Skyltsöndag 463

Bloggvännen BP:s skyltsöndag är här igen, veckorna rullar på. 

Jag har laddat upp med både gammalt och nytt idag

  
 Apropå rullar på, så hittade jag ett par däck med lite text på...taxi kan jag läsa.



     Mycket välputsade däck..



Kanske det ligger något i det här , kanske också för kvinnor? 
På en t-skjorta för en man såg jag "skylten".


    TV-reklam för Meo...     Ja, vi är Meo-kunder 😍.


Worten, där är jag medlem och ibland handlar jag/vi där. Både kylskåp, frys, tvättmaskin och många hushållsapparater etc. har kommit till oss via Worten. Det lustiga är att även om de har alla mina namn så kallar de mig till Astrid Margareta. Förnamn Astrid. Efternamn Margareta. Lite kul tycker jag själv att det är...De har helt enkelt plockat ut de namn av mina fyra, som är lättast att uttala för en portugis, tror jag. Det gäller att vara praktisk😉Varför krångla till livet i onödan? 


   Sagres. Jag har aldrig smakat på Sagres öl..


   Intenso ensaio,  inte långt ifrån oss. Vi har köpt många taklampor där...


   Med parkering för kunderna


    Maqui... också bara ett stenkast från oss


            På en bil...LG Life´s good. Vi har både tvättmaskin, kylskåp, frys av LG-märket. Är supernöjda..

  
    Zenergia igen..  också nära oss.

    De andra som brukar vara med och skylta i BP:s söndag har jag länkat till här: 



                                                                        Karin Eklund, Funchal, Madeira


Kommentarer

Vilken riklig skyltskörd du bjuder på! Och tänk att några bildäck kan bli så fina på bild!
Guldkryckan sa…
Rejält med skyltar denna gång, toppen ju.
Ingen öl jag smakat heller, prova gärna och rapportera utfallet. ;)

Ha det bäst.
LillaSyster sa…
Oj vilka välpolerade fälgar =) De kunde du haft under spegling igår.
Nä, varför krångla till det? Det bästa är att hålla sig till det enkla. Som vanligt har du fått ihop en rejäl skyltskörd. Ha nu en bra söndag! Kram
BP sa…
Förutom de två första bilderna med däck och fälgarna som var så fint polerade, tar du med dina läsare på en rundvandring i ett industriområde. Som du förstår gillar jag den idén skarpt.
Och det är ju Worten som jag känner igen från Spanien, även Sagres, som är en god öl. LG känner jag såklart igen också, för deras elektronik säljs ju också här.
Som sagt - rundvandringen uppskattades mycket:-)
Tusen tack för alla länkar och din fina Skyltsöndag:-)
byblixtra sa…
Snygga speglingar i fälgarna, jag glömde alldeles bort att läsa texten. :-)
Kul T-shirt men killen ser inte så nöjd ut där i solstolen. ;-)
En sån skyltkavalkad från olika företag. Känner bara igen LG.

Klimakteriehäxan,

ja, idag blev det så. Många skyltar. Bildäcken bara måste med. 😊 Tack!
Guldkryckan,

ja, det blev många idag..😊
OM jag prövar Sagres så kommer rapport. Jag lovar!

Ha det du med!.
LillaSyster,

ja, jag kom på det, att fälgarna kunde ha varit med igår.
Livet är krångligt ändå, så jag tycker att de gör rätt! Och lite rätt är det ju också, åtminstone 50%.
Tack!
Ha en bra söndagskväll!
Kram
BP,
egentligen är det inget industriområde jag har gjort en rundvandring i men det kunde ha varit det. Ett hopplock är det hur som helst. Se där, då fick jag veta att Sagres är gott. Jag ska testa det om jag får tillfälle till det. Här är det annars Coral och Superbock som är de vanliga sorterna. Jag dricker sällan öl men det händer. Sagresskylten tog jag från tv-skärmen, likaså Worten...
och Meoabsolut, resten från en liten lugn gränd i närheten,ett bostadshus med några affärer i och där det stod det en bil med LG reklam på.
Men jag ska ta er med till ett industriområde någon gång.
Tack själv BP!
byblixtra,

Så gjorde jag själv också, glömde läsa texten men såg att det fanns någonting litet med på däcket.
Nej, han ser ju inte alls nöjd ut så helt bra är det nog inte att vara utan allt detta som inte skulle vara något prolblem alls.
Jag förstår att du inte känner igen så många av "mina" märken. Men LG känner nog hela världen igen, skulle jag tro. Jag hade LG-maskiner när jag bodde på Åland också.


Ditte sa…
Snyggt och lokalt skyltat! Kul att se!
Kram
Ditte,

tack! 😊
Kram🤗
BP sa…
Svar: YES är FAIRY, vilket jag inte visste till idag, då jag googlade. Fairy gick visst inte hem på svenska, inte enligt reklammakarna, så det döptes om till YES. Du må simma mot strömmen, men inte just idag;-)
BP,

haha, så kan det gå, vi kör med samma diskmedel men med olika namn. Idag simmar vi i samma ström, i samma riktning! Kul! Stort tack! 🤗Yes, Fairy och Yes är Yes! Yes heter Fairy också på Åland.
christian sa…
De där däcken var ju fina och hade passat i lördagens tågresa också, stiligt värre!
Bild 3, t-shirten...ja vad ska man säga, kul att du som kvinna bjuder på en sån tydlig grabbhumor :)
Sen blev det visst lite reklam också, men jag förmodar att du får provision.... ;)

Ha en fin vecka!
christian,

ja, däcken hade platsat bra på tågresan, utan vidare.
Ja, inte kan man säga annat än att skratta åt grabbhumor. Jag kan det i alla fall även om jag är kvinna. Men han ser inte riktigt glad och nöjd ut killen...
Haha, provisionen skramlar in på kontot stup i kvarten😉😁

Tack detsamma!
Paula sa…
Reagerar starkast på "exklusiva klienter" fast jag antar att det betyder "endast för kunder" eller dylikt. Piraten i solstolen var lite speciell, han liksom syntes väl i skyltbruset, kul! Blänkande krom var längesedan man såg...
Fint skyltat, hoppas ni får en fin vecka! Kram från pörtet
Aviator sa…
Tack för att du uppmärksammade detta ämne och delar med dig av dina värdefulla insikter. Utforska vårt utbud av artiklar på vår Aviator-spelet blogg.
Lite sent ute att skriva på din skyltsöndag, men vilka läckra fälgar med däck - Fina skyltar i navkapseln!

De andra skyltarna var trevligt att få se i din närhet där du bor :) Måste stanna inne på din blogg och läsa mig bakåt för att ev kunna se hur härligt ni har det där ni bor!

Jag som älskar att resa och vara i varmare breddgrader, får väl se framöver när operation är ur världen och rehab träningen är fixad så kommer jag säkert unna mig en semester resa - Vart det blir återstår att se?

Önskar dig en härlig Glad Påskhelg! :) Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio