Färgsprakande fredag


    LillaSysters "Färgsprakande fredag" får besök av mig idag igen.  
    Till att börja visar jag vår stockros, våra stockrosor och röda rosor. 
    Stockrosorna är på väg att flytta eftersom utrymmet i vår lilla täppa på gårdsplanet är för litet och
    stockrosorna gärna tar mycket utrymme
    
 


                           
                           Ett litet pelargonskott som jag stal i Jardim Quinta Magnolia har tagit sig...och fått 
                           sällskap av några tomater. Det senaste snudd på ofattbart men de små fröna de tar sig 
                           fram i livet om de så vill. Jag tyckte att grannens balkong mitt emot på den sidan av 
                           terrassen har så vackert ljus på sig så jag klippte inte bort den...

                           

    I förrgår kväll innan solen lade sig att sova...


   En oerhört vacker ros får avsluta dagens färgsprakande för min del. 

   Ha en fin helg alla! 

                                                    Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Karin sa…
Oj, den där nästan blå rosen är ju alldeles magisk!

Stockrosorna skulle gärna få flytta till mig. Jag har gott om plats. Men mot ett sådant projekt talar att de inte verkar trivas hos mig. Inte ens några stockrosor från Geta, som prunkade ett par år, men sedan måste jag ha gjort något fel, för de bara försvann. Oturligt för mig att just stockrosor, som jag alltid misslyckas med, är min favoritblomma...
LillaSyster sa…
Fina färgsprakande bilder ♡ Tack för att du är med och visst är det fantastiskt hur ett litet tomatfrö kan växa sig så stort och ge goda tomater. Ha en fin fredag!
wiper sa…
Det var verkligen en färgsprakande fredag. Det kan vi behöva i detta väder där det regnar, sol, regnar, sol osv.

Den sista lila rosen är sanslöst vacker med regndroppar

Ha nu en skön fredag
Kramar!
Åke sa…
Vattendroppar på en ros är alldeles ofattbart vackert :) Så vacker bild med pelargonskottet. Snyggt dekorerat till en mycket vacker färgglad fredagsbild:) En fortsatt trevlig fredag!
Väldigt mycket färg, det gillar jag! Den sista bilden på rosen är helt ljuvlig med sin färg och vattendropparna på. Önskar er en finfin helg, kram!
Tove sa…
Njut färg sprakar och gör mig glad och väldigt finstämd till sista bilden <3
Skott av den sorten är ljuvliga skott!
Näst sista bilden är också en riktig stämningsgoding!
Ses i morgon!
Ditte sa…
Härliga bilder sprakande av färg, finstämda och mer glada. Och extra fastnade jag för den sista bilden, rosen med sina vattendroppar.
Kram och jag önskar en fin helg.
Anonym sa…
Skicka stockrosorna till mig… så fina bilder Du bjuder på 👏 att klippa bort en bild med så fantastiskt ljus borde nästan vara straffbart 😅
/åsa
BP sa…
Sista rosen är såååååå vacker:-)
Den nästsista bilden ser ut som skidstavar - sett med min fantasi alltså. Oerhört läckert foto:-)
Paula sa…
En vacker blålila ros krönte detta inlägg, jag har aldrig sett en ros i den färgen! Den tog liksom över hela inlägget trots de andra fina blommorna...
Imorgon ska jag försöka anta utmaningen skugga, hur ska det gå tro? Har ännu ingen plan...
Kram från pörtets datorhörna

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio