Skyltsöndag/ 460

BP:s skyltsöndag är här igen och jag delar med mig av några, ja, faktiskt rätt så många skyltar, den första söndagen i mars.  

   Jag gick förbi Savoy Palace...
  
   
   Kan man kalla detta en hängande trädgård? Jag gör det...Vackert är det. 

Terreiro                                                             Mezze Grill



              Hotel quinta da Penha de Franca


Jag ordar inte mycket om skyltarna, alla är lätta att hitta på Internet om man googlar. 
Vilket jag har gjort till en viss del, det är bara att klicka på länken så kan den som är intresserad läsa själv. 



    En resa mellan himmel och jord kan man göra här ...plus lite annat också...


    Parkera bilen under jorden går bra...boka in ett hotellrum på Pestana CR7 Hotel...
    

   Karnevalen är slut men lite hänger den kvar...


    Radio/Tv/ Portugal...
   
    
           Knock, knock the door! 

            
           Ha en fin söndag alla! 

                                                            Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Åke sa…
Roligt att få se skyltar från världen över :) Kan man få Radio Tv Portugal på Portugisiska tro... Trevlig söndag önskas :)
LillaSyster sa…
Hängande trädgård - vackert!
Många roliga skyltar du hittat och Google är ju fantastiskt - hur klarade vi oss innan??
Ha en skön söndag! Jag ska fortsätta titta på Vasaloppet en liten stund till.
Åke,

nu har jag länkat till Rádio e televisão de Portugal...där hittar du hur mycket portugisiska som helst😁. Tack för vinken, den satt där den skulle sitta. Jag har uppdaterat!
Tack detsamma!
LillaSyster,

ja, hängande trädgårdar är vackert.
Här finns det skyltar hur många som helst, i parti och minut.
Heja, heja alla i Vasaloppet.
Ha det gott-kram!
christian sa…
Än en gång ett helt gäng med fina skyltar, älskar den "hängande trädgården", däremot "grill/restaurang-skylten" minst sagt svårtydd/läst ingen vidare värst reklam :(
Gillar även din vilda blandning av stora, små m.m. skyltar, man får mer å mer en bild av hur det ser ut runt omkring dig där nere!

Ha en fin vecka!
Karin sa…
Det tog en stund, men nu har jag klurat ut parkeringstiderna också:
Fredag - lördag öppet 24 timmar. Söndag till torsdag öppet 07.00 till 02.00. Lite förvirrande, dock, för hur blir det om jag parkerar en torsdag? Är det då öppet bara till klockan två på dagen? Eller menar dom klockan två nästa morgon? I så fall är det ju fredag och då är det öppet dygnet runt. Du måste nog be dem reda ut det där, Karin!
Guldkryckan sa…
Skyltar ifrån dina trakter är en fröjd att se, bra där tycker jag.
Den hängande trädgården föll mig i smaken, vackert.

Ha nu en fin söndag.
Bloggblad sa…
Det är så roligt att kunna göra besök hos dig utan att köpa biljett eller packa väska... :)
Christian,

tack!
Jag är själv mest förtjust i den hängande trädgården.
Jag håller med dig om kakelskylten, grill etc..
Där jag var då, är i början av turistgettot...

Ha detsamma du med!
Karin,

men du fixade det, grattis, för det står att det är sextafeira men som 6 a feira...Normalt säger man sexta om fredagen. Men som sagt fredag och lördag är det öppet 24 timmar...
Och jag måste nog be dem reda ut det där med 02.00 som absolut är på fredag morgon.
Jag bara antar nu, jag vet inte, men jag antar att fredagen börjar kl 07.00 och slutar på lördag kl. 07.00.
De andra dagarna är det öppet från kl. 07.00 till 02.00 nattetid. Sen ut därifrån...
Det är lite klurigt det där men jag tror att det är så det ska vara. Vi utgår ifrån att fredagen börjar kl. 07.. då får åtminstone jag ordning i oredan. Men jag kan ha fel hur mycket som helst. För fredagen börjar ju vid midnatt..
Du har öga för det där speciella du, tack för det Karin! Nu måste jag ju ta ett varv där i underjorden för att få ordning på det hela för oss båda som heter Karin. 😁
znogge sa…
Snygg och varierad skyltning som vanligt. Hängande trädgårdar är verkligen vackra och jag gillar verkligen teknikgen.

Önskar en god söndagskväll nu!
Det var en riklig skyltskörd! Men den där grill-restaurangen har väl ändå gjort det lite onödigt svårt för sig, med de där kakelplattorna .. . "Hängande trädgård" - klart snyggt.
Guldkryckan,

tack!
den är min egen favorit också, den där den hängande trädgården får hänga med skylten till höger😊

Tack detsamma!
Bloggblad,

tack för att du hänger med, jättekul känns det. Jag hör av mig så snart det dimper en bok ner i postlådan! 😍
Znogge,

tack! Ja, en hängande trädgård skulle jag gärna ha själv här utanför. Hoppeligen så blir det någonting när det nya bygget på andra sidan är klart.

Tack detsamma!
Klimakteriehäxan,

ja, det bara blev så idag.
Grillrestaurangen har gjort ett stolpskott, jag håller med dig.
Hängande trädgården är den finaste...skylten Terreiro har det bra som får hänga tillsammans där med trädgården.
BP sa…
Är barnsligt förtjust i sista bilden. Vet inte varför men påminner mig om Downing Street #10.
Några röda trådar idag med bland annat hotell och uthyrningsställen. Carneval-skyltningen är så färgglad, den får gärna sitta kvar ett tag till.
Alltid så roligt att gå en sightseeing i Funchal med dig:-)
Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)
BP,

faktum är att jag själv är det. Jag gillar den där dörren med skylten och får lust att knacka på...
Röda tråden går genom ett turisternas paradis, en bit av det i alla fall.
Såg att det var slut på carnevalskyltande idag...nu börjar påsken ta över..
Tack själv BP!
byblixtra sa…
Det är lite skillnad på Savoy i Luleå och hos dig. :-)
Jättevackert med hängande trädgården.
Ja, där kan man färdas både på marken och i luften.
Gillar de där stora maskerna som hänger kvar sen karnevalen.
byblixtra,

ja, det är det säkert. Här finns många olika Savoy. Savoy, Savoy Palace, Royal Savoy osv osv...det är savoyigt bara värre..
Hängande trädgårdar är vackert, villhöver nog en själv också.
Karnevalsmaskerna är läckra!
Vilka härliga skyltar man hittar hos dig! Men den hängande trädgården var läcker, en sådan skulle man haft här hemma om man haft en större lägenhet så man hade två balkonger. Men bara vissa som har det här hos oss..

Men roligt att se dessa skyltar som inte finns här i Sverige! :)

Ha en fin vecka! :)
Angelgirl,

tack!
Ja, det där med hängande skulle jag gärna ha jag också.

Ha en fin vecka du med, utan ont någonstans!
Paula sa…
Vilken tjusig skylt på Mezze Grill, inte helt lättläst dock, bra att du förtydligade! ja skyltar är ingen bristvara på din fina hemma-ö. För oss nordbor är många lite exotiska också, fast parkeringsskyltar tillhör inte dem!
Tack för bidraget, kram från pörtet
Paula,

här finns det gott om skyltar..hur många som helst.
Tack själv Paula!
Kram från gränden

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio