Fjäderlätt post..


Idag när Uffe gick till postlådan så hittade han ett brev i den med ett härligt frimärke på.


"Nej men det är ju Anna!" utbrast jag. Men vad har hon sänt åt oss som är så mjukt? Jag måste förstås känna på kuvertet och försökte också se igenom det mot ljuset men nej, nej...det var bara att öppna för att titta efter.! 


Nu är den röda plastbrickan borta och istället för den så har vi en gul fjäder i nyckelringen. Mycket mycket vackrare.  Pinnarna i "skamvrån" är våra vandringstavar. Utifall att någon undrar  


                                               Är den inte fin så säg? 

                                               Tusen tack Anna! 💕Så himla glada vi  blev! 

                                               Det går inte en enda dag nu utan att vi tänker på er båda. 🥰

                                  Varje gång jag diskar eller klistrar och vi tar i dörrnyckeln då går tankarna till er !

Den fina diskduken, den lika fina korgen som vi kallar "klisterkorgen" och som vi fick redan tidigare när ni var hit i februari och så nu en fjäder i nyckelknippan. Fjädern har min favoritfärg dessutom. Det där är jag! 

Jag känner mig som flickan med guldbyxorna just nu. Tusen tack än en gång med kramar från oss båda till er båda! 


                                            Karin Eklund, Funchal, Madeira


Kommentarer

Susjos sa…
Men så roligt med en sån fin present! Inte så dumt frimärke heller!
Klisterkorgen är lika fin.
Så kul med små överraskningar!
Kram
Susjos,

det är verkligen roligt med överraskningar som ramlar ner så där bara! Helt oväntat!
Lycka till med morgondagen!
Kram
BP sa…
Nyckelringen gillar jag skarpt. En fjäder som inte är en "riktig" fjäder. Har aldrig sett nåt liknande. Jättekul att du fick den som överraskning:-)
Även klisterkorgen är jättefin:-)
Vad roligt den kom fram ordenligt den lilla fjädern. Du skrev att du gillade den på mitt inlägg och då flög den över till dig så klart! Du vet hur det är när en handarbetar, lådor och skåp fylls med grejer som en prånglar på alla som vill ha :) Kram till er båda!
BP,

me too! 😊 Den är jättefin, vi gillar den!
Överraskningar är kul, när de är av det här slaget.
Klisterkorgen är toppen! :)
Vi har ju en fin älg på fönsterrutan i köket också..den hänger kvar! 🤗
Anna i Portugal,

ja, toppenroligt! Jag kom ihåg det när jag såg den, att jag hade sagt att jag gillade den bäst och det gör jag. Jodå, jag vet hur det är. Härifrån gick en väska ut en dag, så där bara för att någon tyckte om den. Vad är bättre än så när man kan dela med sig till sådana som tycker om det man har skapat. Då känns det verkligen rätt.
Muito obrigada !😍 Kram till er båda från oss båda!
znogge sa…
Vilket trevligt och överraskande brev. Visst blir man otroligt glad då och nyckelringen är ju bara så fin!

Önskar en god kväll nu!
Znogge,

ja, verkligen! Det kändes toppenfint att få den vackra nyckelringen.

Önskar dig detsamma! 😊
Ja men det var väl ett väldigt trevligt brev att få. Och nyckelringen är jättefin!
Anita,

trevligt är ordet, absolut! 😊
Tove sa…
Så trevlig gest och roligt att få - den passar bra med sin snyggastruktur och färg! Diskkorgen inräknat!
Eget frimärke - lite anna- iskt 👍
Tove,

ja, mycket trevligt och frimärket är toppenfint, Anna i ett nötskal ungefär. Bra idé detta med eget frimärke tycker jag.😊
Annika sa…
Vilken fin present!!
Förstår att du blev glad. HAHA, våra vandringsstavar står också sådär i ett hörn och skäms då de inte används.
KRAMAR från Colorado!!
Annika,

ja, säg inte annat!
Se där, jag tänkte på dig igår. Du är igång igen. Så kul!
Kommer över till Colorado!
Kramar från Funchal.
LillaSyster sa…
Vilken lycka!
Fina grejer det där♡
LillaSyster,

ja, det är en lycka, speciellt när det är helt oväntat och dessutom sedan också ett fint hantverk som man kan använda praktiskt. 🤍

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio