Skyltsöndag 431

 Bloggvännen BP förvaltar Skyltsöndagstemat och vi som gärna är med på detta har jag länkat till här nedan.

Själv har jag "hittat" följande skyltar att visa idag


    Piornais Flowers

                                             
                                            Shell


     Ibland händer det att jag inte kan låta bli. Tänk så skönt och avslappnat det ser ut att bara ta igen
     sig bakom en Morris Minor från 40-talet. Madeira Classico-skylten syns i bakgrunden


    En brandbil från samma decennium som har varit med och släckt bränder i Cámara de Lobos


Motorcyklar från 40-talet. Den svarta bakom är en Velocette från 1947, den röda framför en Triumph från 1946


    Skyltar framför vaje cykel, alla från 1940-talet


   Bedårande eller hur ? 


    Som vanligt så kommer skyltarna ofta till oss eller till grannen längst upp på gränden
    Sofliana står för städning och underhåll, limpeza e manutencáo

   
    Skadebekämpning måste till verkar det som. Insekter, gnagare och termiter. SOS desinficeringen 
    kommer och tar hand om allt detta. 
   

   Luxcar , premium selectio...Första valet, ungefär...

    

Trevlig fortsättning på söndagen!

                                                Karin Eklund, Funchal, Madeira



Kommentarer

Guldkryckan sa…
De där gamla motorcyklarna är ju så läckra, välvårdade också, vackert.

Här har vi ju Anticimex som kommer och sanerar, tror de jagar råttor i källaren här, vågar inte tänka på om det finns annat i huset...usch.

Fint skyltat...ha det bäst.
LillaSyster sa…
Nu har du överträffat dig själv igen, vilka godingar du visar upp från förr. Supersnyggt skyltat ♡
christian sa…
Wow wow å åter WOW....du går ut starkt med den blomsterprydda cykeln å resten...... ja det här var helt i min smak med gamla fordon...vilken höjdarskyltning! Trehjulingarna tar helt klart priset som "best of the rest"!
Måste varit en lycka att kunna strosa bland alla dessa underbara "gamlingar" å misstänker att du gick bananas när du fotade det brukar i alla fall jag göra när jag är på en sådan ut/tillställning .....
Ännu en gång en röd tråd å ännu en gång varierad å nydanande å överraskande...man tackar å bugar!

Ha nu en trevlig vecka!
byblixtra sa…
Snygg cykel och dramatiskt med röda blommor i cykelkorgen.
Det var en riktigt gammal bensinpump.
Kul bild med personen på muren/gräskanten och ser du att det syns även personer genom bakrutan? Det blev en cool bild.
Å, här var det en cool brandbil.
Fina både motorcyklar och trampcyklar, och till och med trehjulingar. Den blå och gula i mitten var fin.
Perfekt med rullande skyltar utanför fönstret.
Åke sa…
En liknande Morris Minor sålde min kompis för en 14 år sedan (hade utlagt på Facebook igår) Shell pumpen var fin. Sedan funderar man på de där fina firmabilarna... vem betalar dom? Jo kunderna :) Fin blandad skyltning du fått ihop.
Ditte sa…
En glädje att se dina dina fina skyltar. Och även lite nostalgi kom med. Hade en pojkvän när jag gick i gymnasiet som just hade en liknande svart Morris Minor och den hade röd och vitrutiga gardiner. Han bytte den sedan mot en sportbil;en röd MG Midget.Fina och roliga minnen.
Varm kram
BP sa…
Cykel med de fina blommorna som jag aldrig kommer ihåg vad de heter var liksom som en inbjudan till veteranbil och -cykelutställningen. När jag såg dessa läckra ögonstenar tänkte jag direkt på dina inlägg om fjolårets utställning. Hoppas du fick ihop lika många bilder i år:-)
Min svärfar hade en Morris Minor, så där slog ju mitt hjärta ett extra slag:-
Sofliana - WOW vilken läcker design på bilen. Och Anticimexbilen i Madeira-utförande går inte att missa. Gillade deras logotyp med insekten och namnet.
Ja, som vanligt en fantastisk fin Skyltsöndag. Tusen tack för den och alla länkar:-)
Paula sa…
Men se där! Mitt bland ett helt galleri av skyltar hittar jag bilar! Med skyltar! Kul att vi haft lite samma tanke. Sen har du åstadkommit så mycket mer, vet inte vad jag ska säga, jo, jag säger att jag är väldigt svag för hojar, motorcyklar alltså, o dessa glänsande fina dreglar jag mer än gärna över medan jag tänker tillbaka på hur jag kände vinddraget mot ansiktet och fartens tjusning...
De små trehjulingarna vann också mitt hjärta. Vi har en liten som tränar för fullt, med springcykel, något som inte fanns på min tid...
Suveränt skyltat, kanoners! Kram från pörtet
Guldkryckan,

ja, de är ju det. Riktiga läckerbitar!
Det är bra att det finns företag som sköter om sanering av ohyra av olika slag.
Råttor är väl snudd på det värsta tycker jag. Ni har säkert inte så mycket annat än det skulle jag tro.
Tack, och ha det bäst du med!

LillaSyster,

tack! De kan ställa till med så fina utställningar här så det är ingen som helst konst att överträffa sig själv. God är hjälpen på vägen. 🤍


christian,

tack, tack och åter tack!
Trehjulingarna är ju verkligen grädden på moset, jag håller med.
Det är en lycka för en nörd som jag är. Gå bananas är helt rätt uttryck, här i bananernas land. Det bara blev en röd tråd, jag ansträngde mig inte det minsta.
Jag tackar och niger!

Ha en trevlig vecka du med!
byblixtra,

javisst är det snyggt med röd flamingo i svart cykel. Effektfullt.
Tack, ja, det såg skönt och avslappnat ut att bara lägga sig raklång...
Trehjulingarna är ju bara för härliga. Minns att det fanns en liknande på min barndomsvind, en som aldrig hann bli cyklad med särskilt länge. En liten pojke, Gard, dog alltför ung. Vi barn i huset fick bara titta på den, aldrig cykla på den. Vilket minne du fick mig att minnas!
Snygg cykel och dramatiskt med röda blommor i cykelkorgen.
Det var en riktigt gammal bensinpump.
Jodå, det är perfekt när skyltarna tar sig hit för egen maskin. Väluppfostrat!
Åke,

javisst är den fin Morrisen. Exaktamente, det är kunderna som betalar ...så är det ju nästan alltid. På något sätt.
Tack!

Ditte,

men kul, att Morrisen gav dig fina minnen. Röd och vitrutiga gardiner i en svart Morris. Vilken härlig grej, bara det.
Tack Ditte,
varm kram!

BP
Blommorna heter Flamingoblommor här, i Sverige kallar man dem något annat...här säger man Antúrio.
Ett så bra minne du har BP. Jodå, jag har fått ihop en del läckerheter från 40 talet, så det blir nog inlägg med tiden.
Fint med extra hjärtslag!
Logotypen med insekten och namnet gillar jag också. Gullig på något sätt.
Tack själv!

Paula,
ja, så kan de gå ibland.
Jag är också svag för hojar...och barncyklar, haha...lite skillnad men så är det. Vinddraget, oj, nu blev Paula nostalgisk, måste vara härligt att tänka tillbaka och att minnas.
Springcykel? Du måste nog visa den på bloggen...
Tack Paula,
Kram från gränden!
Susjos sa…
Vilka ljuvliga skyltar! Inte minst på trehjulingarna....ser framför mej när Samuel kan börja cykla på en trehjuling <3
Ha det gott!
Kram
Susjos,

ja, visst är de ljuvliga, jag håller med dig till hundra procent.
Snart så bär det av för farmor och lilla Samuel. Tjohej vad det kommer att gå undan.
Ha det gott du med!🤍

Kram
Makens trehjuling har använts tre generationer, 60 år gammal, en av sönerna målade den gul
Hanneles bokparadis,

så ska det vara, gå i generationer, eller trampas framåt.
wiper sa…
Härliga skyltsöndag, vad jag njuter av att få se både bilar motorcyklar och annat

Morris Minor är verkligen en väldigt snygg bil tycker jag. Shellpumpen var också läcker.

Ha en härlig tisdag
Kram från Malin
Wiper,

så fint Malin, det är meningen med alla fina skyltar, att man ska njuta av dem.
Ha en fin tisdag du med!
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio