Mon dieu

Det har inte alls gått enligt mina bloggskrivarplaner och det är fortfarande en väldigt gungig tillvaro vad gäller skrivandet. Men jag kastar mig in här en sekund eller så och kan i alla fall berätta att vi nu har alla måsten gjorda inför försäljningen av vårt fastighet med allt vad som finns inom dess väggar och på utsidan. Det är sannerligen mycket med det jordiska, det har vi erfarit. Eller som jag har sagt nu och då, det finns många sidor på ett järnspett. 

            Fotograf: Jan Karlsson
 

Men tillika känns det så himla bra att ha kommit så här långt på vägen efter vårt beslut att lägga allting till försäljning och att ändra på livet. Den första annonsen kom senaste helgen via Internet, (Instagram och Facebook) , som vi delade förstås. 

Nu vet vi inte särskilt mycket om vad som händer innan den 20 juli då sista datum för anbud är. Spännande är det så det förslår. Nästa vecka börjas med öppna visningar och då ska vi rymma fältet så mäklaren får ta hand om eventuella intresserade utan vår påverkan. 

                               Bondrosen blommar så det står härliga till.  Karins foto
 

Hur det känns? Det känns bara bra trots att vi känner en viss otålighet, vi vill verkligen sälja allting till någon som kommer att känna för det här stället lika mycket som vi har gjort och fortfarande gör. Vi älskar det men just därför är det dags att lämna "kärleksbarnet" till någon som kan ge det all den kärlek det förtjänar och behöver. 

Så mycket det finns att ta vara på, att sortera, att dela ut i olika riktningar, till Emmaus och andra hjälporganisationer, till barn och barnbarn, att sälja och så vidare i all oändlighet verkar det som. Men givetvis så tar det en ände så småningom. Allt har sin tid som sagt. 

Nu måste jag skynda vidare, bilen är full av returvaror och mera ska föras bort. 

Ha det gott alla! Nu tänker jag inte skriva om när jag tänker skriva igen. Det händer när det händer.Likaså blir det med mina besök hos er alla bloggvänner. Tack för ert tålamod!

Copyright: Karin Eklund, Pettas ekologiska


 

Kommentarer

em sa…
Jag håller alla mina tummar för att den perfekte köparen ska dyka upp!
Och att ert nya boende blir lika trivsamt som det här har varit.
Margaretha
Geddfish ♥ sa…
Håller tummarna att allt blir så bra som ni önskar!
Kram!
Bloggblad sa…
Hoppas att försäljningen går snabbt och smärtfritt! Det är klokt att ni inte väntar till det blir försent utan gör det medan krafter finns kvar. Det räcker med att göra en rejäl röjning hemma i vår normalstora villa. Kan verkligen förstå att det har varit ett rejält jättejobb för er.
Gunnel sa…
Det måste vara massor att göra innan försäljningen av ett så stort hus som ni har och dessutom med allt runtikring. Det hade varit kul om det fått leva kvar i någon form. Det är så trist när saker bara ändras för ändringens skull. Lite nostalgi skadar aldrig. Ser fram emot att läsa mer om ert nya liv. Ha det gott.
Anki sa…
Håller tummarna för att allt blir som ni vill och att det blir "de rätta" som köper ert fantastiska ställe!
Håller tummarna för sådant där är mycket spännande. När man kommit till sådant beslut som inte är alltför lätt attata kan jag tänka mig, ja då vill man ju verkligen sälja. Tror absolut ni får fortsättare där med samma intresse. Lycka till.
Humlan sa…
Hoppas att de rätta ägarna hittar er och att allt går smidigt och bra!
Anonym sa…
Jo jo tänker jag när jag läser.... Stor flytt mycket göra... Lämna "kärleksbarn" och finna nytt annorstädes...
Det är så livet tänkte oss.
Må gott i styren i Pettaslandet tills sista ögonblicket ��
Hälsar Tove, så långt från anonym en kan komma ��
Ditte sa…
Fint att läsa några rader från dig. Förstår att det är väldigt mycket att ta tag i och med många känslor inblandade. Men när ni fattat beslutet så är det ju nästa fas i gång. Håller tummarna för att just den/de rätta kommer och att ert "kärleskbarn" kommer att trivas med nya föräldrar.
Önskar er det bästa.
Kram
Karin sa…
Hoppas på kloka kärleksfulla köpare som ser alla fina kvalitéer och möjligheter. Tänk om vi alla Pettasälskare skulle kunna ha en återträff där om ett par år! I en varsamt bevarad miljö med ett café, eller nåt åt det hållet. Ska bli spännande att följa utvecklingen!
Å, ska ni sälja. Jag som också ha fått känslor för ert ställe genom bloggen. Hoppas förstås allt leder till det bästa. Det är ju stort och modigt att anpassa sig efter livets olika skeenden och jag hoppas er plats får all den kärlek den är värd. Vad ska ni göra sen?
Allt gott och lycka till!
/Anette
Annika sa…
Alla tummar hålles.
Hoppas ni får många bud också!
Kramar!!
Kathy sa…
Jag använder det här tillfället för att låta världen veta om trollformlern som hjälper mig i mitt förhållande, han är väldigt bra och villig att hjälpa dig att lösa alla dina problem, oavsett vilka utmaningar som helst kanske bara kontakta honom och förklara resten för honom är historia. Kontaktinformation på ekpentemple@gmail.com eller WhatsApp +2347051979135 och du kommer att vara glad att du gjorde det.

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio