Skyltsöndag 472

Bloggvännen BP är förvaltare av temat Skyltsöndag. Jag har länkat till alla längre ner i inlägget, som brukar vara med och visa skyltar. 

Mina skyltar för dagen ser ut som följer: 


Exakt, jag fortsätter vandringen i Monte Palace Tropical Garden, som jag gjorde med min dotter den 1 maj  år...på vägen ut därifrån så gick vi längs en mur med många ljuvliga vackra kakeltavlor, alla handmålade och rätt så ålderstigna. Skyltarna på sidan om berättar mera om kakeltavlorna


   Troligen var det bra att ha vinden i aktern om man skulle komma framåt....


              Kvinnor som tvättar


      Favoriten för min del...att ha en sådan kakeltavla framför sig i vardagslivet gör det nog till en dans...
                            

                Samtal mellan man och kvinna..
     


En favorit till...blomvas..


           Här kom vi igång och pratade som bara den, dottern och jag, så till den milda grad att jag 
           helt glömde bort att ta foto av skylten..


              Samma sak här. Tröstar mig med att det väsentliga kom med i alla fall..skönheten


                        De kunde verkligen sin sak på den tiden då det begav sig


                                  Här är min egen ordning återställd. Skylten kom med även om kakeltavlan 
                                  blev snett hängande...
                         
                                 

                    De övriga som brukar skylta: 

         Konst  el. konstigt, LillaSyster,  Paula, Susjos ,Stefan , Åke , Åsa


                                                         Karin Eklund, Funchal, Madeira



Kommentarer

Karin sa…
Härliga kakelmålningar och härligt att ha dottern på besök!
Karin,

ja, precis så är det. Nu är hon tillbaka i Sverige igen men bilderna, minnena finns kvar.
LillaSyster sa…
Älskar kakelbilderna - då snyggt.
Ha en fin kväll =)
LillaSyster,

det är sådana där som man absolut villhöver. Tänk alla de där i din trädgård! 😊
Ha detsamma du med!
Susjos sa…
Vilka fina kakelmålningar, portugiser och befolkningen på Madeira är verkligen experter på vackert kakel och målningar!
Ha en fin kväll!
Kram
Susjos,
så sant som det är sagt. De är experter...
Ha detsamma du med!
Kram
byblixtra sa…
Som en konstutställning, jättefina motiv på kakelplattorna som gör sig bra mot grönskan.
BP sa…
Har alltid gillat portugisiskt/spanskt kakel, först och främst de blåvita kakelplattorna. Så det här inlägget är helt i min smak. Riktiga konstverk/målningar som är så oerhört dekorativa.
Här villhöver jag igen - en massa av dom du visar;-)

Tusen tack för att du länkar till alla deltagare och för alla läckra kakelskyltar:-)
Åke sa…
WOW så vackert! Dom kan då göra kakel.
byblixtra,

jag skulle kalla det en konstutställning rakt av. Det fanns många flera men jag begränsade utställningen till dem jag gillade bäst.
BP,
de är duktiga på kakelmålningar här.
Jag villhöver jag också..det suuuger.
Tack själv BP!
Åke,
ja, dom KAN! 😊
Underbart vackert kakel! Med alla möjliga motiv!
Klimakteriehäxan.

ja, väldigt väldigt vackert! 😊
Paula sa…
Säger bara Kakel! Så vackert på rätt plats!
Paula,

ja, mycket vackert på rätt plats. 😊
christian sa…
Alltså ...vilka underbara tavlor å att få beskåda dem ute är ju helt fantastiskt...undrar hur länge de skulle få vara ifred hos oss i Sverige...
Musikanterna är helt klart favvon denna gång, så glada dessa spelevinkar ser ut, ljuvligt!
Kvinnan å mannen ser dramatisk ut, framförallt mannens min, han ser inte just glad eller romantisk ut....
Det måste vara en fröjd å ett äventyr att promenera i dina "hemtrakter"...
Ha nu en fin vecka!
christian,
ja, de är underbara, jag kan bara hålla med om det. Här får det mesta vara i fred, även om vandalismen har gjort sig påmind även här men inte i parkerna. Den här parken är stängd nattetid.
Nej, han ser inte glad och romantisk ut, tänkte detsamma när jag såg kaklet. De kanske diskuterar skilsmässa rent av?
Det är en fröjd och det är mina hemtrakter nu. Några andra har jag inte längre, bara i minnet och i erfarenheterna.
Ha detsamma du med och grattis till alla trisslotter!
Jossu sa…
Som jag älskar kakel. Din favorit var nog min favorit också. Man kan ju inte bli annat än glad av det motivet.
Jossu,

vi får dela på det kaklet, Du har det ett halvt år och jag det andra halvåret...😊

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Öronbedövande