fredag 11 september 2015

Vinnaren

Jahapp, ja....
Det kan erkännas att jag klantade till tävlingen redan innan den kom igång, men
trots det så försökte några bloggvänner ändå att hänga med.
Tack för det bästa ni!

Men utifall att någon av er får för sig att söka upprättelse
och vill gå vidare till Europadomstolen med detta, så kan jag berätta att det inte behövs
Det är redan gjort!

Jag har hört mig för och fick veta att alla vann men på olika sätt
Anne-Marie, Lena och Karin fick 0 poäng var
Marina, Gunnel och Tove fick 1 poäng var
Olgakatt fick 2 poäng, eventuellt så fick Tove det också ?
Olgakatt kunde förmodligen ha fått fem poäng men
domstolen anmärkte på att hon nämnde endast 2 växter
Även Karin på Pettas fick en anmärkning för klanteriet i
sammanhanget, som var en bidragande orsak till de olika svaren, men blev friad för att detta var en lek

Ordodlaren fick nästan fyra rätt och tar alltså hem första priset!
Grattis, grattis!

Europadomstolen fick huvudbry med tanke på Toves svar....så nu sitter de kloka
Strasbourg i Frankrike. med pannorna i djupa veck....
Nå, det kan ta några år innan vi får veta om det egentligen borde vara
hon som är den rättmätiga vinnaren
Den dagen den glädjen...

Grattis än en gång Ordodlaren, jag tar kontakt så att jag får veta vart jag ska sända
det eminenta priset.

  En av dessa nyckelringar av sälskinn är på väg till vinnaren....
 
ps. Svaren kan läsas i förra inlägget Frögelek.
och i nästa tävling, lovar jag att inte berätta svaren i förväg.
 
Pst...ni ser väl glimten i mitt öga? :)

Copyright: Karin Eklund, Pettas ekologiska

16 kommentarer:

  1. En delad tredjeplats på min lönn alltså, prata om oanad talang ;) Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, säg inte annat Marina. Livet överraskar! ;)
      Önskar dig detsamma!

      Radera
  2. Hahaha! Ojdå, är Europadomstolen inblandad? Då lägger den klart alla andra ärenden åt sidan när det kommer så här kniviga spörsmål. Jag tröstar mig med att jag har inga av de växterna i min trädgård, så jag behöver inte skämmas för min okunnighet. Så söta nyckelringar! Nästa tävling ska jag anstränga mig lite mer. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan du tänka dig Gunnel, hur det kan bli. Men man måste förekomma istället för att förekommas :)
      Ingen behöver skämmas, frön är svåra att känna igen.
      Nästa tävling ska jag också anstränga mig lite mer, åtminstone inte klanta till det på samma sätt som jag gjorde den här gången.
      Kram

      Radera
  3. Jättefin frögelek! Men, som sagt, jag kunde bara lönnen. Man vet vad blomman heter kanske, men hur fröet ser ut har man ingen aning om.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Musikanta!
      En sak är att kunna blomman, en annan sak att känna igen fröet. Helt rätt.
      Kram

      Radera
  4. Ordodlaren tackar och bockar ödmjukast, skall behandla sälen med högaktning, medan jag nu radar ved skall jag nogsamt begrunda vilken nyckel som kan få äran- eventuellt blir de en trofé på väggen. Väggen där inga andra troféer finns...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nu lagt sälen i ett kuvert och skrivit ditt namn och din adress på detta. På måndag, tisdag borde du ha sälen i postlådan :)
      Tack själv!

      Radera
  5. Stort grattis till ordodlaren!
    EU domstolen - minsann! Livet är ljuvligt med tanke på alla frön!
    Hoppas det sitter något busfrö där i EU .... :-)

    Fröskalskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kan det gå när man är så uppfinningsrik som vissa Tove-ar är!
      Det MÅSTE ju finnas en mänsklig människa där också, någon som är både busig och
      fnittrig. Få se hur det går? ;)

      Kram

      Radera
  6. Grattis till Ordodlaren!
    Jagtycker det är kul att du gör något sådant här! Hur det sen blir spelar inte större roll, huvudsaken är att det är en kul grej!
    Ha en bra weekend!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena!
      Det är en lek och då ska det vara så roligt som möjligt :)
      Önskar dig en skön söndag!

      Radera
  7. Ett busfrö är du allt, Pettaskarin! Kan man få ett extra poäng för den diagnosen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag???? ;)
      Du får alltid extra poäng Olgakatt!

      Radera
  8. Jag skulle ha skrivit lönn eftersom jag visste vad det var för frö.
    Men jag är i gott sällskap ser jag med 0 poäng. ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du vet Anne-Marie. EU-domstolen är hård....;)
      Kram!

      Radera