Konst i vardagen


Jag har nog alltid sett på min omgivning på ett speciellt sätt. Vet inte ens vad man kallar det eller om det ens finns ett uttryck för det. Men jag ser "tavlor", gärna i canvas. 

Ett antal sådana "konstverk" har stannat kvar i mitt bildarkiv och det är ju helt onödigt att de ligger där och "möglar."



Jag kan tänka mig att ha dem alla i rätt stort format på någons vägg...ja, exakt jag skriver någons vägg för hos oss finns det inte utrymme för stora saker


Men på bloggen har de plats

                               

                               Gissa om jag gillar att ha ett byggprojekt till granne på andra sidan gränden? 😀


    Mina dagar är fyllda av färger och "konst"...


       Den här skulle jag gärna gärna ha på väggen


    Vilken gillar du allra bäst? 

    Jodå, det finns många flera att välja på men idag får det räcka med de här "konstverken". 

   Trevlig tisdagskväll! 


                                                          Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

femfemman sa…
Gillar korna mest. Har lite svårt för icke föreställande grejer/konst. God kväll!
femfemman,

Tack! För min del är det ingen som helst icke föreställande konst alls däremot. Vi ser olika på det hela. Lyftkran mot havet, himlen osv..
God kväll önskar jag dig också!
Geddfish ♥ sa…
Jag tyckte bild nr 2 uppifrån var häftig.
Jag har ingen plats för fler konstverk på mina få väggar. Jag rensade bort vid flytten för tio år sedan och behöll de jag tyckte bäst om.
Kram!
znogge sa…
Bild nummer 2 är fantastiskt fin och skulle verkligen göra sig bra sim en tavla. I alla fall var det den som jag fastnade för först även om bilderna är tilltalande var och en på sitt sätt.

God kväll!
Geddfish,

den är häftig, det tycker jag också. Just innan taket nås-skulle jag kalla den. Armeringsjärn är snyggt.
Så är det för vår del också, man har det man behöver men givetvis så kan man förändra även den delen, men tja...det går ju bra som det är.
Kram!
Znogge,

så kul, två stycken som gillar bild nummer två. Armeringsjärn är vackert.
Tack!
Tack detsamma!
BP sa…
Har en känsla av att jag är lika "konstig" som du. Älskar dina bilder:-) Ettan och tvåan skulle absolut platsa hemma hos mig. Lyftkranar är inte vara mäktiga utan vackra också. Tvåan är fenomenal. Den hade jag direkt valt som omslagsbild till en av många fackböcker jag layoutade på mitt förlag.
BP,

vilken lycka det är att inte vara ensam om att vara konstig☺😊, då är vi två som sitter i samma båt, som gillar lyftkranar och armeringsjärn. Tack! 😊
Anna sa…
Ååå, du är bra! Vilka bilder. 1,2,5 och 6. Så bra! Kanske ta kontakt med byggföretag, de kan ju ha dessa i sina portfolion. Bild 2 är nog den bild som talar mest till mig personligen.
Anna,

TACK! 🤗 tydligen är det bild 2 som tilltalar de flesta så här långt allra bäst.
Gunnel sa…
Bild nr 1 fastnade jag för med en gång. På något vis får den mig att tänka på Öresundsbron. Givetvis missade jag inte näst sista bilden. Den hade passat perfekt i mitt nya hobbyrum. Du är mycket skicklig på att få fram det viktigaste i dina foton. De ser verkligen ut som tavlor. Ha det gott.
Gunnel,

du har rätt, det kunde lika bra vara en vy över Öresund, som över Atlanten.
Tack Gunnel, jo, jag kan tänka mig att du också kunde ha den näst sista bilden på väggen. Även jag skulle gärna ha det så.
Ha det gott du med!
Tove 💃 sa…
Bloggväggarna har utmärkt plats till konsten av alla de slag - bruk dem som du gör Karin - och tusen tack för denna superba "ur vardagen-livsutställningen" helt i min smak - du vet det där med detaljfrälstas ögonblick 😊

Kram
LillaSyster sa…
Meeeeeen du vilka verk! Gör canvas och sälj dem. Första motivet med byggkranen påminner om ett foto jag tog på GC. Det blir också min favorit bild men alla är fina. Ha det bäst!
Anonym sa…
Hm 😅 kan man välja alla?
Har svårt att säga Nej absolut inte om någon av tavlorna 🤩 är svag för sånt här… även om mitt eget favoritmotiv är sol och blå himmel i kombination med vatten 😄

Marknaden pågår med start ikväll även om invigningen är i morgon kväll 😅
Diverse festligheter och artister liksom knallar och sedvanlig marknadsförsäljning.
Vår marknad har varit Norrlands största med 100 tusen besökare. Efter pandemin är vi väl nere på hälften.
👋
/åsa
Susjos sa…
Ja, nog skulle det kunna bli fina tavlor. Gillar ettan och tvåan bäst ;-)
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Jossu sa…
Ja nog är dessa bilder konst. Den med den blå bygghjälmen hade passat på min vägg.
Annika sa…
Absolut, du skulle lätt kunna båda upp de här på canvas! Håller med! Älskar bilden med handen och hammaren. Så fin! Färgerna!!! den blå hjälmen är också så cool.
Det är konst i alla dina foton här, så fina foton!
Kramar från mig!
Tove,
ja, lycka är att det finns bloggväggar eller hur?
Det kommer helt säkert mera, konstutställningen pågår rätt länge än, varierar sig osv.
Ja, vi är ju lite detaljfrälsta, eller rent av mycket!

Kram
LillaSyster,

tack och allt detta har jag framför mina ögon dagligen, varierande...byggjobbarna skrattar åt mig tror jag. Knäppa konstiga damen på terrassen, haha..
Ha det bäst du med!
Åsa,

jess, det kan man. Jag skulle gärna ha dem alla på mina väggar men men..Jag är också svag för den här typen av konst som bara finns överallt i verkligheten. 😄
Oj, det kan man kalla manfall, ca 50000 mindre än vanligt. Vad har egentligen hänt? Så många mindre!
Hoppas att allt får ett uppsving igen, det kan ta tid att komma igen ibland. Håller tummarna för det.
Ha det gott!
Susjos,

så känns det ja, som om de skulle passa bra på rätt vägg någonstans.
Tack! Ha detsamma du också, hoppas att du får lite lindrigare jobbnätter framöver.

Kram
Jossu,

tack! Vardagsverkligkonst, kanske. Den med blå hjälmen har varit populärast så här långt tror jag.
Annika,

tack! Vet ju att du har canvas på dina väggar, att du varierar dem efter årstid också. Vi har lite likadan smak, både blå hjälmen och hammaren gillar jag själv väldigt mycket men också killen med stöttorna ...här springer konsten framför mina ögon dagligen. Haha...

Kramar från Pärlan i Atlanten!
Jag gillar bilden med den blå hjälmen bäst! Och visst gör du konstverk, när du fotograferar. Det är alltid roligt att få se andras tolkningar av olika motiv. Kram
Anna i Portugal,

den tycks vara det foto som de flesta gillar allra bäst. Kul! Jag gillar det själv. Tack och tack detsamma, vi är konstnärer på vårt sätt.
Kram!
Det är märkligt hur man som amatörfotograf ser bilder framför sig vart man än går och vart man än står.
Vänner som inte är lika intresserade av fotografering undrar ibland hur jag kan stå med kameran i högsta hugg för att fota ett visset löv som fastnat i ett taggtrådsstängsel. Det går inte att förklara, men visst ser man inom sig en bild som bara måste förevigas?
Stefan Karlsson,
precis så där är det. Man bara måste föreviga något som man ser på något sätt. Det känns onekligen igen! Jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev inlägget, vet ju att du fungerar på samma sätt. Vissa saker bara måste med. Man ser, sånt som många andra inte ser, helt enkelt. Hör nog till fotograferandet, väldigt mycket.

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio