söndag 11 september 2016

En liten fundering som gäller lördagstemat


Jag har funderat och vill ställa en fråga till alla som deltar i lördagstemat.
Borde vi inte kalla temat för veckans rubrik egentligen?
Vi är alla väldigt aktiva på många sätt och det händer titt som tätt
att vi var och en skriver lördagstemat en helt annan dag än lördagen.


Det fungerar förstås, men jag tänker på alla dem som klickar på  länkarna i våra inlägg
och inte får läsa om det tema som rubriken aviserar. Det känns missvisande....
Vad sägs, ska vi döpa om lördagstemat till veckans rubrik
Ett förslag från min sida, vad säger ni andra?


Här skiner solen, det är underbar indiansommar och vi är ute på vandring i skog och mark
ett par timmar varje dag



  I lagom takt städas allting upp, snart är sommarattiraljerna på plats där de ska vara till nästa vår

  Copyright: Karin Eklund, Pettas ekologiska

24 kommentarer:

  1. Du är så vis och klok Karin! Veckans rubrik är ju toppen!
    Vädret är härligt och ett par timmars vandring helar men det är med lite sorg i hjärtat som jag välkomnar höst och mörker. Jag är som alltid inte beredd...
    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt Matfreaket att du tycker detsamma. Hoppas att flera hoppar på tåget. Det ger oss alla en frihet att skriva när vi själva vill under veckan och att inte känna en press på att göra det en viss dag.
      Jag tror inte att man någonsin är riktigt beredd på att avsluta sommaren och visst upplever jag också att mörkret faller alltför tidigt om kvällarna igen. Underbart är kort! Men nu har vi fortfarande ett par fina höstmånader kvar att njuta av.<3<3

      Radera
  2. Hej! Jag tycker det är en jättebra idé!
    Kanske jag också kunde komma med ngngång. Bra att aktivera hjärnan :)
    Ha en fin söndag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Lisbet! Både att du tycker det och att du kanske hoppar på tåget. Temaskrivningarna är bra för hjärnverksamheten. Man behöver tänka till lite grann, ibland kan det vara riktigt klurigt att få till det. Detsamma önskas! <3

      Radera
  3. Ja, det tycker jag är ett smidigt förslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra Tove! Förhoppningsvis så tycker vi alla det...får vänta och se ett tag men jag tror att vi kan få flera deltagare med om vi släpper lite grann på en bestämd dag.

      Radera
  4. Superbra förslag tycker jag som så sällan får till det just på lördagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen Anna att du också känner så.
      Jag har märkt att det från och till är precis på det sättet för många av oss. Vi får inte till det på rätt dag så att säga :)

      Radera
  5. Ett utmärkt förslag som jag ställer mig bakom.

    Jag var och tittade på Velothon-cyklister igår - de åkte sträckan Stockholm-Nynäshamn och några kamrater var funktionärer, vilket jag passade på att dokumentera med några foton.

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla!
      Vi är så gott som överens allihopa nu :)
      Ska titta in på din dokumentation av Velothon-cyklisterna.
      Önskar dig detsamma!

      Radera
  6. Jättebra förslag tycker jag också, som inte alls fått till det nu i september! Just lördagar är så mycket annat, så ibland har det känts lite jobbigt att få till lördagstemat på rätt dag och då tror jag det känns bättre att kunna göra "Veckans rubrik" en valfri dag :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki, vi kör på detta med Veckans rubrik. Majoriteten vill så just av den orsaken som du själv nämner men också för att många som läser blir förundrade över att temat inte ligger där det ska ligga på rätt dag.
      Ha det gott du med!

      Radera
  7. Oj, här kommer jag och är lite motvalls... Eller, det går bra med vilket som, men jag tycker det känns rätt kul att denna grupp är lite anarkistisk och att det går lika bra att skriva lördagstema en måndagsmorgon, som jag gjorde just nyssens. Men jag kan mycket väl tänka mig att skriva på veckans rubrik också, aspelut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår den synvinkeln riktigt bra, vi är ju en hop med anarkister men ändå så känns det bättre att ha en större frihet än detta och en mindre missvisande för våra läsare. Jag har fått pekfingrar om detta och också aviseringar om att det är inte roligt att läsa lördagstemat längre. Med det nya Veckans rubrik, så finns chansen att vi kan bli flera som skriver. Kanske, det verkar så. Det är bra att du kan tänka dig att skriva på veckans rubrik :) . Vi kommer säkert att skriva rubriken under fel vecka också så vad gäller den där sköna anarkistiska känslan så tror jag att du inte behöver bekymra dig alls.

      Radera
    2. Nejdå, inte alls bekymrad! veckans tema blir finfint. Och bara för att vara lite busig kanske jag kommer att skriva på lördagar... Eller nä, fel vecka är nog mera likt mig!

      Radera
    3. Så bra Karin, då kör vi på Veckans rubrik och skriver antingen den ena veckan eller den andra på en lördag eller när vi känner för det. Allt blir ju rätt på något sätt.

      Radera
    4. För övrigt Karin, så är du mera anarkist än vad du kanske själv vet om. Ingen annan än du byter plats i min högerkolumns blogglista som någon annan, trots att den ska fungera enligt tidsinlägg. Men icke du, du är lite här och lite där, lite olydigt så där och jag har förundrat tittat på och undrat varför du är där du är när du är där. Nu har du plötsligt tagit dig upp från längst ner till mitten. Du har legat längst ner några dagar fastän du borde ha varit högre upp. Undrar om du överhuvudtaget fattar vad jag talar om. Men ditt namn lever sitt eget lilla liv . En rolig detalj som troligen har med Blogger att göra.

      Radera
    5. Tihi!
      Jag gjorde likadant hos Olgakatt.

      Radera
    6. Var är Karin nu då, frågar jag mig varje gång jag tittar in på min blogg. :)

      Radera
  8. Något jag aldrig har gjort så jag bryr mig egentligen inte om vad det kallas, jag bara fortsätter njuta av dina fantastiska bilder oavsett vad det är för dag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att höra Marina. :) Tack för det!

      Radera
  9. Du är allt klok som en pudel, du Pettaskarin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att göra en pudel har jag hört talas om men att vara klok som en pudel kände jag inte till men Google finns så nu vet jag mera än för en liten stund sedan.
      Så jag får tacka allra ödmjukast :)

      Radera
  10. ... och ja då kör vi med Veckansrubrik tåget - som på räls
    :-))

    SvaraRadera