Skyltsöndag 437

Bloggvännen BP är förvaltare av Skyltsöndagstemat och alla de andra som brukar hänga på har jag länkat till här nedan: 

 Angelgirl, AnkiByblixtraCarita ChristianGerd, KajsaLisaKlimakteriehäxan 

Själv har jag städat ihop en skyltsamling från mina gömmor, eget och andras. Idag blir det så

                          
                          En tröst på sitt sätt...men är det inte så att det är männen som är från Mars
                          och kvinnorna från Venus? Har kvinnor tillträde?  I och för sig så finns det ju jeans
                          där man garanteras att man blir 5 kg lättare i. Jag hittade inget par som garanterade
                          10 kg.s viktminskning. Allting går att sälja med mördande reklam...


     Inte ens majskolvarna har det lätt...

    


   Ibland skiter det sig...

   


   Ja, just det, kanske jag ska göra något eget också..

   

    Jag hittade den här killen på en vägg  här i närheten

     


                                           En snabb blick in genom porten till Bombeiros, brandstationen

                                           "Alltid redo"



    Utanför portarna...en finfin muralmålning...

    

                                            

     En skön söndag önskas er alla! Själv tror jag att det blir tvätt av fönster idag...en stund i alla fall.


                                                             Karin Eklund, Funchal, Madeira


Kommentarer

Åke sa…
Ha ha ha sådana roliga skyltar :) Då bor jag på fel plant alltså :)
LillaSyster sa…
Helt underbart skyltat!
Ha en bra söndag =)
Guldkryckan sa…
Finns en våg på Universeum här i stan där man kan väga sig vid varje planet och se vad man hade vägt där.
Härligt skyltat, underbart, har också sökt en ledig tjänst en gång i tiden, flera stycken till och med, inte fick jag ledigt när jag väl antogs.
Usch och fy. :)
Anonym sa…
�������������� Muralmålningen ����������
Männen på Mars kanske väger lätt jämfört med männen på jorden… ��
Hos mig blev det en medioker skyltsöndag och med tanke på mina egna bilder från hösten i Norrland måste jag fråga ifall det finns tydliga årstider på Madeira?
(Tänkte jag fel och satte Dig på fel plats på jorden?)
Ha en fortsatt bra söndag ��/åsa

Åke,

tack! Ja, det gör vi allihopa tydligen :)
LillaSyster,

tack!
Ha det bra du med i de sista ryckande timmarna denna dag! 🤍
Guldkryckan,

så kul idé!
Tack! Javisst är det ju för bedrövligt att när man väl har fått den lediga tjänsten så får man jobba arslet av sig ungefär.
Ja, usch och fy!😂


Åsa, ja muralmålningen, jag förstår dig! Den är ju bara för härlig.
Männen på jorden är nog mycket trevligare skulle jag nog våga påstå. Tänk dig att gå omkring med en man i ett snöre, för han skulle väl vara som en gasballong eller så om han kom från Mars.
Jodå, jag tycker att det finns tydlighet i årstiderna här även om det inte är lika tydligt som i Norden förstås. Här går de över i varandra, allt blommar året om men våren och sommaren är mera blommande än hösten och vintern. Däremot har vi sällan under 16 grader varmt..högre upp i bergen ja, men inte i Funchal.
Nej, då jag är så rätt så rätt här på jorden :)
Tack Åsa, ha en fin kväll!🤍
BP sa…
Muralmålningen i brandstationen är fantastiskt fin. Och Ronaldo är inte heller fel nu när han är i Sudiarabien irl. Man kan säga om killen vad man vill, men snygg är han. Utvändigt alltså.
Herregud & Co är alltid rolig. Killen som uppfunnit den kalendern är verkligen innovativ och otroligt skärpt.
Ja, hur var det nu med Venus och Mars;-)

Tusen tack för din fina Skyltsöndag och alla länkar:-)
BP,

ja, den ar fin. Skriver med portugisiskt tangentbord nu sa bokstaverna blir vad de blir. Ronaldo-malningen ar fran 2016, sa nagra ar har farflutit sedan den malades.
Ja, det var fragan det.
Tack sjalv BP!
wiper sa…
Nu fick du mig att känna mig smalare än jag är ;) ;)

Gillar dina roliga skyltar ;) och även den fantastiska muralmålningen

Ha nu en fin början på veckan
Hälsning från Malin
christian sa…
Å du lyckas även denna gång att överraska med något nytt å varierat....kul att även du använder dig av "Herregud & Co", de är ju så fantastiskt underbara!
"En ledig tjänst....." hahahaha å den andra var minst lika rolig å fyndig :)
Sen är muralmålningen helt makalös, tänk att man kan hitta på nåt sånt, verkligen en höjdare att avsluta med!

Ha en härlig vecka!
byblixtra sa…
En sån härlig skyltsöndag! :-D
Gillar lite extra "en ledig tjänst" och majskolvarna. :-)
Håller med om att muralmålningen är fin och det ser ut som att brandmännen får vatten från, är det en vattenpump?, som står framför målningen.
Paula sa…
Vilken ursnygg muralmålning, och Ronaldo är inte så ful han heller...
Jag har alltid anat att jag befinner mig på fel planet, här på jorden hade jag aldrig kunnat klä mig i en rymddräkt, men i rymden kan jag sväva...
Tack för många leenden!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio