Visst är den väl gullig?

 Det tog ett tag innan jag fick den uppsatt på köksfönstret men nu sitter den där, eller rättare sagt hänger den där, fastklistrad. 


   Det hakade upp sig på fönstertvättandet eller förstås på fönstertvätterskan. 
   Men nu är det gjort och det väldigt grundligt. Två gånger på raken. 
   Det behövdes varmt vatten i mängder, Fairy och ättika, lite tidningspapper på det. 
   Nu känner jag mig riktigt nöjd!
   Tack än en gång BP för kanske den enda älgen på den här ön? 
   Åtminstone en av de få som finns här i alla fall. 

Kommentarer

Jättesöt! Check på den, skönt att pricka av grejer på att-göra listan. Kram
Anna i Portugal,

ja, den är jättesöt, lite rädd där den hänger några meter över marken men den sitter säkert.
Kram!
Susjos sa…
Troligen den enda älgen på Madeira! Så fin!
Kram
Susjos,

mycket möjligt att det är så! Påminner mig förstås om skyltsöndag och BP varje dag, flera gånger om.
Kram
Tove sa…
Älghäng på Madeira med upphov av BP; kul!
Kram
femfemman sa…
Fint att det kommit älg till Madeira! En fin älg!
Tove,

exakt, älghäng är ordet! :)
Kram!
femfemman,

ja, den har ju varit här ett tag redan den raringen men äntligen fick den sin givna plats. Den är jättefin, folk som kommer hit vill också ha! :)
Veiken sa…
Synd att den inte är en ren, då hade du sluppit att tvätta fönstren! :) :)
Skämt åsido, älgen är riktigt coll där den hänger! Roligt att vara nästan ensam om att ha en älg på fönstret!
Veiken,

där har du en ordentlig poäng, det borde förstås ha varit en ren med tanke på fönstertvätt! :)
Jag tror att vi är ensamma om att ha en älg här men man vet ju aldrig var haren har sin gång;).
Guldkryckan sa…
En älg borde alla ha i sitt hushåll, fast helst i det formatet förstås. ;)
Härligt!!

Ha en fin dag.
LillaSyster sa…
Så snyggt!
Skönt med nyputsade fönster. Jag väntar till värsta pollensäsongen är över =)
Trevlig helg!
Annika sa…
Nej men vad kul att BP skickat en älg till er! KLART ni ska ha en sån, ni som kommer från de djupa nordiska skogarna.
SÅ söt!! Jag hade en liknande uggla, men hon föll ner hela tiden. Ugglan hade dessutom termometer, men som sagt hon orkade inte sitta uppe. HOPPAS din fina älg orkar!!!
GILLAR!!
Stor kram till dig och trevlig helg!!
Bloggblad sa…
Kanske något för oss att sätta på fönstren på lusthuset, jag vill inte sätta upp siluetter av rovfåglar, för jag vill inte skrämma bort fåglarna, bara varna för fönster.
Guldkryckan
jag håller med dig, alla borde ha en älgtermometer på sitt fönster.
Ha detsamma du med!
LillaSyster,

javisst är den fin!
Ja, det är alltid lika härligt när man ser bra ut;)
Här har vi pollensäsong året om mera eller mindre men också byggarbetssäsong som dammar hejvilt.
Tack detsamma!
BP sa…
Hahaha! Tycker att älgen ser ut att trivas väldigt bra hos dig. Han uppskattar nog det rena fönstret - bättre insyn då;-) Kul att du gillar älgen. Stort tack för länken:-)
Annika,

ja, BP anordnade en tävling när Skyltsöndag firade 400 inlägg och då vann jag bronspriset och fick en älgtermometer på posten. Helt oväntat att en älg skulle dimpa ner, jättekul.
Jag hoppas älgen orkar sitta kvar. Får hitta på något annars för att hålla den på plats.

Stor kram till dig också och trevlig helg!!
Bloggblad,

jag förstår dig med tanke på rovfåglarna, man vill ju inte skrämmas egentligen. De är effektiva, jag har testat på att ha sådana på köksfönstret för att skrämma iväg ringduvorna som flög i just det fönstret ...och bröt nacken. Inte kul alls.
BP,

ja, den trivs. Ser lite förskräckt ut bara över att hänga där flera meter ovanför marken men den vänjer sig helt säkert. Absolut, rent fönster ska alla älgar ha. Jodå, jag gillar älgen väldigt mycket. Vi hade besök av en älgjägare från Jämtland för en vecka sedan och han blev riktigt avundsjuk på min älg...:)
Det kan han vara tycker jag.
Åke sa…
Vet dina grannar vad en älg är liksom 😂
Åke,

antagligen vet de inte vad det är som hänger på vårt köksfönster. Måste nog fråga..och berätta :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio