Vi gick förbi


    Vi gick förbi någon som har många röda t-skjortor. 
    De passar bra ihop med rosor och tagetes.


    Torkade eterneller håller längre än färska blommor om man vill minnas och hylla någon..
    Om det är så vet jag förstås inte säkert men jag gissar att en olycka
    med tragisk utgång hade hänt längs gatan där vi befann oss 


    Vi gick också förbi ett ödle-solarium


    Den här skottkärran har vi gått förbi många gånger under årens lopp. 
    Nu är den ganska så nymålad. 
    Förundrat tittar vi på den. Hur kan det växa så mycket och så stort
    i en liten skottkärra? 

Den här väggen går många människor förbi utan att ens ge den ett ögonkast.  Hur man nu kan låta bli? Så vacker som den är med sina gamla kakel. Jag stannar alltid upp och beundrar kakelväggen, ser mig omkring och ser att jag är ganska ensam om att beundra. Alla har så bråttom, bråttom...

Hoppas att ni alla får trevliga saker att se på när ni går förbi idag, var än ni gör det!

Copyright: Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

wiper sa…
Kul bild med dom röda tröjorna på tvättlinan. Gillar bilder där det hänger tvätt på tork ute. Det blev även extra vackert med dom röda blommorna.

Numera så sätter ju folk blommor där en olycka hänt och det tycker jag är fint. Ödlesolarium ;) du har sån härlig humor ;) men det ser ju faktiskt ut som det. Så fin bild på skottkärran sånt gillar jag också. Kul att använda sån till växter för skottkärror är snygga tycker jag

Tråkigt att allt är så bråttomt numera men det är väl dessa mobiler som aldrig läggs undan. Jag skulle själv stå där och njuta av den vackra väggen

Ha nu en skön onsdag i paradiset
kram
Wiper-Malin,

ja, jag gillar också tvätt på lina och att hänga tvätt :)
Tack Malin,
ha en finfin dag du med!
kram
Ditte sa…
Visst finns det mycket att titta på om man är ute och passerar olika saker.Många vackra detaljer finns att se bara man ger sig tiden att stanna upp då och då. Varför ha bråttom?
Tack för promenaden med dig och den kakelväggen hade jag stannat länge vid.
Kram
Ditte,

så är det var man än är i världen. Det finns fina detaljer att stanna upp vid, tänka till vid eller också bara betrakta.
Ja, varför ha bråttom? Tidens människor har bråttom, bråttom.
Tack för att du kom med Ditte!
Kram
Annika sa…
Gillar de röda tröjorna på linan!
Färgklick!!
Tycker om skottkärran också, som du säger tänk att det kan växa så stort och mycket i en skottkärra..
Tycker det är fint att du tar dig tid att beskåda kakelväggen när du går förbi, för den är verkligen fin!
Kramar!
Tove sa…
Så underbart! Detaljskjortor och detaljskottkärran. Se och bli sedd!











Annika,

en riktig färgklick är de. Troligen är det ett litet fotbollslag som har någon som tvättar deras tröjor.
Jag fattar inte hur det kan växa som det gör i en liten skottkärra. Helt otroligt.
Kakelväggen kunde jag ha någonstans hemma hos oss.
Kramar!
BP sa…
Absolut älskar kakelväggen. Den är ju ett konstverk!
Eterneller är jag inte förtjust i - döda och vissna blommor liksom. Skottkärran däremot gillar jag skarpt. Å solariet med ödlorna - så himla kul att titta på alla geckon som njuter i solen:-)
Paula sa…
Det kanske var ett helt fotbollslag som tvättat sina matchtröjor? Hihi, nä då hade det nog stått ett spelarnummer på tröjorna.
Jag tycker väldigt mycket om kakel och jag glömmer aldrig det underbara kakelväggarna i Hearst Castle i turkosa toner. Ett vackert kaklat badrum vore en dröm Och ödlorna, vilka små gynnare!
Tove,

det är detaljerna som gör det ! :)
BP,
den är säkert hundra år gammal den väggen med tanke på var den finns.
Jag håller med dig om konstverk!
Eterneller blir så dammiga efter ett tag, i början är de vackra men sen så...
Vi har mycket ödlor här, också hemma hos oss på terrasstaket och på andra ställen. Jag gillar dem.
Skottkärran är snudd på ett underverk. Hur kan man bara få så stora växter att trivas i en liten "burk"?
Paula,

det är ingen dålig tanke alls som du kommer med om fotbollslaget. Troligtvis så är det ett knattelag. Här spelar de fotboll så snart de blir födda ungefär..
Och har de ett nummer på tröjan så är det 7. Ofta, ofta ser man små knattar i stan med nummer 7 på ryggen. Cristiano Ronaldos nummer. Killen som är härifrån och som är en stor förebild för alla som gillar fotboll.
Turkosa toner på kakel är mina favoriter också. Ödlorna behöver snart få ett eget inlägg igen. vi har många här och träffar många av dem hela tiden. De älskar att äta banan bl.a.
Hahha, ödlesolarium, kul! Kanske det är materialansvarig för ett fotbollslag som bor där och har skött om tvätten med de röda tröjorna. Älskar också kakelväggarna, men tänker att många kanske är så vana vid dem att de inte reflekterar. Behöver ju inte vara att de har bråttom :) Men många har ju bråttom också.
Anna i Portugal,

mycket troligt har det med ett knattefotbollslag att göra; skjortorna var inte så stora.
Du har så rätt, många går förbi som har sett kakelväggen många gånger tidigare och till slut blir man hemmablind. Så kanske jag blir också vad tiden lider :)
Anki sa…
Kakelväggen är fantastisk! Såå vacker!
Gillar de röda skjortorna också. De gör sig bra i flertal!
Många saker går man förbi utan att se ... och så en annan dag upptäcker man allt. Så är det för mig i alla fall - samma väg där jag tror mig ha sett allt och ändå ser jag nya saker ibland.
Anki,

kakelväggen är så vacker, så vacker.
Ja, röda skjortor gör sig bra i flertal :)
Så är det, man går förbi samma "saker" många gånger och plötsligt så ser man.

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio