Effektfull vardag


    Jag fortsätter "städa" , behöver lufta arkivet igen.  
    Några foton är från bygget på andra sidan gränden
 

    En kväll när vi satt ute på terrassen, något vi egentligen gör alla kvällar den här årstiden, så lyste
    husväggen på andra sidan bygget upp...fascinerande förstås för mig, som måste ta reda på varifrån
    skenet kom


    En reflex förstås...byggkranen reflekterade de sista solstrålarna mot väggen


    Kvällssol på armeringsjärn är också vackert.


    Effektfullt arbete pågår

  
    Grannarna nedanför stora bygget jobbar på de också...


    byter takpannor


                I motljus blir det riktigt vackert i mina ögon


    En stunds vila sitter säkert riktigt bra


    En vacker vy från Monte Palace Garden uppe i Monte får avsluta dagens inlägg...


                                        Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Reflexen från lyftkranen var ju superfräck! Ha en fin dag! Kram
Det är något speciellt med siluettbilder. Den nedersta är ju bara så bra!
Anna i Portugal,

först förstod jag inte vad som hände, var reflexen kom ifrån, steg upp och såg. Häftigt ja, absolut. Ha detsamma- kram!🤍
Anita,

visst är det och den sista är så fylld av liv, så glädjefull. Jag tycker väldigt mycket om den själv!
Tove sa…
Oj då där försvann den jag skrev ...
Om en inte kollar var skenet kommer ifrån kan skenet bedra.
Effektfull tisdag bjuder
min bildhjärna sjuder
Tack 🤗 o tack
LillaSyster sa…
Läckra bilder. Att lägga takpannor görs nog bäst tidigt eller väldigt sent om dagen hos dig. Annars riskerar väl arbetarna att smälta bort. Ha en bra eftermiddag =)
Tove,

exakt, man måste kolla upp för att inte lura sig själv eller så 😊
Tack själv, tack tack!
LillaSyster,

tack! Ja man skulle kunna tycka det men nog har de varit uppe på taket i gassande solsken också de där killarna, utan den minsta lilla skyddsanordning. Rena cirkusartisterna bor här på vår lilla gränd i världen.
Ha det bra du med!
Allt har en förklaring, i bland mindre spännande än man vill. Dock en härlig bild på ljusskenet.
Stefan Karlsson,

precis så är det. Magin försvann lite grann men likväl blev det en fin upplevelse. Tack!
BP sa…
Herreguuuu vilka läckra bilder!
Skrattade gott åt första bilden - helt naturlig "blurring" i fall byggnadsarbetaren hade velat vara helt anonym - hahaha!
Reflexen från byggkranen på väggen är totalt surrealistisk - WOW, liksom "molnen"/dimman på väggen.
Skuggbilderna är höjdare dom med.
Vad kommer du att fånga från din terrass när byggnaden är klar? Men den lär nog vara fotoobjekt i många år till antar jag. Gissar att du och jag tackar och bugar:-)
BP,

tack! 😃
Det lustiga med just den killen, som ofta utför den typen av arbeten är att han tar aldrig någonting till skydd på sig...inget för luftrör, inget för ögon och inget på huvudet. Cool skulle jag kalla honom.
Är inte det minsta orolig vad gäller motiv längre fram men än så länge får byggfirman bistå med effekterna. Säkert ett bra tag ännu.
Jadå, BP, vi gör det du och jag, tackar och bugar och har oss med tindrande ögon.
wiper sa…
Jag gillar att få se bilder från byggen det var toppen. Har fotat lite byggen själv genom åren men nu var det länge sen.

Den sista bilden var så häftig

Ha nu en skön onsdag
Kram!
Lena i Wales sa…
Härliga bilder!
Bra att ditt arkiv behöver vädras för det var mycket roligt att se.
Ha det bra!
wiper,

ja, jag vet Malin att du gillar byggbilder. Du har ju fångat många sådana själv, genom åren. En fin dokumentation i mitt tycke.
Tack och tack detsamma!
Kram!
Lena i Wales,
Tack!
Ja, ibland är det bra lite extra vädring och att få in lite nytt.
Ha det bra du med!
znogge sa…
Vardagens bilder är många gånger väldigt vackra bilder vilket dina visar!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio