Frisyrfunderingar



Så här brukar det se ut

  I landet under vårt köksfönster växer det murgröna, vintergrön och vacker.....

Så här ser det ut!
   
   Eller rättare sagt så har det sett ut så under flera år, men när snön försvann härom dagen så
   såg det annorlunda ut. (Det som göms i snö kommer upp i tö )
   En snaggad murgröna är vad vi har i år.!
   Någon har friserat den medan vi var i Spanien ett tag! 

   -"Bra" sa´Uffe, "den behövde tuktas! "
   Och så är det, absolut.
   Nu vet jag vad jag ska göra så snart det finns möjlighet att göra något
   åt det hela.

   Jag ska fortsätta tuktandet, ett arbete  jag har tänkt göra  under några vårar redan
   men aldrig fått gjort. Det har alltid kommit något annat "viktigare" emellan.
   När hösten har varit här så har murgrönan varit så himla vacker så jag har skjutit upp det
   planerade jobbet till nästa vår och så där har det fortgått ett antal år.
   Nu har jag fått hjälp på traven så att säga, nu måste det göras



    Vi har inte haft många påhälsningar av det här slaget tidigare under åren,
    de får ju mat varje  dag i skogsbrynet,
    men Lill-Stumpan är lite kräsnare än de andra  i flocken
    ( som nu består av  10 rådjur) .

    Hon vill ha grönsaker!
    Eller så är hon intresserad av frisörsyrket och tränar för framtiden?
    Nu väntar vi  på att snön ska smälta som ligger över bergeniabeståndet.
    Hon går ju där och krafsar med jämna mellanrum.
    Och så må hon göra, bergenian behöver också tuktas.
    Vi har en egen liten hjälpreda i vår trädgård!
  
    Själv ska jag också klippas till och bli vårfin.
    På tisdag ska min frissa Pia hjälpa mig att få ordning på oredan
    som nu faktiskt ser ut som den snaggade murgrönan under vårt köksfönster.
    Det är dags!  Men frågan återstår, vilken av nedanstående frisyrer ska jag välja?
    Vad tycker ni?

Vild och galen

Krull, permanent?


Eller lite mera vågat?

Tintin-stuk?

Den mera åtsmitande ?

På hugget!

Nä, så arg kan jag ju inte gå omkring och se ut!


 "Hårmodellerna", smileysarna, hittade vi i en botanisk trädgård i Malaga när vi var dit.
  Jag ska återkomma och berätta mera om den trevliga trädgården senare.

                                                ********

 Och påsken närmar sig med stormsteg!


 Copyright: Karin Eklund, Pettas ekologiska

Kommentarer

Paula sa…
Haha du är för rolig, synd att inte frisyrmodellerna stod i din trädgård, men det kan du ju fixa i sommar? Jag står inför samma dilemma, vad ska jag göra med mitt hår...ser ut som nummer ett och trivs inte, men det är lätt att svänga ihop till en hästsvans...har lidit hela vintern men tänkt vänta tills mössan åker, o det gör den ju nu! Den lite mer vågade frisyren föreslår jag till dig! Kram
Självklart så måste jag försöka få till frisyrmodeller till sommaren. Visst är de roliga! :) Ja, det är alltid ett litet dilemma det här med frisyren. Ofta kommer jag hem med den som jag har haft länge men det börjar kännas som om en liten förändring borde ske. Våren gör sig påmind på olika sätt, även när det gäller hårtofsarna. Men mössan får nog hållas på ett tag till men snart så...
Tack för tipset! <3
Vilka härliga bilder! och vad ska du välja? jag tar lite av varje efter humör och uppdrag :-)
Glad påsk kram <3
Ja, är de inte härliga, frisyrmodellerna. Jag skrattade högt för mig själv när jag träffade på dem. Så blir det säkert här också, lite av varje, precis som humöret vill.
Glad Påskkram till dig med <3!
Anki sa…
Bra med trädgårdshjälp :)
Haha ... ja det här blir inte lätt att välja frisyr inte! Kul figurer! :)
Ha en trevlig helg!
Ja, ibland är det bra med någon som gör förarbetet!
Nej, ingen lätt match alls är det att välja frisyr. Får se vad min frissa säger.
ha detsamma Anki!
Lena i Wales sa…
Ha, ha! Vilka frisyrer!
Ja, det finns olika trädgårdshjälpare.
Ha en fin helg!
:). Ja, du har säkert sett dem tidigare Lena. De finns ju i Malaga!
Ha detsamma!
Gunnel sa…
Haha! Jag gillar ditt frisyrgalleri. Det måste vara svårt att välja, men du kan väl få expertråd från din privata, gulliga frissa i trädgården. Ha en skön helg.
:). Om jag frågar henne så blir det nog väldigt kortklippt, skulle jag tro. Hon gillar att klippa, den lilla söta frissan. Tror nog jag låter Pia ge goda råd istället. Ha detsamma Gunnel!
Taina sa…
Hahahahahaha, jag tror jag dör vilka härliga modeller du hittade! Det är ju en jättebra ide att lägga till i sin egen trädgård.

Kramar!
I trädgården passar de nog bra, tyckte min frissa också. Hon klippte till mig men inte efter de här modellerna. <3

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio