Jag räcker inte till just nu....

Vid det här laget är det förstås inte många som tittar in här och läser min blogg, vilket jag förstår till fullo. Jag finns ju inte här längre som förut men ändå så ser jag i kommentarer och känner vibbar från er alla bloggvänner som har följt mig genom åren och som jag också har följt, att ni finns där. Tack för det! Det värmer ska ni veta.

Jag är olycklig för att jag inte har tid att titta in hos er som vanligt, jag saknar den tiden, men nu är det så här. Vi jobbar hårt från tidig morgon till sen kväll sedan många veckor tillbaka och det fortsätter ett tag. 

Det tar på krafterna, både psykiskt och fysiskt. Jag är totalt "död" varje natt och seg som en godisråtta varje morgon när jag i tidig timme stultar upp ur min säng. Ofta rådbråkad. Lite extra gympa krävs för att få ordning på kroppen. Vi städar, vi röjer och sorterar. Vi kånkar och bär nerför och uppför. Vi säljer saker, vi ger bort till olika hjälporganisationer och liknande. Vi håller på, det är en till synes evig rörelse även om jag vet att det har en ände.

Milda limpa är ett milt uttryck. Det borde vara ett kraftigare sådant med tanke på omfattningen av att tömma ett drygt 300 kvadratmeter stort hus från topp till tå. Vårt liv, vårt företagande är sannerligen i förändring. Vi har ju inte ett vanligt s.k. normalt hushåll. Vi har ju levt i vårt företag i många år. Sovit i det, levt med det dag som natt. Nu ekar det nästan i varje rum fastän det inte alls är tomt ännu.Vilket det inte ska vara heller, vi bor och lever här.

Det känns bra men tillsvidare också ovisst. Den 20 juli går anbudstiden ut för den som eventuellt vill köpa vår fastighet och vårt livsverk eller om det finns någon som vill något helt annat och eget. Vi önskar bara att någon vill. Det förtjänar det här stället. Jadå, det har varit några par här på öppen visning och på enskilda visningar, men därmed vet vi inte mera än så. Vi går i väntans tider med andra ord.

Och utanför köksfönstret på fågelplatsen blommar krolliljorna som fåglarna själva har sått. Livet går sin gilla gång på utsidan, det är bara vi på insidan som är annorlunda men visst ges tid åt familj och vänner. Utan dem skulle livet inte vara värt att leva. Relationer är viktiga, goda relationer.

En hälsning från mig en varm kväll i juli.  

Var rädda om er alla!

Kommentarer

Geddfish ♥ sa…
Jag är ju en nyförljare men har ändå läst lite hos dig och förstår att det är mycket omvälvande!
Lycka till med försäljningen! Och att ni får lugn och ro sen.
Kram!
Ditte sa…
Mycket är det för er. Väldigt mycket. Och visst tar allt, både jobb och funderingar, på krafterna. Det är ju mycket ni ska lämna och detta är ju också ett livsverk.
Håller tummarna hårt för att ert livsverk ska få nya ägare som kan ta hand om det på bästa sätt-
Många tankar och hälsningar till er från oss.
kram
O ja jag vet hur mycket som kan samlas under ett liv trots att man röjer då och då. Ett 300 kvadrat m hur låter för mäktigt att röja i i mina öron men skam den som ger sig, visst lär ni få det mesta ordnat bort men det tar säkert på krafterna. Själv är jag glad åt att vi i många år haft som en rolig grej för familjen att vara med på Juthbackamarknaden, därav har lite åt gången röjts bort här. Våra villagrejer finns ännu kvar till nästa marknad.
Kanske blir det även lite som ett sorgearbete att sälja för er eller så blir det bara skönt sedan. Jag är så glad att vi sålde villan, med ålderns rätt räcker det gott och väl att sköta egna huset och trädgården. Nyfiken sen vart ni tar vägen. Önskar er all lycka och hoppas du syns här sen någon gång. Siv
Musikanta sa…
Jag vågar inte ens tänka på hur det skulle vara att flytta. Här har vi bott i över 30 år och samlat på oss mängder av allt. Så jag lider verkligen med er. Bara att välja ut det som ska sparas eller slängas är ju otroligt jobbigt.
Hoppas att allt går bra med försäljningen av huset. Tur i alla fall att det är sommar!
Många varma tankar till dig och Uffe från Ingrid
Karin sa…
Nästan lite för spännande låter det som. Men det ordnar sig säkert på ett eller annat sätt.

"Jag har tack vare ett ganska flitigt flyttande de senaste tjugo åren lyckats reducera bohaget till ett ganska lättflyttat sådant" ... sa jag häromdagen till delar av barnaskaran.

Dom smålog, lite vänligt (ock kanske en smula ironiskt) och påminde mig om att jag har ett par hus i Dalarna vars bohag inte är så lättflyttat.

Ja hugaligen, jag förstår att ni har mer än fullt upp!
OrdOdlaren sa…
Karin! Jag satt i en svartvinbärsbuske idag och tänkte på dig! Det slog mig att jag inte ens tittat in till din sida för att se om du "lever"! Nu har det gått över 20 juli, hoppas anbud har kommit och ni har riktningen klar för resten av livet! Har mina aningar, men allt kan ju ändras. Nu skall jag bli flitigare på att kolla in dig! Skall läsa dina inlägg nu... Ha det sååå gott! Nu skall jag gå ut och lägga mig...
Sirkka sa…
Hej på dej Karin! Efter många års tigande och tystnad en hälsning till dig. Jag råkade komma och läsa i min blogg och såg att du finns här ännu. Jag har länge varit tyst beroende på omvälvningar i livet, Jag vill bara säga,, att jag lever i tankarna med i svängningarna i livet. Till sist kommer allt på sin plats och allt ordnar sig. Du vet det och jag också.
Veiken sa…
Jag hoppas innerligt att allt går i lås för er och att ni snart kan finna er tillrätta för nya upplevelser och äventyr. Det är inget latmansgöra att flytta, men när det är över känns det skönt!
Kram
wiper sa…
Jag har varit inne här lite då och då men detta har jag missat helt. Jag förstår dig/er fullständigt för jag ser ju att ni har fullt upp så inte undra på att ni är trötta. Sen att sälja livsverket och ert Café måste ta på. Relationer är verkligen viktiga. Tack för att du meddelade oss läget

Tänker på er och hoppas allt ordnar sig till det bästa

Sköt om er och ha en fin vecka
Varma kramar från Malin
Kina sa…
Det måste vara omvälvande att bryta upp från någonting som man levt i och med i så många år! Själv har jag flyttat från en liten lägenhet till en ännu mindre, och bara det tar både kraft och energi! Men jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa, och att det får ta sin tid. Allt gott!
Radka sa…
Hello, I have just been catching up with some blog post; I don't blog very often any more, there hasn't been much to write about....
But I am very sad to read your post; it sounds like an end to "something";
yes, we all have to change your lives sometimes.
I hope it all goes well for you and you will find some calm and rest,
xx

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio