Färgsprakande fredag / 16

 LillaSysters färgsprakande är bara ett litet måste just nu...

Jag tog mig tid att städa arkivet en tidig, tidig morgon och vips så var inlägget fyllt av färggranna skapelser av olika slag. Allt hemmahörande på Åland, en av mina två öar i världen. 

Det textila har jag fotat på Skeppargården Pellas i Lemland. Fotona får tala för sig själva, bäst så...






    De nedanstående två flaggspelsfotona är från Badhusparken i Mariehamn då det jazzades till  
    ett par dagar för flera år sedan. 




Jag är i full intensiv speed med den intensiv kurs vi går så hoppas ni förstår att jag inte är särskilt aktiv just nu med att läsa bloggar och att kommentera. Det kommer när det kan komma. 

   

Jag önskar alla en fin fredag! 


                                       Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

LillaSyster sa…
Makalöst fina bilder i ditt arkiv och tack för att du är med...även om du egentligen inte har tid, nu när du studerar. Trevlig helg!
Där fanns det färg i arkivet minsann, bra du fick ut det i ljuset istället! Boa sorte com o teu curso de português! E bom fim de semana, beijinhos
LillaSyster,

tack! Makalöst fina hantverk kan inte bli annat än fina foton. Ja, det går bra med fredagen, den är enkel, lätt att söka foton och lägga ut färg så det bara sprakar om det.
Trevlig helg!
Anna i Portugal,

ja, det bara låg där till ingen som helst nytta! 😊
Muito obrigada! E bom fim de semana! Beijinhos😍
Anki sa…
Härliga bilder ur arkivet!
Ha en fin helg!
wiper sa…
Verkligen fina bilder i ditt arkiv. Så snygga textilier, ett riktigt konsthantverk alltihopa

Jag har också varit dålig på att kommentera på bloggar mm. Ibland orkar man inte eller inte ha tid. Då är det bara att ta en paus för det behöver man. Jag tar själv en paus några dagar för att umgås med min son

Ha nu en skön fredag och helg

Kramar!
Tove sa…
Åååååå så färg så vackert sprakande👍🥰
BP sa…
Du verkar städa i ditt arkiv ganska ofta verkar det som. Om du är klar med dina städning, kan du fortsätta hos mig;-) Men du lär inte hitta lika fantastiska broderier hos mig. Du lär nog inte hitta en enda om jag ska vara ärlig.
Flaggmixen är hur färgstark och rolig som helst:-)

Kul att du orkar med i några teman i alla fall, och jag hoppas att du är nöjd med dina studier av det portugisiska språket, som ju inte är det lättaste att lära sig...
Znogge sa…
Färgsprakande och härliga bilder från arkivet!

Önskar en sen god kväll!

Ditte sa…
Så vackert med allt färgsprakande från Åland. Tack för att du visar.
Trevligt med dina studier i portugisiska och visst tar det både tid och kraft att "plugga". Men det ger ju så mycket att kunna delta i samtal på språket i det land en bor. Och en intensivkurs är ju helt perfekt. Så att nu satsa på den ger ju så mycket. (Har erfarenheter av detta från Kina och Frankrike)
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio