Det är alltid någonting på gång .....


i luften utanför här hos oss. Än kommer det ena flygandes, än kommer det andra. Tråkigt blir det aldrig. 

 

Jag vet inte ens vad allting är som svävar förbi ...


Var någonstans lyftkranen finns till denna runda boll vet jag inte 😌
Faktum är att det är solen som är på väg ner genom molnen här om kvällen, just innan regnet öste ner.


Kvällen därpå, på nyårsafton, hade hård blåst och regnväder utlovats men solen brydde sig inte och vädret höll upp ända fram till nyårsdagen då allt det utlovade kom istället.  


Av någon underlig anledning är jag som en seg kola just nu. 
Kanske för att ungdomar i min ålder inte är vana med att vara uppe så länge
som jag var på nyårsnatten. 
Det tar tid att komma igen och då drack jag varken vin eller något annat med alkohol i.  
Bara vatten rann genom min strupe från det ena året till det andra.

Den sega kolan har segat på flera kilometer idag så det tar sig säkert bara tiden får gå lite till.


Copyright: Karin Eklund, Funchal, Madeira

Kommentarer

Paula sa…
Ja det är inte lätt för oss ungdomar att uppleva inledningen av nya år. Vi har ju liksom ingen erfarenhet av dylika ting. Själv hälsade jag nya året välkommen med en whisky innan jag och jycken gosade in oss under duntäcket och sov gott...och länge. Tycker det ser lite halvfarligt ut med alla lyft hos dig, jag hoppas ingen traskar omkring där under lyftkranen!
Kram från pörtet
Ditte sa…
Visst är det roligt med underhållning på hemmaplan. Säger som du; tråkigt blir det inte.
Känner igen detta med att vara seg. Och efter 8 km idag så kvarstår segheten men med rosor på kinderna.
Ser att du också segat på...
Kram
Paula,

nej, det tar på även för en ungdom det här med nyårsfirandet. Låter så skönt att gosa in sig under duntäcket med lilla sötnosen och ha lite whisky under västen. Helt rätt! Här kan det bli en liten centimeter rom nu och då. Jodå, det traskar folk därunder allt som flyger och far

Kram från gränden
Ditte,

tråkigt blir det aldrig...
Skönt att jag inte är ensam om att vara seg. Ca 8 km blev det här också idag.

Vi segar på! Kram!
Susjos sa…
Det var verkligen olika saker som flyger runt i luften hemma hos dig!
Seg i kolan...kanske är det nån virus på gång? Hoppas inte! Krya på dig i så fall!
Kram och god fortsättning!
Tove sa…
Det hänger i luften; första bilden tänkte jag strykbräda om formen, men du milda så korta ben. Släpet kanske har förlängningsben, strykjärn och dynkeflasken till att stänka vatten på det som ska strykas - om det nu är ett gammalt järn utan stänkutflöde vill säga.
Seg i kolan; det tillståndet kan vara seglivat - eller inte - hur som så behövs de mellan varven; det ska ha sin gång. Take your time :-)
<3
Kram från grått, blåsigt och med förvarnad snöspådom - lite seg tid kan ingå.

Hoppas du inte håller på att bli sjuk. Här är det full fart också just nu med besök. Så en annan men underbar vardag. Spännande med alla leveranser som flyger omkring i er gränd.

Susjos,

ja, här hänger det både det ena och det andra dagarna i ände.
Hoppeligen så är det inget virus på gång, tror nog bara att jag inte orkar vara på galej så länge som jag var under nyåret. Men man vet aldrig, två av grannfamiljerna ligger i influensa och vi har träffats...samma dag som de blev sjuka. Jag tar motgift varje dag :)
Kram!
Tove,

så tänkte jag också när jag såg bordet men det var det ju inte. När man bor högt upp i ett hus och en lyftkran finns i närheten så hjälps man åt här. :)
Och vi tittade på när grannarna högst upp fick sitt bord levererat.
Tror att det seglivade är på väg bort nu, känner mig mindre seeeg idag.
Kram från ett småstänkande solskensväder. Inget moln på himlen men ändå kommer det ner någonting smått och vått.

Anna i Portugal,

jag hoppas så jag också. Idag känner jag mig mindre seeg. Tror nog att det var nyåret som tog musten ur mig ;)
Härligt att ni har besök, jag vet att du har väntat på det.
Njut för fulla muggar!
Märtha sa…
Så det var ett soffbord - bord!!??? Det var verkligen min första tanke, men begrep inte vad det har på byggplatsen att göra... Segt är det här också, veckoslutets ögoninflammation var borta på måndagen. I morse vaknade jag lite över sju och sa p-e, högra ögat producerade var på nytt. Tog bilen och körde till hälsocentralen, beredde mig på en lång förmiddag där. 8.05 startade jag, 10.25 var jag hemma! Det hade gått snabbare om den elektroniska förbindelsen mellan hvc och apotek hade gått "rakt" - det blev en extra halvtimmes väntan där. Nu medicineras båda ögonen, samtidigt som jag översätter om rosors sjukdomar. -7 grader. Eldar. +22 inne. Ha det gott!
femfemman sa…
Det kostar på att åldras. Men man går kämpa på. Vi hade ju välkomstdrink,vitt vin till förrätten, rött till huvudrätten, portvin till efterrätten och sen bubbel. Inte konstigt att msn blev seg... Kram
Märtha,

ja, något sådant var det som tog sig vägar över våra huvuden. Först tänkte vi som du men sen kom vi på att det var väntjänster det handlade om...
Oj, kära nån då, ögoninflammation är inte kul precis. Så bra att du fick snabb hjälp. Jag tycker att det gick snabbt.
Så det kan bli, du skriver om rosors sjukdomar och har sjuka ögon själv. Den ekvationen borde ju ta ut sig själv..tycker jag.
Ute har vi + 22 grader nu men det känns inte så varmt för blåsten är vass.
Ha det gott och krya på dig!
femfemman,

antagligen är det så :) Tror nog att det går bättre om man lägger sig i tid men ibland måste man ju slå klackarna i taket. Ja, hahaha..jag förstår att det blev lite segt . Jag drack ingenting annat än vatten och ändå blev det seegt. Kanske just därför`;)
Kram
Anki sa…
Verkligen olika grejer där som svävar förbi!
Nyårsafton gick jag och Muffin och la oss vid 22:30, vaknade av fyrverkerierna vid 12-slaget och somnade om :)
Här är också segt ... men det är nog bara förkylningen som inte vill ge med sig riktigt.
Ha det gott!
Bloggblad sa…
Det där är mycket mer spännande än vad det är utanför mitt fönster (åt de flesta håll ser jag bara vår egen häck några meter bort) där folk kommer med bilar för att lämna eller hämta barn i skolan/förskolan. En himla trafik blir det på vår smala gata. Vi har lärt oss att inte försöka ta oss förbi med bil precis runt 8-snåret eller vid 13. En del ställer bilen bara "ska bara följa med till dörren..." så att ingen kommer förbi.
Anki,

ja, hela tiden svävar nyheter förbi här :)
Låter skönt att få sova med en Muffin och vakna till fyrverkerier och sedan somna om igen. Det blir ju nyår oberoende man är vaken eller inte. Här har de nyårsfnatt, skjuter och smäller flere dygn innan julen redan och slutat har de inte gjort ännu helt och hållet.
Krya på dig!
Ha det gott du med!
Bloggblad,

spännande är det, absolut.
Man lär sig, när och hur man ska ta sig ut i livet själv. Samma sak är det här man måste inte ta sig ut när stora lastbilar, betongbilar och gud vet allt är på plats samtidigt. Bäst är att vänta ut dem och sedan ta sig ut på stan.
Ska bara följa med till dörren, känns igen :)
Annika sa…
Det händer alltid så mycket hos dig!
Saker och ting flyger genom luftennär du minst anar.
HAHA.
Ja, och jag vet ... det kostar på att festa ... jag hade ändå ett lugnt nyår för tre personer. Men högklackade skor en hel kväll + lite drinkar och att vara uppe sent gjorde sitt, haha.
OLD!!

Karin, din kommentar hos mig idag gick rätt i mitt hjärta. Herregud vad du är KLOK och vad du sätter fingret på precis DET RÄTTA. Jag tappade nästan hakan då jag läste (har svarat på det också hos mig), dina ord så sanna , SÅÅÅÅ sanna. Jag sa till min syrra och mamma att de skulle läsa vad du skrev idag, de sa bägge att det var klockrent det du skrivit. jag säger bara WOW, Karin, WOW!!!

Skickar de allra största kramar till dig!!! OCH allt gott till dig och Uffe under 2023!!!
Annika,

ja, här händer det/hänger det i luften titt som tätt. Aldrig en lugn stund.
Det kostar på även om man tar det lite lugnare än förr men det känns att det har varit nyårsafton och -natt.

TACK Annika, jag har upplevt det ni upplever, jag vet hur det är helt enkelt. Kände så väl igen mig på dina ord.

Stora varma kramar till dig med !
Tack och tack detsamma till er alla ! <3

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio