Skyltsöndag 436

 Bloggvännen BP förvaltar Skyltsöndagen och vi som brukar vara med har jag länkat till här nedanför: 

  Angelgirl, AnkiByblixtraCarita ChristianGerd, KajsaLisaKlimakteriehäxan 

Mitt bidrag till skyltsöndagen idag ser ut som följer: 

 

    Ute mot havet ligger Sâo Joao de Deus i Camara de Lobos....


          Okej, jag gick där men det var nog meningen enbart för män? Tror jag....😉

          


                 Här fick man inte cykla men det brydde sig inte cyklisterna om. Vi mötte många...

                 


   Ja, ibland är t.om. skyltar upp och ner, inte bara livet....

    


   Det händer att skyltar "seglar för motor" förbi en.....



     Senhora Alcinda Pereiras fastighet, utifall att någon undrar vad som finns bakom gallret

     


                        Caminho Agricola, agrikulturstigen där mangofrukter hänger i träden

                        


     Bananplantor till försäljning, olika sorter...

    


                               En skylt från invigningen av bananmuseet i Ponta de Sol.

                               


    Bananer i långa rader...

    


Jag önskar alla en skön söndag!

Karin Eklund, Funchal, Madeira


Kommentarer

Znogge sa…
Lika snygg och varierad skyltning som vanligt!

Önskar en fin söndag!
Ditte sa…
Fin och varierad skyltning från en trevlig promenad. Och det var riktigt roligt att gå med.
Härlig grönska bidrar och dina vackra bilder lyser upp.
Kram
LillaSyster sa…
Mmmmm färsk mango =) lokalt odlade bananer smakar ju så mycket bättre än de man köper i butiken här hemma. Älskar bananerna på GC.
Snyggt skyltat! Ha en fortsatt skön söndag ♡
Susjos sa…
Vilken härlig skyltning! Mums för mango, så kul att se träden! Å bananer...jag äter banan dagligen ;-)
Ha en fin start av veckan!
byblixtra sa…
Du inleder med en läcker bild med byggnaden mot bergväggen och matchande blå himmel och hav mot husets blåa dörrar.
Några som har dekorerat förbudsskylten för cyklister med klistermärken.
Flera skyltar med patina, den under cykelskylten och så den som är upp och ner samt den från bananmuseet.
Läckert med bananerna med olika mönster.
BP sa…
Så jag minns alla bananplantager i och omkring Funchal. Tusen tack för påminnelsen där:-)
Mangoträd såg jag aldrig, men jag bara älskar frukten:-) Ja, åsså älskar jag ju rost. Så den uppochned-skylten är helt i min smak:-)
Sedan gillar jag "clashen" i första bilden. En underbar bild:-)

Tusen tack för att du länkar till alla och är med med så fina skyltar:-)
christian sa…
Så vacker den första bilden är med alla nyanser i blått :)
En stig för bara män...vilket liv å vilken uppståndelse det blivit här i lagomland.... :)
Upp å ner skyltar har jag också träffat på, mycket underhållande.
Vad härligt det måste va med alla dessa färska frukter, där avundas jag er :(
Alla bananskyltar är väl inte exempel på olika sorter väl?!?

Ha det gott!
Paula sa…
Den katamaranen hade många passagerare om man ser till antalet fötter som hänger över relingen! Cykelförbudet kanske inte gäller om man är en morot eller har eld (?) i baken? Men nu är du nog smmittad av gubbaciller när du gått där på den rödsmutsiga gången...Vill ha ett vitt hus med blå dörr! Varför ska alla nya hus vara svarta och fula som här i mitt hemland...
Snyggt skyltbidrag, som alltid
Znogge,

tack!

Önskar dig en fin tisdag i mitt ställe!
Ditte,

tack!
Ja, här är ju grönskan verkligen härlig,
Kram!
LillaSyster,

allt smakar en bit av himlen här, jag håller med dig, det är mmmmm...
Tack och ha en fin tisdag du i ditt ställe! ♡
Susjos

Tack, ja, mango just nu och här är verkligen mums, så goda.
Jag äter också banan dagligen, hör till här i bananlandet.
Ha detsamma du med!
byblixtra,

tack, ja, där ligger den vackra byggnaden och bara tigger om att bli fotograferad.
Skylten upp och ner gillar jag själv mycket .
Bananmuseets bananer hänger över caféborden. Fiffigt och snyggt.
BP,

ja, jag kan tänka mig att du minns det. Dessvärre så bygger man mycket nu så bananplantagerna försvinner alltmera. Hotell, hus och liknande tar över alltmera.
Mangoträd finns också överallt, rikligt men det är just nu det är säsong för dem så jag kan tänka mig att du inte ens visste om att du såg sådana träd fastän du troligen gjorde det. De är stora som bara den ...
Tack själv BP!

christian,

tack,
ja, det tänkte jag också på när jag såg männen som ligger där de ligger, dessutom blir de påtrampade. Och ingen gång för kvinnor, fastän jag gick där ändå 😉
Jag skulle själv avundas oss vad gäller den färska mogna frukten om jag var du. Den är supergod.
Nejdå, så många olika sorters bananer finns det inte här.

Ha detsamma!
Paula,

det är väldigt många ombord på alla katamaraner och båtar som har med turismen att göra. Oerhört många...
Vi har inte mött en morot eller en med eld i baken ännu men när vi gör det så ska jag fråga om förbudet? ;)
Jag tror faktiskt att en gubbacill hoppade på mig, det känns så konstigt ibland sen jag gick där😉. Hjälper inte duscha heller...
Bra fråga, också här börjar de bygga fula hus, moderna lådor i tråkiga färger. Tyvärr.
Tack Paula!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio