Skyltsöndag / 445

 Bloggvännen BP förvaltar Skyltsöndagen och vi som hänger med i det roliga temat har jag länkat till här : 

I min iver att lura Molnet på pengar så blir det nostalgi idag igen som gäller. Här tömmer jag arkivet systematiskt, helt kallt hur varmhjärtad jag än är. 


En blomlåda gjord av en Wettig-låda. Det är den 1 dec-2015 i Uppsala 


Jag är på väg till Stockholm från Uppsala.Det Blå tåget annonserar om sina avgångar och klockan är 10 i ett den 1 dec-15


   Jag tror att det är en Husqvarna...låset skyltar det också.

   

                         Mitt i allt så befinner jag mig mitt på Åland och liten gulling, visar att den har 
                         fått ett litet örhänge att skylta med. 

                          

    Queen Mary har strandat...så kan det gå.

    

     Här kan man välja på vilken sätt man vill ta sig fram....

    

    På en Poni eller en kvast alltså...
    På något sätt känns kvasten helt rätt för min del


   Normalt har jag kortklippta naglar men ibland har jag gjort vissa undantag

   

           Personlig favorit idag är denna skylt, Leijon Tehtaat Oy. 

          

         Ibland skyltar man utan att tänka på att man gör det...

        

   brrr...jag längtar inte alls till snön just nu...

  

   Det är bra mycket skönare att traska runt i sandaler än i vinterstövlar.

   En skön söndag önskas er alla som tittar in här! 

                                        Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

LillaSyster sa…
Instämmer det är så mycket behändigare med sandaler än stövlar.
Snygg trälåda- men rostlocket vinner=)
Ha nu en bra söndag och jag förstår att det känns skönt att lura molnet på pengar- bra jobbat!
Znogge sa…
Det var en snygg och varierad skyltning och samtidigt ytterligare en tömning av arkivet. Två flugor i en smäll är sällan fel :D

Önskar en god söndag!
LillaSyster,

ja, väldigt mycket behändigare😊
Trälådan, ja men rostlocket JA!
Ha detsamma du med, Tack!
Znogge,

tack! Två flugor i en smäll sitter oftast helt rätt.

Önskar dig detsamma!
wiper sa…
Det var en härlig skyltsöndag med fina bilder som jag njöt av

Vi har ytterst lite snö här och just nu bara 3 grader kallt och vindstilla

Jag gillar också den personliga skylten

Ha en skön söndag
Kram!
Wiper,

tack!
så skönt att inte ha alltför mycket snö och så där lagom kallt.

Ha detsamma du med och Kram!
BP sa…
Vilka rolig och minst sagt varierad Skyltsöndag här hos dig. Inget fel på "arkiv-skyltning" alls måste jag säga. Tycker ärligt talat att det är synd att du rensar molnet efter publikation av bilderna på bloggen. Köp en extern hårddisk eller USB-minnen för att spara "gamla godingar". Det har jag gjort. Har aldrig använt molnet. Är aningen för skeptisk för det, då jag ju inte vet vem som eventuellt använder mina bilder, som jag inte publicerar på bloggen.
Jätteomtänksamt av dig att bjuda på burriga vinterbilder blandat med "bastu-foton" - hahaha.
Håller helt med dig om favvobilden:-)

Tusen tack för att du länkar till alla deltagare och bjuder på en toppen Skyltsöndag:-)
BP,

tack!
Jag har en hel del av mina foton sparade på en extern hårddisk redan, plus en extra kopia på det, men mycket åker uppåt och sådant som jag inte tänker spara, så får försvinna. Fotona finns ju kvar på bloggen och även om jag tar bort blogginlägg med jämna mellanrum så sparar jag ner dem jag verkligen inte vill mista. Så lugn bara lugn BP. Jag vet vad jag gör. En dag ska någon annan ta hand om allt jag har samlat på mig i åratal och jag vill resa vidare med lätt bagage, när det blir så dags och en viss ordning i oordningen vill ja ha redan nu.
Tack själv BP"!
Susjos sa…
Vilken härlig varierad skyltning! Gillar dina långa naglar, haha!!
Såklart är det trevligare med sandaler än vinterstövlar..njut av tillvaron!
Ha det gott!
Kram
Susjos,

tack! Ja, ibland blir jag riktigt vild och tar till med långa ljusgröna naglar. Snart gör du det också Susjos, när Samuel vill det.
Njuter gör jag, lita på det. Gör detsamma du med!
Ha det gott!
Kram!
Ditte sa…
Perfekt att rensa i arkiven och samtidigt bjuda oss som tittar in på ett axplock av fina bilder!
Stort tack!
Och samtidigt blir det ju att uppleva bildtillfällena ännu en gång.
Önskar dig en bra vecka.
Kram
Paula sa…
Örhänget på det stackars lammet, en riktigt ful plastig blaffa, usch så jag ogillar de här märkena på kreaturen. Något lite mindre förfulande och diskretare hade varit önskvärt. Annars gillas skyltarna, cykeln skulle passa mig o Daniel perfekt, dock inte i dagens snöglopp. Jag har en extern hårddisk där mina bilder hamnar. Den kostar inget extra, kanske kostade den en slant vid anskaffning, den är så gammalmodig så jag har inga foton i molnen...men ibland har jag hela huvudet bland molnen.Vad tillverkade Leijon Tehtaat? Veteax eller andra ax och krona säger mig inte så mycket. Ja nu kan du pressa in några nya foton i molnet då, lyckat! Kram från pörtet
christian sa…
Hahaha...så roligt med dina "torra" kommentarer....men inte tror jag att du använder kvasten....
Mycket fina bilder du hittat i arkivet å vilken härlig blandning, den gröna cykeln är häftig å lammet så söööööt, sen hittade du ett fartyg som gått på grund, vilket passar perfekt med tanke på alla fartyg du lägger upp i vanliga fall!
Spåren är mycket fyndiga å snö behöver väl inte du bekymra dig för misstänker jag......
Tack för underhållningen!

Ha en underbar vecka!
Ditte,

javisst är det, man måste ju tänka lite på dem som en gång ska ta över efter en, inte ha alltför mycket i bagaget. Den dagen kommer..
Tack själv Ditte,
önskar dig detsamma!
Kram!
Paula,
så är det med de där plastiga örhängen, de är fula.
Du skulle lägga lilla Daniel i lådan och så for ni iväg som bara den, japp!
Jag har externa hårddiskar, så ingen fara på taket men vissa foton åker upp i molnet, dem jag fortfarande inte har hårddiskat. Jag har koll.
Kram från gränden

christian,

det svåra är att få fart på kvasten, jag får springa så in i baljan fort för att ta mig upp och hela ekipaget i luften
Nej, då, ingen snö här.

Ha en underbar vecka du med!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio