Veteranbilar fyra, fem och sex


Så är det måndag igen gott folk och det betyder att jag visar vackra veteranbilar som vi såg då vi gick på en jättetrevlig utställning i Jardim da Quinta Magnôlia för ett par veckor sedan. Jag har visat några godbitar tidigare, både här och här. 


Veteran nummer fyra

är en Austin Seven från 1931.  Klickar ni på länken får ni mängder av intressanta fakta om Austin 7.  Det är ingen vits att jag återger det som redan har skrivits av kunnigt folk eller hur? Jag älskar att se på bilarna, så mycket mera behövs inte för min egen del :) men visst läser  jag allt jag kan om de här läckra bilarna. Somt fastnar, somt försvinner...

______________

Veteran nummer fem


En MG J2 från 1932. Vilken bil! Jag blev euforisk och varvade runt den som ett honungsbi, suckade och stönade. I och för sig så vet jag att bin inte suckar och stönar, de surrar men ändå...

Samma sak gäller här, klicka på länken så får ni läsa jättemycket mera om den fartfyllda skönheten.

_____________________

Veteran nummer sex

 
   I bakgrunden står Austin Seven från 1931, veteran nummer fyra.


    Detaljer bakifrån är ett måste ibland. 
    Samtidigt smög sig MG J2 , veteran nummer fem, in i bilden...


    Vilket instrumentbräde...


    En aning uppförstorad information 


   Samt lite till....😊



Så var detta väsen där igen; hon med charlestonklänningen gick förbi precis som om hon ville visa mig vägen mot andra skönheter i närheten. Vilket hon också gjorde men det visar jag mera av nästa måndag när det åter är dags för vackra veteraner. 

Ha det bra alla!

Copyright: Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Så kul med fina bilar! Jag gör som du, länkar till mer info, för jag tycker inte heller det är nödvändigt att jag skriver om sånt som är fullt läsbart på ex. Wikipedia.
Alla tre har sin charm tycker jag
Anna i Portugal,

ja, det är kul med gamla fina bilar som är väldigt välskötta. Nostalgi t.om från tider innan jag ens var påtänkt eller född. :)
Nej, varför jobba extra, den som är intresserad kan kika in på ex. Wikipedia.
Ja, de är charmfulla alla tre på sitt sätt.
Paula sa…
Deltagit i 24-timmarsloppet i Le Mans minsann! Och nog är de ståtliga, bilarna, passar bäst att köras på varmare breddgrader än i Norden, här får de så långa tider vänta i garaget. Lacken lyser i solen....
Paula,

ja, du i Le Mans har den varit den ena av dem.
De står faktiskt i garage här också. Måste så göra för att hålla fukten som rostar sönder dem inte ska få övertaget. Alltid är det något.
Vackra är de, väldigt vackra.
LillaSyster sa…
Den ena skönheten efter den andra, det är ju omöjligt att inte bara älska dem allihopa. Tack för att du delar med dig =)
LillaSyster,

precis så är det. Helt omöjligt att inte älska dem alla! :) Tack för att du vill vara med och dela dem med mig!
Guldkryckan sa…
Man gjorde bilar för att de skulle vara fina på den tiden, känns inte som de gör så alltid nu för tiden, de byggs för att vara häftiga enbart.
Fin bild där. :)

Ha en fin kväll.
Susjos sa…
Jättefina gamla veteranbilar, gillar mest den där MG J2, SÅ häftig!
Ha en fin måndagkväll!
Kram
Guldkryckan,

ja, så gjorde man tydligen, lade manken till för att bilen skulle rulla och dessutom vara skön att betrakta.
Ha detsamma du med!
Susjos,

jag är också väldigt förtjust i MG J2 :) En riktigt fräsig snygging.
Ha detsamma du med!
Kram
Ditte sa…
Är så förtjust i dessa gamla godingar och har svårt att välja en favorit. MG J2 är en av dem , Absolut.
Stort tack för ett trevligt besök.
Kram
Ditte,

me too. :) MG J2-an blev min favorit i det här gänget.
Tack själv!
Kram
I Nyköping har veteransbilsklubben möte i hamnen varje onsdag mellan juni och augusti. Så här fina veteraner brukar dock sällan ställas ut, utan där handlar det mest om gamla jänkare och sportbilar från anno 60- och 70-tal.
Det här är strået vassare. Fina bilder.
Stefan ,

de här veteranerna är mera eller mindre handplockade som de allra finaste. Det ställdes ut mängder av veteraner i månadsskiftet maj-juni här också och där fanns många bilar från 60-70 talet. Jag har många av dem på lager i arkivet så det är ingen omöjlighet att jag kommer att visa också dem lite längre fram när de här ca 30 st veteranerna som alla är från 1910 till 1930-talet är färdigt visade.
Tack! :)
Bosse Lidén sa…
Titta på veteranbilar tackar jag sällan nej till. Riktiga skönheter.
Kram
Bosse Lidén,

De är så vackra så jag kan inte låta bli. Tur att Uffe är likadan :)
kram

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio