Färggrann fredag/ 36

 Fredag betyder färger, granna färger. 

 LillaSysters tema har blivit ett måste mera eller mindre..

 Idag bidrar jag med foton som inte är dagsfärska...


   Zucchini, squash...namnet ändrar beroende på storlek. 
   När jag hade en stor trädgård med tillgång till land att odla i så blev det många godsaker att ta 
   vara på..


På en julmarknad där vi deltog...ljusen såldes av någon annan, vi sålde bröd. 


   Kärlek i många olika färger...


   En ljuvligt vacker pelargon


En krollilja på gång


               Märkligt nog så heter denna skönhet gråmalva...Grå är den hur som helst inte


   Ringblommor saknar jag ibland...


   En isvallmo i ordets rätta bemärkelse...
   Så underbart vacker i mina ögon
 
   

    Ibland målar solen vassen med vacker färg. Bonäsfjärden i Geta

    

           Någonting roligt och färggrant sprang förbi när vi var till Santo da Serra....

    
          
           En fin färggrann fredag önskas! 

                                                            Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

åsa sa…
MUMS 😋 tack för den färgsprakande injektionen 💖 den känd välbehövlig denna fredagsmorgonen.
/åsa
Anki sa…
Verkligen en härligt färgsprakande fredag hos dig. Häftiga ljus! Gråmalvan är en vacker blomma ... namnet har den väl fått av sina gråludna blad ... de brukar vara silverskimrande i solljus.
Ha en fin fredag!
Härligt med en massa färg! Isvallmon, otroligt vacker, visste inte ens om att det fanns en sån blomma. En superduper fredag önskar jag er! KRam
LillaSyster sa…
Bilder att bli glad utav! Tusen tack för det fina spraket=) Trevlig helg!
Åsa,

tack själv, roligt att jag kan agera injektionerare.😉🥰
Anki

tack!
Så är det säkert som du säger, gråludna bladen har fått ge namn åt malvan.
Ha detsamma du med!
Anna i Portugal,

tack!
Javisst är det sagolikt vacker.
Tack detsamma med kram härifrån också!
LillaSyster,

tack och tack detsamma! 🥰
Vilka roliga varierande foton!
Annika sa…
De där ljusen alltså ... ÅÅÅÅ vad fina de ÄR!!
Villhöver dem!!
Isvallmon, vilken skönhet.
Bilden på malvan är underbar. älskar malvor såååå mkt.

Karin, skickar en stor kram från Reston där det snöar ymnigt. OCH såklart, TREVLIG HELG!!
wiper sa…
Detta inlägg var verkligen färgsprakande, man blir glad. Alla bilder är superfina. Vilken magisk bild på Bonäsfjärden

Krolliljan ser ut som en skulptur i sin form. Såna färgglada ljus skulle man ha. Vi behöver mer färg i vår gråa värld

Ha en skön fredag och helg
Kram från Malin
femfemman sa…
Gott och blandat!
Det där med namnbyte på squash- zucchini, det förstod kah inte. Jag odlade en enda planta här hemma. Fick några normalstora frukter/bär. Dottern odlade i hästskit. Jistanes vilka bautafrukter. Hade jag zucchini och hon squash???
God eftermiddag!
Kram
BP sa…
En färgbomb som heter duga. Absolut älskar de färgsprakande ljusen. Sådana har jag inte sett förut. Så dekorativa de är:-)
Blommorna är en fröjd för ögat liksom personerna som är utklädda som... blommor alternativt fjärilar.
Vassen är helt fantastisk. naturlig konst:-)
Hanneles bokparadis,

tack! 😊
Annika.

De är läckra, en ögonfröjd av guds nåde.
Förstår att du villhöver dem, Me too.
Tack Annika!
En STOR KRAM kommer från Funchal, med fart! Ha en fin helg du med!

Wiper,

tack!
Bonäsfjärden är våra "gamla vatten"...många nät har vi lagt där...
Världen behöver mycket färg och glädje, hur mycket som helst. Vi får hjälpas åt att måla den ...
Tack detsamma Malin,
Karinkram!

femfemman,

tack!
Ja, när zucchini är den som liten och kallas squash när den blir större..vet inte på centimetern men som ca 10 cm skulle jag tro att den är zucchini ännu. Måste ta reda på nu ..
Ja, man kan verkligen få stora frukter. Kan tänka mig att hästskit är rena dynamiten. Du hade zucchini och hon squash.
God kväll på dig!
Kram
BP,

här bombar jag på...😁💥
Ljusen är urtjusiga...
Fjärilar tror jag att de var...men det finns ju fjärilsblommor också förstås.
Naturlig konst är oftast den vackraste eller hur?
znogge sa…
Så färgsprakande och fina bilder var och en på sitt sätt! Många färger tillsammans blir så häftigt och därför fastnade jag lite extra för bilden med ljusen. Så fina!

Önskar en god kväll!
Guldkryckan sa…
Rejält färgsprakande i bloggen återigen, riktigt fint.
De där ljusen skulle skulle jag vilja ha här hemma, absolut jättefina.

Ha nu en fin kväll.
Znogge,

fotot av ljusen är färgstarkt, det lyser starkast, absolut. De brann bra också, utan att rinna.
Önskar dig detsamma!
Guldkryckan,

tack!
Ja, vi är många som vill ha de där ljusen. De är otroligt fina.

Ha detsamma du med!
Märtha sa…
Ljusen känner jag igen! Hon var en verkligt kreativ keramiker/hantverkare, och så flyttade hon som finskspråkig till Åland, minns att jag förundrade mig storligen. Det fanns en orsak, men den har jag glömt. Hon blev låtsasarg på mig när jag sa att jag så njuter av ljusens form att jag inte sätter en tändsticka i närheten av dem! Där jag sitter nu ser jag två. En del av dem hade doft, jag brukade sätta dem i en låda, inpackade, i några veckor, sen doftade de starkt igen. Har gett flera av hennes alster som gåvor "hit å dit". Har tre själv. Men vad sjutton hette/heter hon...
Märtha,
nej men så kul, vilket sammanträffande.
Oj, så roligt det skulle vara att ha hennes namn, jag har också glömt bort det. Ljusen gick åt som smör på heta stenar.
Susjos sa…
Så härligt färgsprakande bilder från när och fjärran! De färgglada ljusen ser ju otroliga ut!
Kram från en fortfarande lyckorusig 2 barnbarns farmor!
Susjos, två barnbarnsfarmor!

Jag förstår att du är lyckorusig, fortsätt och bara njut av dina småkillar!

Tack!
KRAM!
En härlig färgglad fredag här hos dig :) Isvallmo har jag ännu aldrig sett i verkligheten - otroligt vackert! :)

Blev riktigt Färgglad att besöka din sida! <3

Önskar dig en fin helg!
Angelgirl,

tack! 😊
Tack! 💗
Detsamma önskar jag dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio