the best data provider company.
Thanks for this information check free dubai business setup services.

setup business in dubai

5shock sa…
Thanks for this information check best digital marketing agency in uae which helps you in your business.

digital marketing agency in uae
Mohit Sharma sa…
Thanks for this information check top digital marketing servicesin uae which helps you in your business.

top digital marketing services
Anonymous sa…
Ett stort tack från Maya till DR AJAYI för att du hjälpte mig att återställa mitt trasiga hem. Inkonsekvens har varit ordningen för dagen i mitt hem och äktenskap. Min man har haft ett jäkla problem och slitit i mitt kött ända sedan vi började ha för många missförstånd. Vissa dagar gick han bara och kom aldrig tillbaka förrän de senaste veckorna. Jag var förkrossad och försökte allt jag kunde för att åtgärda problemen men lyckades inte. Jag var tvungen att söka efter hjälp och jag blev hänvisad av en vän att kontakta DR AJAYI vilket jag gjorde. Jag visste aldrig att det skulle vara möjligt eftersom problemen hade dröjt sig kvar i två hela år. DR AJAYI försäkrade mig och sa bara till mig att lita på honom och tro på att få mina önskningar uppfyllda. Han fixade mitt äktenskap med sitt kraftfulla kärleksåterföreningsband och mitt hem är fantastiskt igen och min man är med mig för att aldrig lämna längre. Kontakta honom också och tro att han kan hjälpa dig eftersom han inte har några dåliga uppgifter. Sms:a honom bara via WhatsApp +2347084887094 eller maila honom via: drajayi1990@gmail.com
EMS Digital sa…
Your blog is a captivating journey through insightful thoughts and eloquent expression. Each post is a testament to your profound understanding and passion for the subject matter. Your words resonate deeply, leaving readers both enlightened and inspired. Thank you for sharing your unique perspective and enriching the online community.

business consultant in uae
Discover unparalleled business expertise with our Dubai business consultants
From strategic planning to market entry, our seasoned professionals provide comprehensive guidance. Navigate the complexities of the Dubai business landscape with confidence. Partner with us for tailored solutions that drive success and elevate your business to new heights.

Populära inlägg i den här bloggen

Veteranbil nr. nio och tio