onsdag 23 april 2014

Vårens första groda


Ibland är en liten, liten groda, en stor, stor upplevelse....

Jag har problem med datoriserandet för tillfället ( min dator har fått fnatt och väntar på doktorn)
och nu är jag uppkopplad till en äldre dator som fungerar,
men som ett gammalt ädelt tröskverk.
Riktigt låååångsamt....
Bara att överföra en bild tar ca 4 minuter och ni kanske förstår?
Det blir inte mycket bloggliv för min del så länge det är så här
Tålamodet räcker inte till, tiden räcker inte till
Men jag tittar nog in nu och då via tröskverket....

Vill i alla fall önska er alla en skön dag!

18 kommentarer:

  1. Fyra minuter för en bild! Imponerande att vi alls fick se någon groda idag, även om den är mycket liten! Och fin. Och mycket fascinerande för sin husse, skulle jag tro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, och bara en i gången. Nu går det inte att rada upp dem och ta ner dem alla samtidigt.
      Tålamod är en dygd, men jag har alltför litet av den när jordgubbslandet vill ha min hjälp...det finns så mycket att göra utsides nu. Men ibland blir det en kaffepaus, som nu:)
      Husse var fascinerad och samtidigt rädd för att ta den i handen

      Radera
  2. Aa, så söta de är, grodvalparna! När jag var yngre såg jag dem stup i kvarten - nu kan det gå år mellan våra möten.
    Då hinner du meditera eller läsa medan du väntar på att bilderna behagar bilda sig - säkert nyttigt för välbefinnandet!
    Margaretha
    glad över
    påskbuketten

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är söta de små!
      Nu får man vara glad om man ser en groda överhuvudtaget. Vi har inte några här hos oss, men hemma hos lilla W. finns det av alla storlekar.
      Ja, säkert är det nyttigt för välbefinnandet och om det skulle regna så skulle det vara riktigt nyttigt. Nu sitter jag mest på nålar och vill ut i solskenet och trädgårdslandet. Men det blir någon kaffepaus här vid datorn den låååångsamma.
      Karin som är glad att påskbuketten har kommit fram.
      Bilden är säkert närmare hundra år...
      Så ock jag, den otåliga

      Radera
  3. Jag förstår dig precis! Min dator har inte mått bra på två månader så jag är hänvisad till mobilen. Inte alls samma känsla och inte lika enkelt att låta tankarna flöda i skrift.
    En underbart söt groda ni hittade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ruggigt så beroende man är att allt ska fungera som det brukar göra. Snabbt och enkelt. Nu fick jag just samtal från datordoktorn, att han kommer först nästa vecka...och så blir det troligen en ny dator, verkar det som.
      Tur att det finns söta grodor att trösta sig med och då menar jag inte godis i påse utan de där som hoppar omkring i naturen;)

      Radera
  4. Oj oj, inte kul när datorn strular. Min strular också, och den är inte tre år gammal än. Så imorrn ska den till Äppeldoktorn. Jag är så sjukt beroende av en snabb dator (men min har börjat crasha då jag använder vissa program. Oroväckande), snabb är den visserligen, men den får inte strula. Jag har ju tusentals, tusentals, tusentals bilder på den också.
    Nej, det är inget roligt att blogga vare sig från mobil eller långsam dator. Jag förstår om du ligger lite blogglågt. Hoppas din dator snart kommer hem i friskt och snabbt tillstånd. Tyvärr är ju en långsam dator inte speciellt avstressande heller :-)
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man inser snabbt att man är beroende:). En snabb dator som inte krånglar är en fröjd men så snart det händer någonting så är man strandsatt känns det som. Min dator är bara ett år och vill bara inte längre. Så nu blir det att knega på i långsammare tempo ett par veckor verkar det som. Men värre saker kan hända. Det knepiga för min del är att det är bokföringsdatorn som bråkar....så det är viktigt, viktigt att den fungerar utmärkt.
      Kramar!

      Radera
  5. Här är det också fnattigt på datafronten...men nu verkar den villa vara med en stund..Mina söner säger att det är dax att skaffa ny dator..men ack, det verkar vara onödigt för en student..den håller för mina svaga närmanden..bloggar bara och kollar fejjan...hahahha..-Det va en fin liten groda...söt ...och du klart för sommaren...vi blir grannar i två veckor KUL!! ha en bra kväll lilla grodkusin Kram Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteroligt att bli granne med dig! Då får vi springa till varandra titt och tätt och dricka kaffe, vetja;)...åtminstone nån gång i alla fall..
      Här måste det till en annan dator...jag kan inte bokföra i den här och det måste jag göra som företagare. Nu får det gå på gammalt manér ett tag. Nästa vecka har doktorn lovat komma....och under tiden försöker jag vara mullvad
      Ha detsamma kusinaKarina!
      Kram

      Radera
  6. Grodor... Såna vill vi ha många av. Det betyder väl att det är en frisk och bra natur. Mina hundar brukar tycka att de är väldigt roliga men hajjar till när det plötsligt hoppar framför nosen på dom. Det brukar se så roligt ut.

    Hoppas datorn blir fixad snabbt. Härom kvällen förde jag över alla bilder till ett usb-minne. Min dator krånglar ibland och kan när som helst gå sönder. Den har ju redan varit det en gång...

    Jag önskar dig en god natt och en pigg torsdag! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att det blir en ny dator och ett stort hål i plånboken. Tongångarna börjar låta så....
      Jag sparar allt, så på det sättet är jag trygg vad gäller allting som finns i gamla datorn. Är bara jobbigt att få till det med den här tröga varelsen. Vissa saker går inte alls att genomföra på den här, men man får vara glad att det går någorlunda i alla fall.
      Önskar dig detsamma Ann-Louise! Här kryper termometern neråt och jag har tänt ljus i växthuset....
      Kram
      Karin

      Radera
  7. Då sitter du å jag i samma båt,
    med en gammal och seeeg dator.
    Min är ju hos pizzabagaren fortfarande, har nog blitt inbakad tror jag....suck.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gör det söta Rantamor, sitter här och ror och ror och ror....
      Jag tror också att pizzabagaren har bakat in din dator...och min kanske har fått deg i seg?;)

      Sov sött!

      Radera
  8. Å vilken söt groda redan????Men det var värt 4 min att få bilden!
    Vi har nu varit på västkusten och njutit av hav regn blåst sol o sand. Du vet vi går i strandkanten och njuter!!!(fast lite ostadigt utan ett ledband och ett korsband.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, redan, hos dottern med familj. Inte här, inte
      Det får ta sin tid i väntan på doktor Datanörd. Bra att öva tålamod också
      Jag förstår att ni njuter på stranden och är glad för din skull att du också kan göra det, även om det är ostadigt. Så skönt Eva!:)

      Radera
  9. Bra att du i alla fall hade tålamod att lägga in den lilla fina grodan!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fina i kråksången är att när man väl har börjat överföring av bilder går det inte att avbryta...det gäller att hänga med om man vill eller inte;).
      Kram

      Radera