Förändring/uppdatering

Jag börjar veckan med att berätta att det blir en förändring i Hoppa på tåget från och med inkommande lördag .

Tove känner inte för att blogga längre och hoppar alltså därmed av tåget. 

Förändringens vind som sådan påverkar inte framfarten och ordvalen, jag fortsätter tuffa på som lokförare med Toves redan lagda ord för oktober och december samt mina egna för november. 

Tåget går hela året ut innan jag själv drar till bromsarna och hoppar av och låter tåget stå. 

Hoppas att ni vill vara med ett tag ännu. Varmt välkomna med! 


I oktober är destinationsorden följande

7 oktober      Trä/träd

14 oktober    Väg

21 oktober    Dator

28 oktober    Tår.

Hoppas vi ses ombord på tåget inkommande lördag. 

Jag länkar till den som vill vara med, givetvis. 

En vacker vy från senaste veckas promenader i omnejden 


Tack Tove för det goda samarbetet under den tid vi hade som lokförare tillsammans!

                      
                                                    Karin Eklund, Funchal, Madeira       

Kommentarer

Znogge sa…
Tack för den informationen! Själv ränker jag absolut lösa biljett ett par gånger till :D

Önskar en glad måndag!
Jag läste det hos Tove igår. Det känns som jag precis började lära känna henne lite, men förstår hon har bra mycket roligare saker att syssla med :) Jag ska försöka hänga på, vill ju gärna, men behöver vara fotorelaterat, som du vet. Trädet ska jag nog klara av :D Kram
LillaSyster sa…
En helt underbar vy!
Glad måndag!
Paula sa…
Tove har varit en periodare var gäller bloggen så jag är inte förvånad. Jag hänger gärna på tills vidare, blir alltid nöjd när jag lyckas klura ut något som duger att publicera i temat. Lite trist är att vi är en krympande skara, men vi kämpar på! Över huvudtaget är bloggeriet på stor tillbakagång, det har det ju varit rredan några år, men märks tydligt nu bland mina gamla bloggvänner som ändå hängt med länge. För mig handlar det mycket om att föra dagbok med bilder ur min tillvaro, det bästa är nästan att kunna gå tillbaka och se vad som hänt tidigare år. Och har man varit bloggare länge så blir det desto roligare. Varje dag har jag en lång radda med rubriker från tidigare år som jag kan gå in o kika på, det tycker jag är skoj, att minnas tillbaka. Tack Karin för att du håller tåget igång! Kram från pörtet
Anonym sa…
Blogglandia krymper. Tråkigt. Många lämnar… tidigare gav många bloggare dig i väg till Facebook och Instagram men nu verkar trenden vara att de lägger ner 😞
Jag fortsätter att hända på perongen och hoppar på tåget 🚂 så länge Du kommer körande.
Min blogg är ett verktyg jag gärna använder 😜
Fin vy 🤩 hos mig är det höst 🍂
/åsa
BP sa…
Vet inte hur många gånger Tove har hoppat på och av tåget i Blogglandia. Hon är en riktig periodare, både vad gäller hennes bloggnamn och själva bloggandet.

Som Åsa skriver - Blogglandia börjar tunnas ur lite eller mycket, beroende på hur man ser det. Synd tycker jag.

Men det ska ju vara roligt att blogga, inte bli till en börda, så...
Znogge,

härligt att du tänker åka med minst ett par gånger till. :)
Tack och tack detsamma!
Anna i Portugal,

Hon har väldigt roliga saker för sig och man ska göra det som hjärtat vill som det heter. Jag förstår henne bra.
Kul att du hänger med...vägar har du säkert också , tror jag.
Kul att du kommer med på träd.
Kram!
LillaSyster,

javisst är det vackert...
Tack och tack detsamma!
Paula,

Vi är alla periodare på något sätt och man ska göra det som känns bäst för sig själv. Kul att du hänger med. Det är ju det som är meningen med ett ord. Det finns så många olika infallsvinklar, så många olika syn på samma ord.
Jag är inte lika övertygad om att bloggeriet är på krympande. Har till och med svårt just nu att hänga med alla som jag brukar hänga med men det har sina portugisiska språkskäl.
Det är en utmärkt dagbok om man vill använda bloggen så. Och även annars också, för jag ser själv vad som jag har haft för mig när jag tittar mig bakom.
Nu tuffar vi på fram till nyår. Kram från gränden!
Åsa,

javisst är det tråkigt att Tove inte är med längre men vi ska göra som vi själva vill och känner att vi mår bäst av. Personligen tycker jag inte att blogglivet krymper, det finns många som man kan hitta när en faller bort så kommer en ny. Ungefär. För min del så känns det ok att inte ha alltför många att "prata med". Kanske för att jag har fullt upp med att bli portugis, kanske?
Jätteroligt Åsa, vi kör på...åtminstone fram till nyår, sen får jag se...
Jag gillar också att blogga, trivs med det och känner mig lite upphängd och nersläppt just nu, men så blir det ibland.
Ja, du har säkert höst, här närmar den sig.
Ha det gott !
🤩
BP,

det spelar ju ingen roll alls egentligen. Roligt är det när folk är med i blogglandia men var och en ska göra som den själv vill..och mår bra av.
Personligen upplever jag det inte så; det finns rätt många bloggar som jag gärna skulle följa men som livet är just nu så ...att bli portugis har sina sidor.
Fastän det är roligt.
Det ska vara roligt att blogga, det är huvudsaken och var och en på sitt sätt.
Det finns ju de som är bloggare i kommentarsfälten också, som skriver om sig själva där. Alla sätt är bra och man har ju möjlighet att välja själv vem man vill följa. Att skriva för sin egen skull gäller för min del. Säkert också för din. Du och jag som inte vill kalla oss pensionärer 😉
Tove sa…
Fint du la ett inlägg så blir det klart för de som hoppar på att tåget går än!
Kul också att läsa kommentarerna.
Fantastisk är Blogglandia, att en kan välja - både att vara trogen med samma namn eller hoppa in då och då med nya namn. Olikheten länge leve! Frihet att skriva och följa de vi vill. Leva både med och utan blogg. Ha det gott i livet.
Om bloggandet nu avtar så har det väl flera orsaker, bl.a tid kanske.
Allt har sin tid.

Tack Karin för ordleken vi kom på och för följet på våra bloggar till och från :-)
💖
TACK själv Tove! 💕💕
Åke sa…
Nacka har löst årskort, så han kliver inte av i förta taget. Nu tar vi en trevlig lördag :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio