Rosor, rosor, rosor....

En aning av otålighet tog över när jag märkte att jag inte hinner skriva
det inlägg som jag hade tänkt att skriva idag men så kom jag på att jag
har många rosor att dela med mig av igen. 

Så får det bli idag, det får bli rosor, rosor och rosor. 
En hel bukett
"Före och efter"-inlägget jag håller på att skriva, får komma när det är färdigt. 
En så enkel ekvation egentligen eller hur? 
Jag skrattar åt mig själv. 😃


   Plocka livets rosor, men med varsam hand. Minns att även törnen gömmes där ibland

   Minnesvers ur en poesibok


    "Rosor regnar aldrig ner från himlen. Vill du få fler rosor får du plantera fler rosenbuskar! 


                                                                                            

    " En enda ros på ett evigt klänge, så är livet, trist varar länge
    och underbart är kort, alldeles för kort" 



    " Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen, skär, 
    ja, som den ljuvaste musik, min älskade, du är"



   "I don´t know whether nice people tend to grow roses, 
   or growing roses makes people nice".

     " Jag vet inte om trevliga människor tenderar att odla rosor, 
   eller att odla rosor gör folk trevliga".



    " Just remember, during the winter, far beneath the bitter snow, 
    that there´s a seed that with the sun´s love in the spring becomes a rose"

   " Kom bara ihåg, under vintern, långt under den bittra snön, 
    att det finns ett frö som med solens kärlek på våren blir en ros"



    " I am not the rose, but I have lived with her"
    " Je ne suis pas la rose, mais j´ai vecu avec elle" 
    " Jag är inte rosen, men jag har levt med henne" 



Copyright: Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Älskar rosor, de är så ljuva och skira. Luktar oftast väldigt mycket och gott. Och dessutom vackra! Tack
Anna i Portugal,

detsamma är det för min del och jag är glad att trädgårdarna är fulla av dem här. Tack själv!
LillaSyster,

tack för det! :)
Susjos sa…
Så fint med rosor, jag fick en fin bukett igår faktiskt!
Ha det gott!
Kram
BP sa…
Vilken fantastisk samling av rosor. Otroligt fina bilder. Många av blommorna i början hade jag aldrig gissat att de var rosor. Så mycket man lär sig... igen:-)
Susjos,

jag såg det att din man hade välkomnat dig med en bukett mycket vackra rosor!
Du var efterlängtad!
Ha detsamma!
Kram
BP,

ja, det är en finfin samling av rosor, "plockade " lite här o där i privatträdgårdarna i Funchal. Så är det för min del också, ibland tror jag inte att det är rosor och så måste en närmare titt tas innan det är konstaterat: En ros!
wiper sa…
Underbara rosbilder du bjuder på. Fina diktrader längst ner

Ha en jätteskön onsdag
Kramar från Malin
Wiper-Malin,

tack !

Tack detsamma- kram!
Bloggblad sa…
Så fina rosor och passande citat till varje! Du bemödar dig om din stora läsekrets. Min blogg tynar visst sakta bort i brist på skötsel.
Bloggblad,

tack! Så där, jag har lite dåligt samvete om jag skall vara riktigt ärlig. Men tillsvidare så...
Du tar igen det Marianne, allt har sin tid och du har ju blivit med höstanemon, jag är snudd på avundsjuk just nu! ;)
Ditte sa…
Jag tackar för de vackra rosorna och tycker mig känna doften av dem genom bilderna-
Fina och passande citat också.
Och från en del av en dikt av Fröding "Och rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor".
Kram
Ditte,

doften av rosor, när rosor doftar, är oslagbar.
Tack och dikten av Fröding tror jag att jag hade redan i ett tidigare inlägg om rosor. Rosor är alltid rosor...
Kram
Lena i Wales,

ja, de är underbara! :)
Paula sa…
Skrev ett långt inlägg här och lyckades radera hela skiten. Drottning Elisabeth är död och dina fina rosor får mig att minnas henne. För inte så länge sedan såg jag serien the Crown och tyckte den var fantastisk. Unnar henne den eviga vilan...tack för ljuvliga rosor som doftar ända hit
Paula,

sånt händer; shit happens. Det är så förargligt när man har skrivit en hel del och det bara går upp i rök.
Ja, Elisabeth berör oss nog alla och jag kan utan minsta tvekan förära alla rosor till hennes minne.
Må hon vila i frid. Hon var en bra drottning tillsammans med sin Philip!
Tove sa…
Min älskling som en ros, en nyutsprungen skär ... eller vit eller röd eller - men inte bara nyutsprungen utan till mognad är den så vacker min älskling ros!
En vacker samling också denna gång i rosiga inlägg jos dig!
Må gottkram och trevlig helg :-)
Tove,

just det, färgen betyder ingenting egentligen, det är så mycket annat som sätter värde på rosen, den som syns på bild eller den som känns inom en.
Tack och må gott-kram till dig med samt trevlig helg!
Ljuvligt! Man kan inte få för många rosor.
Klimakteriehäxan,

nej, det kan man inte, rosor är alltid rosor!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio