lördag 30 april 2016

Trevlig Valborg till Er alla!



   Så fantastiskt livet är....våren står i i nästan full blom, vi skriver den sista april. Redan....
  

    Våra starar har kommit igen. Vi trodde ett tag att de inte skulle göra det, de brukar vara här
    redan i början av april men tids nog så damp de ner till stor glädje...


   Det knoppas överallt i våra knutar


   Nu sticker alla lökar upp sina fagra ansikten, både här och där.


    Fortfarande hänger dörrdekorationen kvar sedan ett tag men snart ska den bytas ut mot någonting
    fräschare


   Betänk att varje litet frö kan bli en stor jättelök....om några år.
   Jag tänker låta strö dem för vinden. Var de sedan kommer upp är deras eget val

   Så mycket mera än så här blir det inte idag men jag vill önska er alla en fin Valborg och
   första maj-helg.
   Mot kvällen till kommer dotter med barn. Vi ska äta gott tillsammans, dricka mjöd
   och äta nykokta munkar, elda lite i kakelugnen och bara ha det bra
   
  

   Copyright:Karin Eklund, Pettas ekologiska

18 kommentarer:

  1. Otroligt fina bilder! Nästan vackrare än våren själv! Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som ett perfekt Valborgsmässfirande. Så vårlikt det är hos dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev riktigt fint. Vi alla tillsammans som kunde vara tillsammans. :) Och tankarna hos dem som var på annat håll.
      Ja, nu börjar våren göra sitt vackra intrång här,nu när värmen
      sakta smyger sig på.
      Kram

      Radera
  3. Ni är värda en härlig tid tillsammans! Njut av det!
    Så fina bilder!
    HÄr i Wales firas inte Valborg, så det blir en lugn kväll för mej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena!
      Och vi njöt, förstås.
      Valborg är förmodligen väldigt nordisk, kan jag tänka mig.
      Ha det gott!

      Radera
  4. Vilka fantastiska dörrdekorationer – försvarar sig fint ett tag till. Eller till nästa vår om det skulle råka bli så...

    Och så önskar jag "Glada vappen" till Pettasfolket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin,

      förmodligen håller de ett tag till. Jag är själv förvånad över tåligheten trots att de är på utsidan även om under tak.

      Glada vappen fortsätter med lite förstamaj-härligheter. :)

      Radera
  5. Så vackert det blommar ,här tar det också fart nu med solen ,humlorna var ute idag också .Väntar hem dom som varit till villan och sjösatt båten idag ,trevlig Valborg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig nästan avundsjuk på tanken med sjösättning. Vi skulle också ha haft båten i sjön var tanken, men i år får den stå...trösterikt att vi slipper ösa den på vatten. Men nästa år så....:)
      Ha det gott du med!
      Karin

      Radera
  6. Helhet kommer för mig då jag ser dina bilder idag - de gröna nya är ljuvliga, men de torkade med alla sina möjliga frön slår an en sträng i mitt hjärta :-)
    Ha det gott gott gottare gottast med dotter och familjen - bara vara tillsammans framför brasan - och ja året rullar på!
    Kram och frid i fröna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tove!

      Vi har det gott på så många sätt. Nu är våren invigd och ute blir allting så klorofylligt.

      Kram till dig med!

      Radera
  7. It is lovely to see signs of spring :-)
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. The spring come so fast now so its like summer already.
      <3

      Radera
  8. naturens lov...och vad härlig bild på staren. Själv är jag uppvuxen intill en starkolloni och fick nog bra många sovmornar förstörda. Pappa hade nämligen riggat upp mängder av starholkar i den stora eken utanför husets vindsvåning där syrran och jag sov :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eivor, det kanske är därför du sjunger så vackert? Starlikt :)
      Härligt med en starkolloni fastän kanske inte direkt utanför sovrumsfönstret. De är ju duktiga på att sjunga och hålla låda.

      Radera
  9. Fint, Karin!!
    Så avlägset det redan nu känns för mig med de där tidiga vårblommorna. MEN ack och o så härligt att man får njuta av det flera gånger tack vare bloggarna. Mjöd, det är ett valborgsminne från min barndom också till Valborg.
    Jag hoppas att ni hade det riktigt fint och mysigt på Valborg och att allt går fortsatt fint framåt.
    Tankarna finns hos er.
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Annika, du har redan avnjutit den där allra första våren, den som vi njuter för fullt just nu. Den kommer fort nu, så vi går omkring i t-skjortor under dagtid...sommarkänslorna infinner sig.
      Tack för tankarna <3
      Kramar!

      Radera