Färgsprakande fredag

 LillaSysters tema sprakar till varje fredag och jag hänger med idag igen. 

 
     Solsken på bananer och chu chu kan vara väldigt vackert

     

   En av pelargonerna utanför fönstret är skimrande vacker...

   

     T.om ett äldre fönster med väldigt speciell gardin ger färg åt vardagen, åt fredagen

   

    Frukosten var synnerligen färggrann

    

                    På trottoaren om knuten på väg in till centrum till låg det färggrann bougainvillea

                    

    Rua Bom Jesus är under reparation...hjälmägaren är på rymmen

    

    I huset under tillblivning på andra sidan gränden mittemot oss, lyser taket som egentligen är ett golv,
    så vackert. Idag rivs det ner...
    
    

 Sprakar på sitt sätt gör Lobo Marinho nattetid. Jag kunde inte sova och då såg jag en vacker mångata på Atlanten. Kanske den bär ända fram till Sydamerika? 



   Just innan solen gick ner igår kväll


    Jag gillar färgerna 


Vem har sagt att det är tråkigt att bo mitt emot en byggarbetsplats. Färger finns det hur många som helst.


Trevlig fredag alla! 


                                    Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Kul med lite andra färgteman, med fina färger! :)

Trevlig helg!
Znogge sa…
Härligt färgsprakande bilder denna fredag!

Önskar en fin dag nu :D
Anonym sa…
Mums 🤩 så fina bilder, månbilden och bilden innan solen går ner är mina favoriter 👍
Självklart tror jag icke att Du raderar min kommentar men ändå kändes det konstigt att jag liksom bara försvann ☺️
Ha en fortsatt fin fredag 👋 / åsa
Ditte sa…
Ett färgtema är roligt och det är kul att se hur varierat det kan bli. Härliga bilder som lyser av färg och på olika sätt.
Nej, att bo i en stad ger ju så mycket variation vad gäller färg och likaså bygget helt nära er.
Har för egen del varit i ett färgstarkt Mariehamn i veckan och på Anders Wiklöfs färgsprakande konsert i Mira Mar parken.Fantastiskt att få var med här och artisterna var så bra. Sände tankar till dig och Uffe från "Kobben".
Kram
LillaSyster sa…
Tack för länken och tack för att du är med och bidrar med häftiga färgsprakande bilder=) Ha en bra kväll! Här är åska, hagel och störtskurar om vartannat.
Paula sa…
Här hittar man allt mellan himmel och jord, ja som har lite mer än vanligt färg på sig! Visst är det härligt att trippa på rosa moln? Eller att njuta en frukost som du visar! Här är det bara tomat, gurka och fralla som gäller. Ja vi fröjdas åt en färgsprakande tillvaro! Önskar dig en trevlig fredagskväll, hälsa maken
Tove sa…
I våran omgivning - jag menar din - finns det sprakande vackra - och det som sprakar med sina färger som du fångat fint i detaljerna. Vardagsnära; en suverän samling bilder. Den med sopkvasten, där den gula jackan eller tröjan och den röda hjälmen syns är min favorit, helt klart!
Sprakande kram!
BP sa…
Helt underbara bilder, precis som alltid. Du har nog skämt bort mig här. Bilden med hjälmen och västen över borsten är ett stilleben. Love it:-) Och frukosten var både färgglad och hälsosam:-)
Himlen ser nästan rostig ut - otroligt snygg bild:-)
Japp, byggarbetsplatser ger mycket färg, som du såg hos mig också idag :). Pelargonen är ju magisk! Och här är bananerna inte så färgglada längre, så det blir till att äta dem imorgon! Sov sött och varm kram till er båda!
wiper sa…
Ett jättefint färgtema och jag gillar bananer till tusen. Äter dom skivade på till och med kex.

Man blir lite nyfiken vad som finns innanför fönstret, lite kittlande. Det var verkligen en färgstark frukost

Jättekul bild du fick med hjälmen och sopen ;) ;) sånt gillas

Ha nu en skön lördag
Kramar!
Åsa Danielsson (Angelgirl),

tack! Här lever jag mitt i ett färgbad, mera eller mindre, alla dagar.

Trevlig fortsättning på den nya veckan!
Znogge,

tack och tack detsamma, hela nya veckan ut!
åsa.

Tack! 🤩
Jag förstår, jag har varit med om det själv och någonting är på g i kommentarsfältet hos mig, en bugg av något slag. Håller på att åtgärda och säkerställa. Det är jobbigt när det inte fungerar som det ska.
Ha en fin fortsatt ny vecka.🤍
Ditte,

ja, visst är det kul att se vilka färger och konstellationer som vi som är med kan bjuda på .
Bygget på andra sidan gränden är inte enbart grå betong precis. Mycket mycket mera.
Så roligt för er att vara med på konserten i Miramarparken. Härligt. Det brukar vara så innerligen fint det Anders bjuder på.Tack för tankarna Ditte! Åland känns ända hit.
Kram
LillaSyster,

åskvädersfärger är inte att förakta, det kan bli hur grannt som helst. Tack själv, säger jag i min tur!🤍
Paula,
haha, javisst är det underbart att få känna hur det är att gå på rosa moln.
Här har vi en färgsprakande frukost varje dag, helt beroende på utbudet. Men tomat gurka och fralla är ju allt annat än fel.
Önskar dig en fin fortsättning på den här veckan!
Uffe vinkar!

Tove,
Tack, tack, sopkvasten-bilden är också min favorit. Den bara fanns där helt plötsligt och sade varsågod och ta mig med hem.
Sprakande kram till dig med!
BP,
tack, jag skämmer gärna bort om det behövs så lite som några vackra foton. Härligt att läsa dina ord. Tack säger jag i min tur för dem !
Anna i Portugal,

ja, de ger ju det, massor av färg och färgkombinationer. Är verkligen glad att de bygger på andra sidan gränden..
Tack Anna, varm kram till er båda också!
Wiper,

tack, det är fint detta färgtema som LillaSyster står för.
Bananer är nyttiga...goda, ja allt. Tänk att vara apa, det du! 😉
Våra frukostar är för det mesta lika färgstarka. Här finns så mycket gott att lägga på tallriken.
Ha en fin fortsättning på den här veckan!
Kramar!



Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio