En färggrann fredag / 30


    LillaSysters färggranna fredag har blivit lite grann av ett måste, ett trevligt måste. Tack för det! 
    Som vanligt samlar jag på foton där jag går fram och några av dem får ni ta del av idag.

    
    En bamsetavla målad enbart i blått, står i Jardim Monte Palace..


    Fiskebåtar, granna, vackra och bollbeprydda guppar i hamnen..


   Bignonia när den blommar som allra vackrast


    Man kan ju inte bli annat än passionerad när man ser denna oerhört vackra passionsblomma


    Lite nostalgi blir det idag igen...En marknad i vår Gula sal på Pettas, pryddes av skönhet i hink


    Inga Snellman deltog i marknaden, bl.a med sina vackra pannlappar, så välgjorda 


                       Bokmärken är alltid bra att ha..


 En bit härifrån kan man sätta sig ner med trillingblomman som tak, bougainvillea är den mera känd som. 


Fru Mattsson bär in ekologisk vitkål till julmarknaden i Post och Tullhuset. En gång för ett tag sedan då det begav sig


                          Granna Berndt sågade, han...


             Ha en änglalik och fin helg alla! 

                                                               Karin Eklund, Funchal, Madeira

                          

Kommentarer

Gunnel sa…
Idag fick jag mitt orangea behov tillgodosett och dessutom en ängel på slutet. Tack för det
Gunnel,

ja, orangebehovet måste man stilla. Jag har det på samma sätt. Änglar måste också till.
Tack Gunnel för titten in!
Annika sa…
Kommer in som icketema-människa här, haha.
Men fint, Karin!! Alltså bignonian. VILKEN blomning. JÖSSES så vacker den ÄR!!!!
Jättefina grytlappar också. Bokmärkena med!!
Ha en jättefin helg.
Kram över vinteratlanten!!
LillaSyster sa…
ooo somriga och sprakande bilder. Tackar och niger för dem=)
Ha nu en fin helg! Kram
Annika,

välkommen!
Bignonian är otrolig. Den blommar så det står härliga till ett par tre gånger om året.
Tack detsamma Annika!
Kramar över Atlanten!
LillaSyster,

ja, det känns säkert fint med lite sommar nu även om det är höst här...snart vinter ( 22 dec.)
Ha detsamma du med!
Kram!
BP sa…
Fantastiskt fina färger - färgsprakande när det är som bäst. Blommorna, speciellt Bignonian och passionsblomman är "breathtaking":-)
Även grytlapparna gillar jag skarpt. En perfekt julklapp för en hobbykock:-) Jo då, bokmärkena i Finlands och Ålands färger är också hur fina som helst:-)

Bra jobbat idag med!
BP,

ja, färgerna är underbara, jag kan bara hålla med dig om det.
Mycket färg gillar jag.
Grytlapparna är i väldigt bra kvalitet, jag har fyra sådana här ..de bara håller, rakt in med dem i tvättmaskinen och de är som nya igen. Inga kan väva..

Tack!
Jag bär in ekologisk vitkål flera gånger i veckan jag.. :) Fina färger hos dig idag. Kram
Anna i Portugal,

lyckos dig!💗 Tack!
Kram!
Paula sa…
Jag tror jag får starta ett eget tema, vita måndagar eller nåt, haha. Du har liksom färgerna serverade färdigt utanför ditt fönster, så här års känns det rätt orättvist! Men, å andra sidan njuter jag av vita vidder också, man får leta färgklickar på annat håll. Som vanligt så har du en stor samling vi får njuta av!
Paula,

jamen, gör det vet ja! Vita måndagar kan ju ha flera betydelser dagarna efter helg..haha..
Vi byter vitt mot färg, en bra deal.
Tack!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio