tisdag 8 juli 2014

Det händer så mycket

hela tiden, alla dagar....


Många gånger har jag försökt att skriva ett inlägg här och
ibland har jag lagt in bilder, ibland har jag skrivit några ord men nästan alltid
måste jag lämna det jag har för händer...och när det åter har funnits en stund
så har det redan skrivna känts förlegat och så har jag raderat alltihopa...


Nu inser jag att jag inte kan och hinner skriva allt jag vill berätta för er, men
i alla fall så blev bröllopet i lördags väldigt fint, ljust, naturligt och kärleksfyllt
När två människor väljer att leva sina liv tillsammans som äkta par och allt bara sitter
som det ska, som om handen har hittat sin handske, kan ingenting bli fel


Efteråt i sena kvällen när vi kom hem,  satte vi oss ner på kökstrappan och bara var,
njöt av tillvaron och hörde hur kottarna gruffade på under libstickans mörka grönska.
Ibland är livet så himla skönt att det inte behövs några ord alls.
Det räcker blott och bart att bara vara och känna hur fint allt kan vara
Då spelar det ingen roll att arbetstimmarna har varit många och långa, att
kroppen är småstel och musklerna ömma av allt knog...


Följande dag var allt som vanligt igen...öppet café och folk som kommer och går
Så är våra dagar just nu, den ena aldrig lik den andra för så är det
när man möter människor från när och fjärran

Och i trädgården har vi våra små vänner, nu flera än någonsin :)


   Ha det innerligen bra alla...
   



12 kommentarer:

  1. Kloka ord och fina bilder, som alltid!
    Det enda jag inte gillar är det där raderandet du skriver om! Låt det inte bli en vana!!
    Jag tror lilla fågeln på sista bilden försöker säga samma sak, fast hen har inte riktigt hunnit lära sig språket än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!
      Åh jo, ibland måste det raderas också...allt kan inte visas:)
      Nu har det dessvärre blivit en vana, men jag ska bättra mig. Svär och lovar
      Den lilla söta var mest förvånad tror jag. Fattade nog inte riktigt i vilken värld den plötsligt var. Boet ovanför butiksingången har varit tryggt och nu var allt detta plötsligt borta

      Radera
  2. Jag är glad att du hann in hit idag. Det får gå i vågor det där skrivandet men trevligt är det att se lite ifrån dig och ditt. Jag tycker allt att sina kottemorsor borde visa sina ungar för er, åtminstone som tack för maten. Fåglarna verkar ha mer vett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de där kottemorsorna!:) Men mitt i allt så kanske det händer i alla fall? Jag vill tro så
      Fåglarna visar upp sina telningar vid brödträdet för oss varje dag många gånger om
      så länge vi ger mat åt dem och det gör vi ju, året runt:)

      Radera
  3. Härliga bilder gillar den sista snyggt ,ha det så fint i sommarvärmen ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nette Cecilia!
      Den är ljuvlig den lilla på sista bilden. Rör vid mitt hjärta.
      Tack detsamma!

      Radera
  4. Det är lika roligt varje gång att läsa dina inlägg, för det händer så mycket hos er. Kan mycket väl förstå att tid är en bristvara. Den lille ungen ser ut som om han har stubbad frisyr. Finns väl inget gulligare än småttingar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel!
      Konstigt nog, så får vi lite mera tid nu fastän det kommer mera folk under dagtid...men att ombesörja cateringuppdrag tar tid och nu just är vi "lediga" från sådana ända till slutet på nästa vecka. Nu har vi bara caféet..och kvällarna ger oss litet extra tid för avkoppling.
      Det finns ingenting gulligare än småttingar, i alla varianter. Kram

      Radera
  5. Roligt att du hann skriva litet i alla fall. :)
    Vackra bilder och en sådan fin håruppsättning.
    Men så söt den lilla talgoxen är. Jag får trevliga minnen av alla talgoxar vi hade i Enebyberg.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, det händer att jag tänker på dig när jag ser en talgoxe. Jag vet ju att du tycker så mycket om dem.
      Jag ser inte på fotboll som vissa andra gör i familjen:) så jag sitter här och läser bloggar som omväxling. Ger mig lite hän i bloggosfären:)

      Kramar!

      Radera
  6. …å, Karin! så mycket härligt här hos dig. Sommarvackert! Förstår att det är fullt upp….blev också glad att du hann skriva lite ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!

      Kommer snart på besök till din blogg, jag vet ju vad som väntar av skönhet och fina bilder:)

      Kram!

      Radera