Konstig torsdag....


     Javisst, så kan jag ju kalla den här torsdagen med tanke på fotona jag visar...

     Stöttor som håller upp, medan betongen torkar. I mitt tycke är det riktigt vackert också.

     

Det är nog den första fågelholk jag har sett på Madeira, sade  maken. Så fel han hade, det är ingen fågelholk, det är en skorsten..


    Vad är detta? Ett fotoalbum av det mera ovanliga slaget...

  


Och vad är detta? En riktigt spännande sak i mitt tycke. En avsågad bananplantestam som man lämnar kvar bredvid en annan stam. Den fungerar som en extra vattenreservoar. 

             
 En förtydligande bild. En avsågad stam bland andra stammar, alltså en liten extra                 vattenreservoar.


    Det finns svampar här också...

    

    och rätt snälla lejon....

    Så denn ja, som dansken sá, nu räcker det med min konstiga torsdag. 

    Ha en skön torsdag alla!



                                                        Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Gunnel sa…
Vilka härliga bilder! Jag håller med Uffe...visst liknar dte en skorsten. Det har tydligen varit ett bra svampår. Du är fantastisk som kan hitta så många ovanliga fotoobjekt.Ha det bra.
wiper sa…
Fantastiska bilder! Du har så mycket att bjuda på och det gillas. Kul lejonskulpturer. Vilket fint mönster det blev på den avsågade trädstammen. Det var verkligen ett ovanligt fotoalbum. Först såg jag de som ett piano ;)

Ha nu en skön torsdag
Kram!
Det var en del konstiga saker där, helt klart! Det fotoalbumet är det tur jag inte har med alla mina bilder, då hade jag ju fått hyra hela byn att förvara dem i :) Ha en skön torsdag! Kram
femfemman sa…
Stubben, den var häftig... och annorlunda! Kram
Geddfish ♥ sa…
Väldigt kul och konstiga bilder som du visar!
Den där bananstammen, usch, jag får lite rysningar av bananstjälkar. Jag hade ju skurit snitt i en sån för att inte bananen skulle förmogna. Jag satte bananen i halsen, usch, det gör jag inte om, det där med stjälken. Bäst låta bananen mogna!

Ha det så gott! Kram!
Ditte sa…
Tänk så mycket spännande det finns i ens omgivningar. Vill bara till att stanna upp och notera.
Varm kram
LillaSyster sa…
Fin och ovanlig konst du bjuder oss på idag =) Svamparna var ju så läckra, de kunde jag tänka mig här vid ytterdörren i mormors gamla konservator ihop med någon växt. Ha en bra kväll!
Gunnel,

Tack, det är en skorsten, Uffe trodde att det var en fågelholk.
Faktum är att det poppar upp liknande svampar än här, än där på den här ön. Alla med prickar på😉
Tack, ha det bra du med!
Wiper,

tack!
Ja, här finns mycket att visa för övriga världen! 😊
Mönstret är ju läckert, jag gillar det verkligen, desto roligare att veta att det är en liten vattenreservoar också.
Fotoalbumet är lika stort som en orgel, så jag förstår din tanke bra.

Tack detsamma Malin!
Kram!

Anna i Portugal,

jag ser för min inre syn hur byn utanför Orique är ett enda stort fotoalbum med dina fina bilder i. Ni kanske kan bygga ett hus i det för er...bland alla foton. En turistattraktion om någon.
Ha detsamma!
Kram
femfemman,

ja, den är verkligen annorlunda och sinnrikt använd dessutom.
Kram
Geddfish,

tack!
Oj, då, stjälkar ska man inte äta, helt rätt, inte stammar heller. Bananerna räcker gott och väl. Vi har lite bråttom ibland vi människor, bananerna kan ta det lite lugnare .


Ha det gott du med Gerd!
Kram!
Ditte,

ja, det gör ju det, mera än man kan ana sig till själv många gånger.
Varm kram till dig med!
LillaSyster,

tack! Svamparna är väldigt läckra och rätt så stora. Tror nog att du fick trycka till ordentligt om du skulle ha dem i din mormors gamla konservator. Den minsta kanske klarar det. 😉
Med nöd och näppe.
Ha en fin kväll! 🤍
Susjos sa…
Synd att jag inte fotat de stora flugsvamparna i keramik som svägerskan ställt på vår skogstomt vid stugan, och trot eller ej, där står ett lejon också! Ska absolut fota dem nästa gång vi åker upp till landet!
Ha det gott!
Kram
Susjos,

Underbart! Både flugsvampar och lejon hos dig också.
Ha det gott du med!
Kram
BP sa…
Japp, en KONSTig torsdag var det. Helt i min smak. Och den där avkapade bananplantestammen var ju ett fantastiskt konstverk tycker jag. Vet inte varför jag tänker på runstenar här, men det gör jag:-)
BP,

exakt, en konstig torsdag blev det. Tack !
jag kan förstå din tanke om runstenar, det är något urgammalt i det där mönstret. Fängslande, intressant, fint. De skrev ju runorna i cirklar enligt stenens form. Japp, jag håller med dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio