Färggrann fredag / 38

 LillaSysters tema för dagen ser ut så  här inne hos mig


                           Vi närmar oss karnevalstider här på Madeira. Fotot är taget vid ett annat tillfälle 
                           då hela Madeira gungade i karnevalsdans och yra


   Ett äldre foto får hänga med idag...pioner från 2015


  Så här kunde det se ut i augusti/september hemma hos oss då vi bodde på Åland efter att jag hade gjort
  en runda i trädgård och växthus


    Den här bilden är inte ens en vecka gammal. 
    Färgstarkt är fartyget som inspekterar fisket här på Madeira..

  

   Färger fanns det på bordet när vi bjöd våra vänner på tapas ....

   Jag önskar er alla en skön fredag! 


                                        Karin Eklund, Funchal, Madeira


Kommentarer

Åke sa…
WOW det sprudlar ut färgglada toner redan i rubrikbilden :) Växthusets skörd så talande :) Hade fartyget som inspekterade fisket ett namn kanske? Får jag föreslå APP:en MarineTrafic till din telefon kanske... Tappas bordet vilken tid var det ;) Jag önskar dig en fortsatt trevlig fredag bland färgglada inlägg :)
Tove sa…
Har varit här inne och snuttat till mig lite av varje från ditt bloggliv.
💝
Härliga färger och god mat :) Önskar er en finfin färgglad fredag. Kram
Mmmm ... jag föll för tapasbordet. Och grönsakerna trodde jag var från en grönsaksmarknad på Madeira innan jag läste att det var efter en runda i växthuset och trädgården när ni bodde på Åland. Vilken fin skörd! Och en riktigt färgglatt fartyg!
LillaSyster sa…
Ååå så många härliga sprakande bilder. Tapas så gott och karnevals tider - det kan behövas så här mitt i vintern =) Tack för ett fint sprak. Trevlig helg!
Åke

Ocean Sentinel, Madeira heter fartyget. Jag har en app, apram för hamnarna på Madeira men men tack för tipset! Jag måste googla på henne nu och hittade henne på egen sida.
Tapasbordet var den senaste lördagen 😋
Tack för god respons och så ses vi på tåget imorgon när du kör förbi.
Tove,

Välkommen är du alltid, snutta på du!♡♡
Anna i Portugal,

Tack och tack detsamma! ❤🧡
Anita,

Tapasbord är lätta att falla för så gott och också så enkelt när man vill bjuda vänner över för att äta lite....
Jag älskar att odla, vilket jag inte gör på samma sätt längre när jag ingen trädgård har, men när jag hade det så var vi nästan självförsörjande vad gäller Frukt och grönsaker .
Jag är en mullvad i själ och hjärta
LillaSyster,

Tack, färger är nödvändiga, både utvändigt och invändigt.
Tack detsamma❤
femfemman sa…
Grönsaker och mat! Mums! Kram
Femfemman,

Livets nödvändiga! ❤ kramar hör dit också
Annika sa…
Så mycket färg! Så fint!
Maten gör mig hungrig, mums! Tapas. SÅÅÅ gott. Den perfekta maten att umgås över.
JUST det, snart är det ju fettisdag och karnevalstider!
Karin, ha en fin helg.
Kram från mig!!
Znogge sa…
Härligt färgsprakande hos dig denna fredag! Om det är något som står för sprakande så är det väl just karnevaler :D

Önskar en god kväll nu!
Geddfish ♥ sa…
Sprakande blommor så skönt
Frukter och bär det är så grönt
Tapasbordet lockar mig just nu
Så jag får fixa mat här i ett hu
Men hungrig ska man vara
inför maten den rara.

Fredagskram!
Geddfish,
Tack för din kommentar
Så fin och rar❤
Den satte dig perfekt
Som en frisk fläkt

Fredsgskram från mig och Madeira
BP sa…
Chark- och ostbrickan - MUMS säger jag bara:-)
Sedan så gillar jag såklart den orange inspektionsbåten. Mera färg åt folket på sjöss säger jag bara:-)
BP,

Det var mums!😊
Absolut mera orangefärgade båtar, bilar, byggkranar åt folket!
Annika,

Ja,tapas är ett bra sätt att umgås på, att äta gott ,att ha det gott.
Ha en fin helg du med!

Kramar!
Znogge,

Exakt, karnevaler sprakar det sannerligen om.

Ha detsamma du med!
Paula sa…
Just nu är jag avis som sjutton på alla vackra färger hos dig, är så less på vinter och snö. Men framför allt på halkan. Nu har jag beställt nya dubbkängor, det fanns bara två dubbar kvar på mina och det duger inte. Livrädd att ramla köpte jag broddar, men det är ett helsike att gå med dem. Nu slutar jag knorra, basta! Jag behöver definitivt en karneval! Trevlig fredagskväll, hade gärna smakat dina tapas! Kram från pörtet
Paula,

Jag kan förstå det!
Jag ska dela med av alla karnevalsfärger, så snön kanske smälter snabbare hos dig.
Kramar från gränden

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio