Färgsprakande fredag/ 41

LillaSysters sprakande färgfredag är här igen och jag deltar, givetvis. Alla behöver vi färger hur många och hur mycket som helst eller hur? Även här i detta färgsprakande land så behövs det, i dagar som dessa, då alla mörkrets krafter tycks vara förhärskande än här än där i vår värld. Mera glada färger åt folket! 

Mitt bidrag till det granna, till glädje, blir så här idag: 

   
    Under karnevalen så såg försäljningsstånden på Avenida Arriaga ut som en karneval i sig själva. 


Jag skulle ha valt ett rött paraply..                       Grönt är skönt och i all synnerhet mot en mur




















Vindekoration mot en vacker vägg...



En dukning i guld och rött samt en Madeira-hatt/mössa i bakgrunden. 


Givetvis så måste jag klappa några koifiskar..de lät sig 
villigt göras så också. Tydligen vana med att bli klappade
    
     Den här bilden har jag lånat från Internet, av någon som jag inte minns namnet på. Men varsågoda!
     Kvinnan från Madeira sprider vackra färger runt sig med hjälp av konfetti 
     Fånga färgerna, fånga fredagen och ha det så bra ni bara kan ha det! 


                                                             Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Fastnar på de fina och färgglada bodarna! Hade också valt ett rött paralply.. fast vi har ett ett svart. Och i går lärde jag mig att det heter regn hatt på portugisiska (chapéu-chuva). Undrar vad en sydväst skulle heta då :) Fredagskram!
Anki sa…
Jag hade absolut valt ett rött paraply!
Fina färgsprakande bilder!
Önskar dig en trevlig fredag!
LillaSyster sa…
Jag fångar fredagen =) Tack för ditt fina inlägg och ha nu en riktigt bra dag! Kram
Znogge sa…
Helt rätt! Visst behöver vi färg och bilderna sprakar! Jag hade absolut valt ett färgglatt paraply för det piggar upp i regnet :D

Trevlig fredag!

femfemman sa…
Färg behövs definitivt! Gissar att ni har mängder av färgrika växter i full blom.Idag funkar det inte med paraply här. Blåser alldeles för mycket. Regnrock passar bättre. Kram
Åke sa…
Här får vi se färger för hela ögat :) Så mycket vackert du bjuder oss på :) En fortsatt trevlig fredag som vi byter till is imorgon ;)
Anonym sa…
Jag hade valt inget paraply 😅 men vi har ett regnbågsfärgad från PRIDE förra sommaren.
Färg behövs.
Oro och svart är världen. Putin och Belarus ger mig mardrömmar 😰
👋 åsa
Annika sa…
Vilka mysiga och glada bodar!
Japp, tar också det röda paraplyet, tack :-)
HA, du klappar koifiskarna alltså. Nej, det skulle inte jag ha gjort, tycker inte om dem.
Fast jag är inte ett dugg förvånad över att du gjorde det, hihi.
Karin, önskar dig ett fint och bra veckoslut.
Stor kram från mig!
BP sa…
Som vanligt - en riktigt rolig blandning av olika färgglada motiv. Min favvo är nog bodarna. De gör mig glad. De förstärker liksom karnevalen. Undrar vad de sålde - hantverk, korvar, ostar och andra "turistvänliga" saker kanske...
Anna i Portugal,

de är jättefina. Ska se hur de ser ut om en vecka, då det blir bokmässa, dit vi bara måste gå..
Vi hade ett superduperfint svart paraply i Geta, stort och stadigt. Det enda jag ångrar att vi inte tog med oss. men det finns ju här så..
chapéu-chuva ja, det är bra att ha. Jag har aldrig sett någon med sydväst här, bara på segelbåtarna men inte annars. Undrar om Melissa kan ge svar på den frågan. Ska anteckna och se om det blir ett svar.

Fredagskramar!
Anki,

vilken tur att det fanns tre röda paraplyer där. Ett åt Anna, ett åt dig och ett åt mig..först till kvarn som det heter.
Tack, jag önskar dig detsamma!
LillaSyster,

jättebra att du fångar fredagen!
Kram till dig med!
Znogge,
Hur mycket som helst behövs det färger.
Det färgglada paraplyet gäller, absolut.
Tack detsamma!
femfemman,

hur mycket som helst behövs det.
Ja, vi har ju det och jag är en usel fotograf just nu. får ge mig ut på blom-plockning.
Jag har förstått att ni har ett sjuhelsikes väder där uppe i Norden.
Kram
Åke,

tack, ja imorgon blir det mera åt det vita hållet igen. Ha det gott tills dess!
Åsa,

Ett regnbågsfärgat tar förstås hem högsta vinsten, färggrannare kan det ju inte bli.
Ja, de där killarna, fy bubblan, världen är grym. Hur ska vi lyckas få de där skitstövlarna ombord på en rymdraket och få dem till Mars? Utan återvändo.

Jag ryser jag också Åsa...
En kram behövs nu tycker jag! 🧡


Annika,

Ja, de är fina och alltid har de fina bodar utgående från festivaler,karnevaler, mässor etc. De är ena hejare på att färglägga världen här.
Rött gäller, utan minsta tvivel vad gäller paraplyer.
Ja, jag måste ju passa på förstår du väl?😁
Tack detsamma Annika.
En stor kram till dig också!
BP,
Tack!
Bodarna är fina, jättefina. De sålde poncha, poncha, poncha, öl, öl, prego, växter, broderier, hantverk och poncha 😉
Paula sa…
Färgsprakande foton från en färgsprakande quinna! Tänk att koifiskar har man även på vissa ställen här hemma också. De är verkligen ett piggt tillskott i gatubilden! Lite avis är jag på er karneval...måste erkännas, både färg och fläkt och en massa färg
Kram
Paula,

Tack, det är lätt att spraka här där det finns så mycket färg.
Koifiskar finns lite här och där på ön..jag gillar att se på dem och att klappa dem när jag kommer åt

Kram till dig Paula, en särdeles varm sådan!
Jossu sa…
Så söta försäljningsstånden var. Sådan färgprakt hade behövts så här års i det gråa vinter-Sverige.
Jossu,

ja, det är jättefina. Här sparar man inte på färgerna alls, tack och lov. Förstår att lite färg skulle sitta bra just nu i Sverige.

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio