En färgsprakande fredag

Ibland blir inget som man tänkt sig men det kan bli bra ändå, fastän jag inte har hunnit vara inne i bloggvärlden på flera dagar, varken med inlägg eller att läsa hos andra. 

Idag ska jag i alla fall ta mig in på LillaSysters tema En färgsprakande fredag..


    och börjar med en ljuvligt vacker ros.


    Grannfruns ljuvliga lilja med vackra vattenslangen bakom mot vacker mur


    Hon har också härliga flamingoblommor med liten knorr på "svansen".


    Våra egna rosor börjar att blomma ut men sprakar lite grann ännu


    "Äntligen en svamp!"ropade Uffe, när vi var ute på en av våra dagliga rundor


   Just nu blommar Flamträden överallt i stan


   Monarkerna flyger runt våra huvud dagarna i ände.


   Vi fick goda röda saker att äta...en hel skål full...


   Hoppas att ni alla får en fin färgsprakande fredag!


                                                                       Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

femfemman sa…
Verkligen färgsprakande !
Vackert!
Monarken brukar komma till oss också på sensommaren. Inte varje år, men då och då. Glädjegörande med hälsnimg från södern
Krdm.
znogge sa…
Det är verkligen färgsprakande och fint här hos dig i dag! Rosor i all ära men liljor är jag lite extra svag för. Dessutom väldigt praktfulla flamingos.

Eftersom vi är på resande fot så hoppar jag inte på tåget i morgon.

Önskar en god kväll nu!
Märtha sa…
Sprakande, jo... Hett så in i helsike, och nu kommer regnskur två för ikväll, få se om min natt blir äventyrad! Har en tjock matta över sängen i väntan på uppehåll. det är tudelat det här... Regn behövs, men inte när jag skall sova ute! Naturen är förstås mera färgsprakande efter ett regn, olika nyanser av grönt. Det tar en tid innan liljorna kommer, men knorrliljorna har startat. Många rosor har redan sagt tack och adjö... Eldar upp alltihop i kväll, symboliskt, alltså... Den första rosen du presenterar vill jag ha! Alltså. Skönt och nyttigt med regn. Punkt. (men...) Ha det gott!
Jossu sa…
Så vackra blommor ni har, både du och grannfrun.
BP sa…
Ett fantastiskt och färgsprakande inlägg. Dina makron av blommor är enastående.
Sedan skrattade jag gott åt "att du inte hunnit vara inne i bloggvärlden" på nästan en vecka. Ordet "hinna" finns inte när man är pensionär. Undantag sjukdom eller olycka. För annars är ju tiden det enda vi har. Kostnadsfri är den också;-)
Härligt färgsprakande! Här har vi mängder med tomater som äts och förädlas :) Fredagskram
Femfemman,

tack!
Vackert är det, absolut.
Här finns det förstås året om, den vackra monarken.
Kram från södern!
Znogge,
Grannen har så fina liljor, nu snart utblommade dock men medan de varar så njuter jag. Flamingos är mycket vanliga här, även jag har ett gäng vid det här laget.
Jag förstår dig fullständigt Znogge, vi är mitt i semestertider, resor och så vidare. Ha det så bra på resande foten!


Önskar en god lördag, nu är det nästan midnatt redan! God natt också!
Märtha,

Ja, jag har förstått att ni har hett så in i helsike nu.
Nu blir jag nyfiken på dina knorrliljor. Hur ser sådana ut. Krolliljor hade jag i Geta men har aldrig tidigare sett och hört talas om en knorrlilja. Måste googla förstås.
Den där gula rosen finns i Rosenträdgården, är bedårande.
Ska titta in så snart som möjligt, helt plötsligt så hann jag inte alls med. Men det blir bättre.
Här har vi också hett som i helsike...men havsvindarna gör det drägligt likväl. Ha det gott!
Jossu,

tack! Snart kommer jag på besök till dig, vet att du har skrivit ett intressant inlägg...
BP,

tacK!
Åh ja, även som pensionär kan man få lite eld under fötterna och inte hinna med om man vill hinna med på ett bra sätt. Varken sjukdom eller olycka har drabbat mig utan snudd på tvärtom istället 😄
Att vara frisk och vandra, träffa vänner och känna lycka är bra orsaker för att inte hinna med bloggen. Allt sånt har också sin tid. Så är det för min del. Kostnadsfritt det också 🤣


Anna i Portugal,

tack! Ska titta in snart, troligen på söndag..har fullt program av roligheter helt plöstligt.
Kramkram!
Ditte sa…
Vackra färgsprakande bilder att njuta av.
Tack, för att du delar med dig.
Kram
Ditte,

tack!
Kram till dig med!
LillaSyster sa…
Helt underbart!Tack för länken och Tack för att du är med ♡
LIllaSyster,

tack! Ja, jag vill givetvis vara med om dina färgsprakande fredagar. Kommer på besök till dig också...är lite sen av mig just nu, ligger efter...
🤍

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio