Flera glasklara minnen

Min tanke var att jag skulle göra blogginlägg i går,  idag och imorgon den här veckan...varje dag, alltså, men så tar livet tag i en på sitt sätt, jag har inte hunnit med som jag brukar och då gör jag det enkelt för mig istället.  Ritvas glas ledsnar man inte på så jag fortsätter på den linjen, det finns ju fortfarande en del glasklara vackra konsthantverksminnen i bildarkivet. 

Varsågoda! 


    Hennes halssmycken var väldigt omtyckta och är det säkert ännu..alla unika, inget likt det andra


    Jag själv blev väldigt "glad" i evighetsblommorna av glas. Så himla vackra...


    Änglar fanns i många olika färger och storlekar. Det vackra glasfatet gick åt nästan genast ....


    Ett annat rektangulärt i smått dramatisk utformning..


    Flera halssmycken


    Ett änglalikt fat...


                    Varför inte? Så härligt det såg ut i fönstret.


   Ett par till av olika modell...


   Till slut , för idag, ännu flera glassmycken.

   Ha en fin onsdagskväll alla!
  

Kommentarer

Wow, evighetsblommorna är underbara! Tänk att få sticka ner dem lite här och där i rabatterna. Vill ha!!
Susjos sa…
Alltså jösses, vilka fantastiska alster, jag blir helst stum! Det första fotot med dessa halssmycken..wow!
Kram!
BP sa…
"Den som spar, den har" sägs det ju. Å dina bilder av Ritvas glaskonst gör sig alldeles perfekt denna kväll. Hennes smycken är ju helt fantastiska.
Är inget fan av glaskonst egentligen, men har konstigt nog några "glastavlor" här hemma.
Hennes halssmycken med baggar är enastående konstverk, och hennes blommor villhöver jag absolut på min balkong. Att fatet såldes på stubben förvånar mig inte ett dugg.
Allt detta sagt av en som inte är så värst förtjust i glas:-))))
Anna i Portugal,

ja, de är underbara. Jag ville också ha men det gick inte att köpa allt jag ville ha. Sen gick de snabbt åt, tack och lov, annars hade jag fallit :)
Susjos,

dina ord säger allt, det är fantastiska alster, ord saknas. Om jag hade haft råd så skulle jag ha ägt massor av alla hennes produkter. Hon är så skicklig, så skicklig!
Kram!
BP,
ja, tack och lov så har jag allt detta fina i arkivet och på bloggen till en viss del.
Hon är en fantastisk glaskonstnär Ritva.
Blommorna kunde jag också ha hur många som helst av.
Det säger inte lite det BP att du är så pass euforisk som du är nu, du som inte är så värst förtjust i glas. :)
Ditte sa…
Väldigt roligt att se. Och glaskonst kan ju variera så mycket. Har en del halsband och örhängen i glas och silver som inhandlas runt om i världen och som jag gärna använder Och flera påminner om de som Ritva gjort.
Fastnad också extra för evighetsblommorna av glas.
Glasfaten är ju också vackra och även användbara.
Verkligen en rejäl "bredd" på det Ritva skapar.
Kram
Ditte,

tack!
Evighetsblommorna av glas skulle Ritva kunna satsa stort på. De är så ljuvliga, så fina.
Du som drar iväg till Åland nu och då hittar säkert hennes hantverk på SALT. Ofta deltar hon också i konstutställningen, den årligen återkommande i Eckerö Post och tullhus. Rekommenderar den varmt. Nu går ju färjan från Grisslehamn till Berghamn har jag förstått så om ni åker ditåt så småningom när du har rehabiliterat dig och kan röra dig mera obehindrat igen så...Ett tips!
Kram!
Znogge sa…
Åh, ännu mer vacker glaskonst! Jag är ju väldigt förtjust i blått så jag vet vad som skulle kunna få hänga runt min hals.

Önskar en fin torsdag!

Znogge,

ja, det bara blev så! :)
Blått är vackert, även jag skulle ha blåa smycken hänga runt min hals.

Tack detsamma snälla du!
LillaSyster sa…
Jag säger som Anna.....vill ha evighetsblommorna =)
Ha en bra torsdag ♡
LillaSyster,

vi är många om dem nu, måste nog berätta för Ritva vad hon bara måste skapa ...:)
Ha detsamma! <3
wiper sa…
Vilken vacker glaskonst hon skapar. Evighetsblommorna var läckra Allt det andra är jättesnyggt också. Kul att få se detta. Jag skall gå in och googla på henne

Ha nu en jättefin torsdag
Kramar!
Wiper,

ja, hon skapar väldigt fin och vacker glaskonst!
Gå gärna in och se vad hon har för sig idag, nu är det ju några år gamla foton jag visar.
Ha detsamma Malin!
Kramar!
Tove sa…
Nu blir det glasvackra ännu finare. Förfinad! Verklighet! Hon har det i sitt hjärta/sin hjärna och får ut det genom händerna! Konstnärsglas - så många sidor, så många som står för sig och jag blir allt mer glasvacker-t inställd. Underbart Karin!🌹 hälsa ros till Ritva!
Kram
Tove sa…
Nu kom kommentaren fram 👍
Tove,

ja, det vackra blir ännu vackrare :)
Ritva har det i sig, utan minsta tvekan.
Jadå, jag hälsar ros till Ritva! :)
Kram
Tove,

de kom fram båda två! <3
Guldkryckan sa…
Underbart konstverk det där, helt fantastiskt.

Ha nu en fin kväll. :)
Guldkryckan,

ja, visst är det fantastiskt.

Ha detsamma du med!
Karin sa…
Så fina! Underbara färger. Jag blir ju lite sugen, även på att testa, men där säger mitt klokare jag stopp. Det räcker som det är med projekt och färgorgier i akvarell, olja och akryl. Det tar troligen årtionden att bemästra glas. (Jamen pärlor? Med en liten gasolbrännare... NEJ, sa jag ju!)
Karin,

JO, säger jag, testa...det där kan du helst säkert bemästra! :)
Lena i Wales sa…
Jag säjer bara : WOW!
Lena i Wales,

det är ungefär det man kan säga. Wow! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio