Färggrann fredag/ 33

 LillaSysters färggranna fredagstema följer jag upp idag igen...

Vi behöver färger hur många som helst eller hur, granna, vackra, livsbejakande?

         
Jag är passionerad denna fredag, bananpassionerad. Maracujá Banana på portugisiska. Den växer lite här och där på högre höjd. Fotot tog jag en dag då vi vandrade levada från Romeiros till Palheiro. 


           Ibland regnar det. Stockrosen böjer sitt vackra blomhuvud...

           

    Barnbarnskonst. 

    

    Wilhelm är i snösvängen..


            Naturligtvis. Betlehemsstjärnan ska vara med när det är jul

             

        Ett vackert fönster och tak i Sé Cathedralen måste vara med idag..

        

    Iittalaglasen tvättas.
    
 
    Tjaaa...
     Rulle till vänster förstår inte alls vad som har hänt. 
     -" Är jag klonad Kârin? ( ser ni att Rulle säger Karin på portugisiska?) 
     Jag ville ju ha en Rulta! Men det där ser ju ut som en Rulte.."

   " - Du förstår Rulle, att jag är ekonomiskt lagd. Rulte var 30% nedsatt i pris, självklart så slog jag till.
    Det du inte vet Rulle är att jag är en dockmakerska. Jag har sytt många, många dockor.
    Jag ska bara göra ett könsbyte på Rulte så får du din Rulta. 
    Nu kan du ha sällskap av Rulte som blir en Rulta snart innan ni hoppar ner i 
    kappsäcken tillsammans."
    När RIM-killarna är tillbaka på jobb igen och du blir fullt sysselsatt med att hålla koll på dem,
    så  lägger jag Rulte på operationsbordet och vips så har du din Rulta, så där bara. 
    Jag lovar! "

    Rulle ser konfunderad ut...
    Undra på det! Det skulle jag också göra..
    Oj, jag kom just på att nu är det två som äter After Eight där på bänken...🙄
    


                                            Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Men vad härligt att du fixat en Rulle som ska få bli en Rulta! Attans att det nu försvinner dubbelt så mycket After Eight :) Ha en fin färgsprakande fredag. Kram!
Anna i Portugal,

ja, det ska bli en Rulta, en personlig sådan. Det fanns nog tjejer i affärerna men de såg inte ut som en Rulta någon av dem så jag fixar till en själv. Ja, nu får jag ligga i om jag ska få lite choklad för egen del också. De där två är ju helt opålitliga😉
Ha detsamma!
Kram!
Åke sa…
Men vad härligt att du klämde in en Betlehemsstjärna :) Jag var tvungen att lägga in en jag också idag då ett rådjur kom förbi :) Härlig fridag du besitter i det färgglada :) Trevlig fredag.
Åke,

då glimrar våra stjärnor lite i kapp då! ✨
Tack detsamma!
Znogge sa…
Färgsprakande och fint med vackra blommor och annat! Perfekt med ett lyckligt slut så att Rulle får sin Rulta.

Önskar en fin fredag!
Znogge,

tack! Ja, vi behöver spraka till livet med lite extra färg.
Ja, det ska bli ett lyckligt slut för Rulle och hans Rulta som just nu är hans kompis Rulte.

Önskar dig detsamma!
femfemman sa…
Färgsprakande och grant. Bra att ha någon att skylla på--- eller så har jag missuppfattat. Ser nästan ut som snö bakom Rullarna.. Ha det gott! Kram
LillaSyster sa…
Det är bara att köpa en ny ask med after eight och gömma undan så att dockmakerskan/operationsläkaren får sitt godisbehov tillgodo sett!=)
Tack för fina bilder med sprak så här sista fredagen för i år.
femfemman,

tack! Du har nog missuppfattat 😉🙄Renar gillar After Eight..
Bakom Rullarna är det snöflingor och vackra hjortar, renar...här finns allt möjligt i värmen.
Ha det gott du med!
Kram
LillaSyster,

det är redan gjort, jag har gömt undan en stor ask...ska ta till den sen när Rulle kollar upp RIM-killarna och Rulte ligger på operationsbordet. Rulte kan få lite förstås som plåster på såren.
Tack själv bästa du på din ö!
Guldkryckan sa…
Häpp, en rulta får det bli då i husfridens namn. ;)
Färgsprakande här igen, toppen.

Ha det så fint.
Guldkryckan,

ja, det måste nog bli en Rulta men om det blir större husfrid? Det är frågan det. Tack!

Ha det fint du med!
Paula sa…
Rulle och Rulta, jag tror jag döööör!
Bara du kan komma på sånt...tack för asgarvet.
Jag tittar avundsjukt på färgexplosionen, det har snöat hela dagen här, men det blev iaf ljust oh fint. Och inte för kallt heller, så synd att klaga.
Jag kommer att stå över tågstationen imorgon, känner mig lite stressad av olika anledningar. Försöker ta nya tag när Åke tar tag i spakarna, hoppas jag.
Önskar ett gott slut och ett ännu bättre Nytt År, hälsa Uffe och simma lugnt!
Kramar från pörtet
BP sa…
Hahaha! Det är ju "inne" med könsbyten, så du lär nog lyckas med att skapa en Rulta till Rulle. Och det lär gå betydligt fortare än med människor.

Du har alltid så mycket frukt framme. Hur orkar ni äta upp allt?

PS. Kärin - nej, det påminner alltför mycket om kärring. Jag skulle nog hålla mig till svenska när det gäller ditt förnamn;-) DS.
Paula,

Sluta inte andas nu, jag vill inte att du dööööör!
😂
Man ska göra som man själv vill..så känn inget tvång, det handlar bara om en tågresa. Det går flera tåg ...

Jag tittar avundsjukt på färgexplosionen, det har snöat hela dagen här, men det blev iaf ljust oh fint. Och inte för kallt heller, så synd att klaga.
Tack detsamma Paula, hälsa Daniel och simma lugnt ni med!
Kramar från gränden!
BP,

ja, jag tänkte ju det! Jag är trendig förstås.
Oj, kära nån BP, vi äter frukt så det står ut genom öronen..
Köper nytt var tredje dag ungefär.
Det är ett ^ sånt tecken över Karin och då låter jag som Kaarin och inte Karrriiin. Inget ä alltså. I och för sig så är jag ju en käring..
Jag håller mig till svenskan, det är Rulle som skriver och säger mitt namn på portugisiska så kines han egentligen är. Knepigt det här..


29 december 2023 kl. 21:42
Alltså, du är bara för härlig! Rulle och Rulta ... Rulle kommer att bli jätteglad när han får sin Rulta. Och Maracujá Banana var en riktig skönhet.
Gott Slut och Ett Gott Nytt År till dig!
Feliz Ano Novo!
Anita,

tack! Rulle och Rulta, blir vårt julpar i fortsättningen, men tillsvidare så är det Rulle och Rulte...
Maracujá Banana är så vacker.
Tack detsamma Anita!
Feliz Ano Novo! 💗

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio