Så kom hon hit igen, flickan !

Ja, jisses så glad man kan bli ibland, när man känner igen någon. Eller hur? 

Nu har jag glimten i ögat, men minns ni att jag blev riktigt vänligt inställd till de tre stora dunk-grävmaskinerna som underhöll oss här på högljudd nivå under ett års tid. 

 

Där står hon i april-22 tillsammans med sina bröder 290 och 360 och själv är hon 170. Längst fram. 

Just det, jag läser till prov och behövde en paus för "klottrande"/koncentration men inte denna gång av hus utan nu blir det grävskopa- och dunkmaskin som gäller fastän det handlar om husbyggnation i alla fall på något sätt😀. 

Under tiden som jag "leker" så här hoppas jag på att prepositionerna i det portugisiska språket sätter sig där de ska sitta, helst resten av min livstid. Todos se sentem! Por favor! 


Om det är samma flicka vet jag inte men om inte annat så är det en tvillingsyster. 

Plötsligt så stod hon där i morse på lastbilsflaket och väntade på att få audiens till RIM-bygget. Jag bestämde mig redan för drygt ett år sedan att hon var en flicka, för hon rör sig annorlunda än sina storebröder, liksom lite mera vickande på höfterna, mjukare, elegantare, dansantare, så där som flickor brukar göra. Jag ville ge henne lite spetsar på rumpan och en rosett på huvudet i fjol men det blev aldrig av att ta en stav och hoppa över stängslet. 

Kanske jag får till det nu istället? När de kommer på jobb till RIM så står hon där och "rosettar" till livet för dem. Om hon är kvar då ännu, för jag gissar att det handlar om ett kort besök. Hon har ju knappt rum där inne bland allt  som har vuxit upp som svampar sedan hon for härifrån. Gropen är ingen grop längre.


Ja, det var lite knogigt att ta sig in för henne  men med bistånd av alla män som surrade/uppvaktade henne så gick det 


              Som en kamel genom ett nålsöga. Allt går på andra sidan gränden. Det har de bevisat otaliga 
              gånger vid det här laget. Jag blir inte ens förvånad längre. De fixar allt, precis allt. 
              Lugnt och metodiskt. 

               
                      
                            Nå, där går kanske gränsen trots allt. In genom den dörren slipper hon nog inte.

                           

Hon är ju trots allt ingen lättviktare, så flicka hon är. Jag får äta mycket för att nå hennes vikt och jag ska ju inte gå upp i vikt utan ner är det tänkt. Därav mina extra kilometrar i backarna här. Jodå, det går åt rätt håll, midjemåttet minskar om än långsamt men det minskar. Finaste backiga Madeira! Vem behöver gym och dieter när Madeira finns? En lång parentes det här förstås men jag tänkte att intresseklubben kanske ville veta? 😅   


    En tidning kanske går att trycka in mellan husväggar och bilar? Här är det trångt så det förslår men 
    som sagt det är inget som helst problem för de skickliga chaufförerna. 

    

    Bilen jag blir glad av. Jätteglad! 

    

            Så där ja, hon är i sitt esse, flickan. 
           Jag i min tur återgår till prepositionerna, de,da, do, das, dos...
            
          
           
           
            Nu ordning och reda, löning på fredag som det heter på Åland. Godkänt alltså! 
           Jag ska klara av det, givetvis!  Håll tummarna gott folk!




                                                        Karin Eklund, Funchal, Madeira

  

Kommentarer

LillaSyster sa…
BP kommer jubla åt alla dina grävmaskiner=)
Jag håller tummarna, är övertygad om att det kommer att gå bra för dig. Kram
LillaSyster,

ja, hon blir säkert jätteglad, som har jobbat med märket de har dessutom.
Tack, snälla, jag hoppas verkligen det. Huvudsaken att jag når över gränsen och blir godkänd, för jag vill vidare. Kram!
BP sa…
Alltså jag som faktiskt jobbat åt Komatsus återförsäljare i Sverige på 1990-talet blir jag nästan tårögd. RIM:s bandgående grävmaskiner verkar vara sprillans nya, vilket betyder att det går bra för företaget. Komatsu har även hjulgående grävmaskiner (PW-modellerna).
Håller alla tummar och tår för dig imorgon:-)
BP,

oj, nu blir jag nästan tårögd i min tur...Ja, jag tror att det går bra för RIM, jag önskar det verkligen. De sköter om sina maskiner, du skulle se när de tar vita handskarna på och putsar dem. Gulligt så in i vassen när de tar hand om sina skötebarn.
Tack BP, det känns bra med tummar och tår från dig imorgon!
Du är för härligt :) Löning på fredag säger även vi och jag håller tummarna att det blir så för dig idag! Stort lycka till!
Anita, de fyra blomsterhaven,

tack!
Så kul att ni också säger samma sak. Tack för tummar och lycka till! 🤍🤍
wiper sa…
Vad jag njöt av din berättelse mellan bilderna. Jag är ju väldigt förtjust i arbetsfordon så när jag ser några så fotar jag men nu var det länge sen.

Du har skrivandets gåva

Ha nu en skön helg
Kram från Malin

Anki sa…
WOW! Vilka duktiga människor som klarar att föra i den dansen! Härliga bilder!
Jag är säker på att det kommer att gå bra, men håller tummarna ändå!
Karin sa…
Så fint att flickan är tillbaka och vickar på rumpan! På en del bussar i Stockholm står det "Varning för utsvängande bakparti", men det behövs nog inte på den smidiga damen. Och vilket trevlig lastbil i blått och gult med texten "Apoiamos a Ukraina!"

Det kommer att gå hur bra som helt på din tenta, det är jag övertygad om!

Wiper,

tack! Vi är ju lite galna både du och jag. På det sättet.🧡
Tack Malin, ha en skön helg du med !
Kram från Karin
Anki,

javisst är det WOW!

tack, och tack för tummarna du håller! 🧡
Karin,

lite kvinnlig fägring behövs bland alla män på andra sidan gränden 😉
Den smidiga damen klarar det galant. Ja, är den inte härlig lastbilen? Den texten är ju bara för bra, att de hjälper Ukraina.
Snart får jag veta, hur det går på tentan, ska ge järnet i alla fall. Tack!

Annika sa…
Ett äkta Karin-inlägg när det är som bäst. LOVE IT!!
Du är bara bäst på sånt här.

Sedan, nickade och skrattade till när jag läste om backiga Madeira och att bränna kalorier i backarna där. KAN tro det jag, grattis att det går åt rätt håll.

Läste just din svarskommentar till mig från igår.
Spot on, Karin, spot on. Du och jag är verkligen lika då det kommer till detta att känna in, och att få sådana där otroliga obeskrivliga känslor.
Jag tror på ngt sätt att du fick ngn connection med sonen ... Och det tycker jag är så otroligt vackert.

Stora, stora kramar till dig min vän mitt ute i Altanten!!
Annika,

tack! 💗

Ja, här bränner man kalorier, lita på det. Jag älskar backarna här, de som går uppåt...neråt också förstås, som omväxling, haha

Ja, vi är rätt lika på den fronten du och jag, jag vet det. Har det där extra sinnet, det känsliga som fångar upp.
Något hände, absolut..jag har ju varit med om det tidigare i flera sammanhang.

Stora, riktigt stora, kramar till dig med på andra sidan västerut om Atlanten, ha en finfin helg med din Peter!
Märtha sa…
Tyvärr läste jag inte det här så att jag hade möjlighet att hålla tummar och tår. Själv satt jag och läste korrektur och umgicks i Lovisa hela eftermiddagen. Men nu är det jobbet gjort, granskningsläsningen, alltså. Tills följande Rosenblad skall göras. Blir det en eller två tentor ännu, inann du tar "julpaus"?
Märtha,

jaha ja, då kan jag skylla på dig då om det går åt pipsvängen🤣.
Jag har faktiskt inte sett en enda julstjärna ännu men ska försöka hitta den jag vet att ska finnas imorgon. Så där i allmänhet bara....
Grattis till jobbet som är gjort.
Jag vet inte hur många tentor som väntar, jag får veta mera på tisdag. Vet inte ens om det blir julpaus men förmodligen.

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio