Skyltsöndag 430

Bloggvännen BP är förvaltare av Skyltsöndagstemat och de andra som brukar vara med har jag länkat till här: 

Mitt bidrag för dagen har jag plockat ihop under den senaste veckan


   Inte alls långt ifrån oss, ca 500 meter bort, finns en hjälpsam staty


                den kan ta hand om 😉kassar när man ska besöka Incapacidades, ( bl.a. en handikappservice) 

                Pingo doce är en livsmedelskedja.


           Senaste tisdag var vi till Babosas och gick förbi alla dessa skyltar


    Igreja, ska det stå, en bokstav har rymt, ett par andra tänker göra samma sak
    Vi gick i riktningen mot Carros de cestos, tobogan /kälkåkningen i Monte


    Vi gick förbi Monte Palace Madeira, Tropical Garden, en välbesökt trädgård av sällan skådat slag


                 Förbi oss körde en liten lastbil med tomma korgkälkar...


Men vi åkte inte toboga, vi gick vidare. En katt hade lagt sig på ett bord där man sålde ljus inför den kommande festivalen Nossa Senhora do Monte


    På håll såg jag glada parasoll...

  
    En skylt visade att vi var på 550 meters höjd


                                        Den 14 o 15 augusti blir det festival Nossa Senhora do Monte
                                        

    Tydligare kan det väl inte bli...


                     På håll såg jag skylten till Alto Monte


   Utanför fönstret där jag befann mig hängde vår president...😏Somos Madeira betyder Vårt Madeira


            Så där ja, nu går jag vidare.....


           Ha en fin söndag alla! 

                                                             Karin Eklund, Funchal, Madeira  

Kommentarer

Znogge sa…
Vilken snygg och varierad skyltning från den gångna veckan. Du har verkligen samlat på dig en hel del!
Önskar en fin söndag nu!
Anki sa…
Verkligen en välfylld och varierad skyltskörd från veckan som gått ... snyggt jobbat!
Önskar dig en trevlig söndag!
åsa sa…
Du har verkligen samlar ihop en massa bra bidrag under den gångna veckan till söndagens skyltning 👏
Skyltar av varierande sorter och både välanvända med bokstäver på rymmen som fotspår rakt in i nästa vecka 👣
Ha en fortsatt skön söndag 🤗 /åsa
Znogge,

tack! Jag är ju lite flickan med guldbyxorna, här finns det skyltar i oanade mängder, bara att ta för sig.
Tack detsamma ! Ha en fin söndag!
Anki,

tack! Som jag redan skrev här åt Znogge, jag är flickan med guldbyxorna, det dräller av skyltar här.
Tack detsamma, ha det fint!
åsa,

ja, här är det bara att ta för sig. Finns skyltar hur mycket som helst, även om vissa av dem försöker rymma en bokstav i taget. Nu stegar jag på mot nästa veckas skyltsöndag, fångar skyltar i farten.
Ha det gott du med! 🤍
LillaSyster sa…
Många skyltar du fått ihop. Bra med en katt som vaktar ljusen. Ha en bra eftermiddag!
Guldkryckan sa…
En festival på gång?
Härligt ju, vi har väl något på gång här i stan också om jag minns rätt men jag tror nog eran blir mer storslagen, de har tappat det lite här.

Underbart skyltat återigen, bra jobbat oss utomjordingar emellan. ;)

Ha det fint.
LillaSyster,

ja, katten var väldigt speciell till utseendet också, stor och fin. Där låg den och vaktade ljusen.
Tack och tack detsamma!
Guldkryckan,

ja, en av religiöst slag. Här festivalar de hela tiden på olika sätt. Hinner inte med i alla festivalsvängar alls. Men mycket folk brukar det vara med som deltar i evenemangen. De gillar festivaler här.

tack 😁, vi kan vi utomjordingar, haha...

Ha detsamma!
Geddfish ♥ sa…
Vilken maffig skyltskörd! Varierad. Ibland försöker jag med att förstå om jag varit på nån plats som du beskriver, men det är omöjligt. Säkerligen var jag i någon botanisk trädgård. Men minnet är numera kort.
Fint att se vackra bilder nu när det är så grått och vått hos mig.
Kram!
byblixtra sa…
Kul första bild på statyn som får hålla i en påse.
Snygga skyltar på andra bilden som visar var bland annat kaffe och snacks finns.
Bokstäverna verkar inte trivas på den där skylten. ;-)

Gillar trädgårdens fina skylt.
Det var en annorlunda last och lite spännande också.
Fina missen som ser ut att sova gott vid ljusförsäljningen.
Snygg bild på parasollen och den färgglada handduken från Teneriffa.
Intressant bild som visar var det finns WC med förbudsskylten intill och elkablar kors och tvärs.
Välanvända fotspår särskilt det högra.
Geddfish,

tack, ja, här kan man verkligen maffa till det så att säga. Troligen var du uppe i Monte skulle jag tro men man kan inte komma ihåg allt. Man får så många intryck när man är här en kort tid.
Tack och kram!
byblixtra,

det råkade bli så, normalt är den utan kasse i handen. Någon hade bara hängt dit en kasse och så kom jag..
Exakt, bokstäverna vill rymma.
Elkablar kors och tvärs, förbudsskylt osv...du såg det jag såg märker jag.
Folk har tydligen tryckt till lite extra med högerfoten, skulle jag tro;)
BP sa…
Du bor i eller ska jag säga på ett skylteldorado:-) Här finns ju hur många roliga och olika skyltar som helst. Jättesvårt att utse en favo, men Patio das Babosas gillar jag skarpt. Kälkåkning minns jag mycket väl, men vi vågade aldrig göra en måste jag säga. Fegisar som vi var;-)
Tropical Garden skylten gjort av kakelplattor är hur fin som helst.
Ja, du ser. Det går inte att utse en favo;-)
Tusen tack för att du är med, skyltar och lägger upp alla länkar:-)
BP,

ja, jag gör ju det. Ett eldorado är helt rätt ord för detta.
Kälkåkning är väldigt populärt men jag tycker att det kostar alltför mycket nu för tiden. Givetvis, de är väldigt många som ska ha lön men ändå. 25 € per person...Nej, jag låter bli. Vågar vågar jag, de är väldigt skickliga på att föra kälkarna de här killarna.

Tack själv BP!
Paula sa…
Alltid lika kul med dina "exotiska" skyltar! Den där tropical garden skulle jag allt vilja traska i. Har du något inlägg därifrån? Visst har ni flera festivaler varje år, eller går åren så fort så jag blandar ihop dem? Vart är korgkälkarna på väg tro?Jag gillade caféskyltarna, framför allt NICE TIME! Vem vill inte ha det? Kostar inget extra heller vad jag förstår.
Den hjälpsamma statyn är jag avis på, tänk att kunna sitta med spända magmuskler sådär...det var längesen...jag hade några magmuskler...
Ha nu en skön ny vecka, ni får vila upp er inför festivalyran
Paula,

tack! Där skulle vi trivas du och jag Paula, i tropical garden. Så kul vi skulle ha det. Jag har skrivit om det för 11 år sedan men det inlägget har jag arkiverat och tagit bort från bloggen. Måste nog ta mig dit igen och göra en nyare version av detta paradis. Här är det festivaler hela tiden av olika slag, än det ena än det andra...
Korgkälkarna drar ner ett par kvarter på slingriga vägar i rätt hög fart.
Vi får träna och få magmuskler av det slaget som statyn har, kniipa, kniipa också.
Ha detsamma, festivalyran pågår femhundra meter högre upp från där vi bor. Tror de får festivala för sig själva, jag är inte särskilt religiös av mig. Kanske en brist? Men så är sanningen.
christian sa…
Som vanligt bjuder du på en varierad å annorlunda skyltning, men att använda statyer som påshängare...nja...vet inte.....men men, nöden har ingen lag.
Skyltar med saknade bokstäver eller ditsatta bokstäver eller prickar dyker ju upp då å då för att förändra innehållet...
Lastbilen med korgar är suverän å katten är ett praktexemplar för arten "katt", man gör helt enkelt som man vill!
Tack för de fina parasollerna, här i landet brukar de alltid vara svarta eller gråa, men det är som jag brukar säga...."svenskarna lider av akrofobi"....
Den gröna WC-skylten är ännu ett härligt exempel på gamla goa skyltar, sånna jag gillar!
Pricken över i:et var din knorr på slutet, snyggt jobbat!

Ha en fin vecka!

christian,

tack! Det är lätt att variera sig här...
Sånt händer men faktiskt rätt så sällan. Vet inte ens om det var nöd, bara bekvämt tror jag.
Ja, katt skulle man vara. Ett underbart självständigt självstyrt djur.
Parasollerna lyste upp, måste få komma med i bloggen.
Jag gillar att du skriver sånna, haha..så säger vi ju.
Tack och ha en fin vecka du med!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio