Skyltsöndag 439


   Bloggvännen BP är förvaltare av Skyltsöndagen som har blivit ett litet måste för min egen del. 
   Skyltarna i dagens inlägg är skrivna på portugisiska och på engelska. 
   Jag räknar med att de flesta av er klarar av engelskan så jag översätter inte till svenska.


Många trevliga skyltar finns uppradade längs strandpromenaden vid Camara de Lobos på vägen in mot Funchal.


    Stora är de, upplysande är de, fina bilder har de...


     Jag återkommer till "fogen" lite längre fram i inlägget....


    Det visste jag inte förrän jag läste det här. 
    Nämligen att 23%  av elektriciteten på Madeira kommer från naturgas....
    man lär så länge man har en lever...

 
    Fina är figurerna på varje plakat...
 

En skylt som talar för sig själv...

                                    
                                    Och så här ser den frusna "fogen" ut....

                    
                    Där pyser den ut....ni ser skyltarna längre fram på fotot, där folk vandrar förbi


                                       Effektfullt eller hur? 




     De här duvorna ville också vara med på bild...


    Och givetvis så måste behållarna vara med...de är liksom huvudpersonerna de.

    Jag har länkat till de andra här under som brukar vara med i Skyltsöndagstemat: 

     Konst  el. konstigt, LillaSyster, Paula, Susjos ,Stefan,Tony, ÅkeÅsa


                                    Karin Eklund, Funchal, Madeira

    

Kommentarer

LillaSyster sa…
Verkligen effektfullt =)
Coolast är den frusna fogen.
Ha en härlig söndag! Här blåser det ff och +3 i morse så det är nog bäst att flytta in pelargonerna till garaget. Kram
Guldkryckan sa…
Fint skyltat återigen, bravo.
Naturgas ska ju vara bra har jag förstått,är inte så påläst men det måste väl vara bra/bättre än en del annat?

Ha det fint nu. :)
Geddfish ♥ sa…
Härliga och effektfulla skyltar om gas!
Kom till att tänka på när min yngsta dotter som 12-åring låg mycket på sjukhus i Göteborg. Där hade man naturgasbussar. Hon tyckte det var så roligt så hon kallade dem för natur-prutt-bussar 😂
Skyltkramar!
byblixtra sa…
Fina skyltar om naturgasen. Just dimman var intressant eftersom stålverket som ska byggas i Boden kommer att släppa ut vattenånga och bilda dimma över området. Visst är det brandsläckare som står intill aggregaten där vattenångan pyser ut?
Läcker bild på duvorna högst upp på byggnaden.
BP sa…
Gáslinks tvåspråkiga skyltar skyltar är både fina optiskt och innehåller intressant information. Vad gillar mest är att infon är kort, koncis och lättbegriplig. Bra där:-O)

Sedan äg jag totalt såld vad gäller den "läckande gasen, men speciellt de otroligt läckra "tornet" med duvorna. WOW vilken bild:-) Ja, jag ser att det var fler torn där till höger om behållarna.

Har aldrig sett en sådan anläggning förut. Tror inte ens att vi har en sådan i Sverige.

Ett fantastiskt fint bidrag till Skyltsöndag:-) Tusen tack för det och alla länkar till deltagarna:-)
LillaSyster,

ja, det är effektfullt och vackert.
Jag har förstått på folk hemifrån Åland att ni har ett rejält busväder. Jag gissar att du har tagit in pelargonerna nu.
Här har vi haft 34.2 grader varmt i skuggan idag. Skönt och mysigt. Nu i skrivande stund 29 grader plus.
Tack och tack detsamma önskas till dig också
Kram!
Guldkryckan,

tack! :)
Jag är inte heller särskilt påläst men har också förstått det du har förstått.

Ha detsamma du med!
Geddfish,

tack!
Naturpruttbussar, härligt!
Skyltkramar härifrån också!
Byblixtra,

tack! Jag gillar dem också.
det är brandsläckare. de finns överallt i området.
Duvorna är läckra däruppe mot havet!
BP,

jag gillar Gáslinks skyltar jag också. De är ursnygga och informativa på ett bra sätt.
Tack, jag bara måste låta duvorna vara med och "skylta".
Tack själv BP!

christian sa…
Alltså....så häftigt att du hittar nya varianter av skyltar varje söndag, det är alltid lika spännande att se vad du dukat upp denna gång...de där byggubbarna med alla förklaringar är ju helt suveräna, pedagogiskt, enkelt å guliigt!

Ha en fin vecka!
Paula sa…
Tusen tack för lektionen i naturgas-användning! Kände inte tilljust något om detta, så det var välbehövligt. Och dessutom så positiv och trevlig läsning.
Måndagskram från pörtetanten som är sent ute som vanligt

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio