Skyltsöndag 471

 Bloggvännen BP står för det goda förvaltandet av skyltsöndagen. 

Jag hänger med idag med några skyltar...


Ljudisolering? Isover, i många stora paket (både bittida och sent )tar de in i byggnaderna på andra sidan gränden. Som jag har sagt redan tidigare, jag behöver inte anstränga mig nämnvärt, skyltarna flyger fram och tillbaka framför ögonen på mig.


I Monte Palace Garden ligger denna lättjefulla brons-kvinna helt oblygt på ett mycket stadigt bord och har det synnerligen bra. Hon ser nästan förvånad ut när det går så många människor förbi henne...
   
   
    Här får ni alla uppgifter om konstverket, varsågoda! 

   

Den plastbiten flyger inte sin väg i en hast...eller vad tror ni.?Registerskylten får stå för skylten och Boa Vista står det på plastbunken.


    Jag gick förbi, stannade inte upp för att läsa vad det står på brunnslocket, men det står något...

   

   En mysig skylt, betydligt mysigare än vad själva toaletten var..


    En liknande skylt men nu med fingret pekande mot orkidé-växthuset...

    

                              En man gick förbi mig ....

De andra som brukar delta i Skyltsöndagen har jag länkat till här nedan: 

         Konst  el. konstigt, LillaSyster,  Paula, Susjos ,Stefan , Åke , Åsa


                                                         Karin Eklund, Funchal, Madeira





Kommentarer

Trevliga skyltar du bjuder på! Smidigt att få dom "serverade".
Znogge sa…
Vilken varierad och fin skyltning. Skulpturen tycker jag är jättefin!

Önskar en fin söndag!
christian sa…
Hahaha, där fick man sig lite goda skratt igen....vad vore väl en skyltsöndag utan byggbilder från dej?!?
Halvnakna tanten har ett besynnerligt ansiktsuttryck, lite trött tycker jag. Bilden på bilen trodde jag först var ett till konstverk av nåt slag tills jag förstod texten.
Brunnslock är ju nåt mycket häftigt, de är ju rent av vackra många av dem....å vackra är ju definitivt de sista två skyltarna, helt underbart att bevara det gamla å inte byta allt mot nytt å plastigt!
Kul att du hade kameran framme snabbt när mannen gick förbi.....lite papparazzi där.. :)
Ha en fin söndag!
byblixtra sa…
Perfekt med skyltar som dyker upp utanför fönstret.
Läcker staty med en originell placering.
Man undrar ju över varför man lagt "träskivan" på bilen? :-)
Fin rostig gatubrunn.
Cricket ja, vad jag har förstått en märklig sport som kan pågå länge.

LillaSyster sa…
Vackert brunbslock och plasten är väl förankrad =) Så pass pigg nu att du orkar med skyltsöndag- härligt!
Gunnel sa…
Damen ser ut att ha det skönt där hon ligger. Nej, det är nog inte så stor risk att den plastbiten far iväg. Glad Pingst!
Guldkryckan sa…
Brukar kolla vad som står på brunnslock, en del står det ju faktiskt BP på, bara en sådan sak. :)

Ha det nu så fint du kan.
BP sa…
Världens skyltmix:-) Tusen tack för den och alla länkar!

Isover är byggisolering som används lika ofta här som hos dig. Vet inte om de är ensamma om dessa isoleringsskivor, för jag har aldrig sett ett annat märke.
Bronskvinnan är fräck och har till och med tatueringar på armarna;-)

Den där plastbiten på den gamla Pandan ser ut som ett "korkblad". Brunnslock älskar jag, speciellt de gamla som ditt.

Cricket var den enda sporten min man gillade. Försökte mig lära reglerna på den engelska landsbygden, men lyckades aldrig. Deet enda som ingick var massvis med "pints of bitter";-)

Snyggt skyltat! Tusen tack för din Skyltsöndag och alla länkar:-)
Hannas krypin,
tack! Ja, det är bra och enkelt att bara titta ut över gränden och så hänger de där, så där bara! 😁
Znogge,

tack! Jag gillar också skulpturen, riktigt mycket. Mycket levande.
Önskar dig detsamma!
christian,

tack för det!😊
Jag förstår det knappt själv att jag har blivit så byggbenägen, men plötsligt så händer det...
Halvnakna kvinnan är trött på turister, jag är helt säker på det.
Personligen tycker jag att det är speciellt att lägga en så pass stor och tung skiva av något slags träd på en motorhuv men så var det.
Brunnslock finns det mycket av här...kanske ett inlägg bara måste bli brunnslock, någon gång längre fram.
Jadå, ibland blir jag en mamma-papparazzi...
Ha detsamma du med!
byblixtra,

ja, mera perfekt kan det inte bli...jag blir t.om. lat.
Ja, den undringen har jag också, varför placerar man en tung träskiva på en bil?
Jag kan faktiskt ingenting om cricket, men ska läsa på...
LillaSyster,

ja, brunnslock är vackra överlag...
Jadå, piggare och piggare för varje dag som går men fortfarande lite seeg. Men går mot rätt håll nu.
Tack!
Gunnel,

så upplever jag det också, riktigt lättjefullt och skönt.
Glad Pingst till dig med!
Guldkryckan,

se där ja, BP även på brunnslock. Nu ska jag hålla ögonen öppna...
Tack snälla du! Ha detsamma!
BP,

tack!
Ja, så minns jag det också, att man använder Isover även längre norrut i Europa.
Bronskvinnan är en riktig guldkvinna, jag gillar henne.

Det är nog inte kork, utan trä men vilken sort känner jag inte till alls. Men härifrån helt säkert...

Haha, pints of bitter. Det kunde nog jag lära mig också...
Tack själv BP!
wiper sa…
Intressant detta med skyltsöndag och du har fått ihop många bra bilder. Bronskvinnan var verkligen en häftig skulptur. Gillar även toalettskylten. T-shirten var lite extra också

Ha en härlig början på veckan
Kram från Malin
Wiper,

tack! Bronskvinnan är en favorit för min del. Jag gillar henne och hennes uppsyn.
Tack Malin, jag kommer snart in till dig i min tur.
Kram
Underbart att närhet till så många o olika skyltar och på så nära håll!

Donnan bjuder på sig själv o det ser faktiskt riktigt skönt ut där hon ligger! 😀

Må så gott o krya på dig!
Kram 🌷
Angelgirl,

ja, det är toppen att ha det så.
Donnan är jättehärlig...
Må så gott du med på alla sätt och vis!
Tack!
Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Öronbedövande