Tolv på raken...

Så blir det idag, tolv fotografier från en och samma vandring en dag i början av juli.

Vi går ut och går så gott som varje dag. Ibland tar jag kameran med mig

Jag är i städartagen igen....


                              En vacker grind...


 
           Handmålat kakel i en husknut. Dekorativt...vackert.


          En lite ovanlig syn är det att se så många likadana växter på rad i fyrkantiga krukor


    En takterrass...det är sällan man ser någon som nyttjar sina terrasser här


    Bara en lite bit ifrån oss står detta skelett...


    Järnräcken finns det gott om i denna stad


        Tjaa, intressant på sitt sätt. Jag skulle få i trådarna om jag måste hålla ordning på de där trådarna


         Snudd på unikt, skulle jag tro


    En mycket vanlig syn. Pelargoner, pelargoner...och en bananplanta i bakgrunden


    En tanke på BP dök ner så där bara...gissa varför den som kan😆


   Kan inte hjälpas men patinan på dörrarna är vacker i mina ögon. 


                                 Den krukan tar man bara inte under armen så där bara. Stor, tung och av gjutjärn.


Ha en fin onsdag alla! 


                                Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Grindarna och dörrarna... ögonfröjd verkligen! Har förstått BP gillar lyftkranar. Varför används inte takterasserna, är det för blåsigt?
Lena i Wales sa…
Härliga bilder.
Gillar järnarbeten på grindar, räcken m m.
Kakel kan jag inte heller få nog av, så vackert.
Ha det bra!
Härligt med bilder på detaljer. Mest förtjust blev jag i järnräcket, den du skrivit "snudd på unikt" på. Och så är jag ju svag för pelargonerna som väller ut över muren. Och visst är rejäl patina på dörrar vackert.
femfemman sa…
Pelargoner finns "överallt". På sydligare breddgrader har de det bäst, tror jag
Hos oss blir de lite trötta av alltvreg. De vill ha sol. Och näring och vatten..
I lagom mängd. Ha det fint
Anonym sa…
Hur lätt är det att njuta? Hur lätt som helst 👍
🤗
BP sa…
Hahaha! Tack för den kranen Karin:-) Hele inlägger var helt i min smak med motiv som även jag gillar skarpt. Räcken och grindar finns det verkligen gott om i Funchal. Det roliga är också att de är i så olika skick, så variationen är perfekt:-)
Anna i Porugal,

de är verkligen en ögonfröjd, måste förevigas förstås när jag ändå har vägarna förbi.
Vi har aldrig förstått varför folk skaffar dyrbara takterrasser här, både gamla sådana och nya sådana är oftast tomma, ingen sitter på dem alls. Tror inte att det är för blåsigt, många är i lä. Tror att man har dem utifall att..någon gång. Men det är märkbart, vi har funderat på det rätt mycket.
Lena i Wales,

tack!
det är vackert med järnsmide i grindar, räcken. Det finns mycket av den varan här. Kakel är också väldigt fint.
Ha det bra du med !
Anita,

tack! ja, det räcket har vi aldrig sett någon annanstans än just där.
Pelargoner väller det ut överallt här. Sköra som papper är de många gånger men ändå väldigt starka på ett annat sätt.
femfemman,

ja, ungefär så är det men däremot blir de rätt fulla av löss här, men för det mesta är de bara vackra.
Ha det bra du med!
Anonym,

så fint, bara fortsätt så att njuta...
BP,

det går ju inte att gå förbi en kran utan att tänka på dig. Idag tänkte jag många gånger om...många kranar på ett och samma ställe men det blev inte något foto.
Tack för den lilla promenaden med så mycket att titta på¨!
Klimakteriehäxan,

tack själv, roligt att du kom med!
LillaSyster sa…
12 underbara bilder ♡♡♡
Mycket villhöver!
Ha en bra torsdag =)
Gunnel sa…
Så vackert det är med gammalt och rostigt. Många kul inredningsdetaljer här. Du har verkligen öga för det unika och vackra. Ha det bra.
wiper sa…
Grindarna och allt annat var så vackert så man bara njuter. En sån promenad är guld värt.

Ha nu en fin torsdag i ert vackra område

Kramar!
byblixtra sa…
Roligt att få se bilderna från er promenad. Rostiga grinden är vacker. Intressant placering av takterrassen.
Dramatisk bild med kontraster, den med brända huset som fått stå kvar.
Läckert bild på elstolpen med kablarna kors och tvärs.
Ännu en läcker bild, på byggkranen. Gillar det låga perspektivet och färgerna, grönskan, blått hav och en disig ljusblå himmel och så en gul byggkran. :-)
Förfallet är vackert på både fasad och dörrar. En plats att ta ovanliga porträttfoton.
åsa sa…
Nu börjar jag undra 🤔 💭 antingen försvann min kommentar, eller raderade Du den… möjligen drömde jag väldans verklighetstroget att jag kommenterat grindarna 🤷‍♀️ men jag gör ett nytt försök och säger Tack för att jag fick följa med på promenaden 🤩
👋
LillaSyster,

tack! Ja, så är det nästan jämnt! Man villhöver så mycket.
Ha detsamma du med! ♡♡♡
Gunnel,

ja, det är verkligen vackert. Tack Gunnel, jag har hamnat på rätt plats här i livet. Så känns det. Ha det bra du med!
Wiper,

Vi njuter varje gång vi går ut och vandrar, alltså varje dag. Här finns så mycket fint att titta på, gammalt och nytt.
Tack och tack detsamma!

Kramar!
byblixtra,

Tack!
Det är inte alltför ovanligt att man ser takterrasser av samma slag lite här och där. Ja, kablarna kors och tvärs..ja, jisses ja och elen fungerar bra här i stan. Tack, byggkranen "bor" nedanför förstås men jag gillade synen själv.
Dramatisk bild med kontraster, den med brända huset som fått stå kvar.
Du har rätt, porträttfoton framför dörrarna skulle sitta perfekt. Tack för tipset!
åsa,

jag har inte sett någon kommentar från dig här innan och raderar gör jag inte annat än typer som inte ska vara här. Du får givetvis och helst ska du vara här. Så något hände. Det har hänt mig också någon gång.
Tack för att du kom med, det gör mig riktigt glad🤩

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio