En glad midsommar!



Här stormar och regnar det så det står härliga till och vi sitter här på insidan och har det bra.
Nej, jag tänker inte klaga på vädret. Regnet är så oerhört behövligt som det bara kan vara.
Och midsommar blir det likväl även om firandet blir inomhus i år.

 

Vi har snart allting fixat och klart för vernissaget den 24 juni och för att öppna caféet den 25 juni.
Nu är det slutarbetet som väntar.

Mera om allt detta efter midsommar!

Ha en riktigt fin midsommarhelg alla!





Copyright: Karin Eklund, Pettas ekologiska

Kommentarer

Trevlig midsommar till er inne ,kanske får vi snart gå ut det ser lite ljusare ut nu ,kramen Nette
Annika sa…
Precis, midsommaren sitter djupare än vädret. Det är en "state of mind". En av mina finaste midsomrar firade jag i hällregn i en liten stuga i Småland. Magi på hög nivå.
Idag firar jag inte alls eftersom jag är i US. Önskar er bägge en fin och magisk dag och natt! För inatt dansar älvor och feer!!
Midsommarfrid!!
Musikanta sa…
Jag mår väldigt mycket bättre nu än i den fruktansvärda värmen. Så jag klagar inte det minsta. Det kan gott regna lite mer. Ska bli spännande att få ta del av din vernissage så småningom. Ha det gott så länge.
Kram från Ingrid
Så är det Annika! Vädret är en bisak. Tack snälla! De dansande älvorna och feerna får gärna fortsätta ett tag till medan nätterna är midsommarljusa. Tack detsamma! <3
Ni har haft det mycket "värre" än vad vi har haft Ingrid. Vi har haft varmt men blåsten och torrheten har varit värst för all växtlighet och också allt annat samtidigt. Nu är ordningen lite återställd, allt har piggnat i, dammet är borta och mördarsniglarna har vaknat till liv. Men inte länge för då är jag där och mördar dem ....så gott jag kan. :)
Kram till dig med!
Ditte sa…
Välbehövligt med regnet! Och naturen piggnar till. Så roligr med vernissage! Hoppas du berättar mer. Och caféöppningen! Jag har nog tänkt tamig en tur till ert café under sommaren.Blir ett fint utflyktsmål när vi är i trakterna.
Hoppas ni haft en fin midsommar och det helr oavsett väder. I Stockholm blev det vackert på midsommaraftons eftermiddag och även idag har himlen varit blå men med lagom värme.
Ha det gott!
Tack för vackra bilder och med inspo från dina fina rosa pioner i din "header" så handlade jag en bukett. Jag tittar och njuter av dem.
Gunnel sa…
Regnet var verkligen välbehövligt, och det hade inte skadat med lite mer. Det kommer nog så småningom. Vi firade också midsommar inomhus och det gick jättebra. Man får inrätta sig efter förutsättningarna. Jag antar att ni kommer att få en jobbig tid nu med café och utställning. Glöm inte pauserna! Lycka till!
Ja, verkligen och ändå kom inte tillräckligt mycket här. I morgon börjar jag med konstbevattningen igen, blåsten torkar ut allt så snabbt. Ja, det har verkligen varit roligt med vernissage. Jag ska givetvis berätta :) Du är så varmt välkommen Ditte! Din man också förstås!
Vår midsommar gick på sätt och vis i arbetets tecken med förberedelser inför öppningen och vernissaget men jag upplever att den var helt ok ändå, kanske inte så sommaraktig men vädret var ju som det var.
Ha det gott du med! Njut av din pionbukett!
Ja, sannerligen välbehövligt och mera vill vi gärna ha här, men man får vara glad åt det lilla...10 millimeter har vi fått, så jorden behöver få mera ännu. Ja, det kommer nog så småningom, så pass att vi kommer att klaga över det gissar jag. Jag ska inte glömma pauserna, tog en liten en nu och skriver svar på kommentarerna. Snart är jag van igen vid allt det här och kan ta mig annan tid att skriva blogg. Tack snälla du!
Tack Nette! Ser först nu att din kommentar inte fick mitt svar som jag sände iväg tidigare. Men bättre sent än aldrig. <3

Populära inlägg i den här bloggen

Ett oförglömligt fyrverkeri får avsluta året

Veteranbil nr. nio och tio