fredag 18 april 2014

Långfredag


   Här går dagen i arbetets tecken, men i långsam fart...och solen skiner inte fastän man kan tro så
   med tanke på balkansippan ovan, men bilden är från igår när solen sken
   Vi hade en liten medhjälpare här i vår trädgård.
   Lilla W. var med och lärde sig klippa med sekatör och blev en så ivrig klippare att vi drog till skogs
   där det finns mycket mera att träna klippning på.
   Jag är rädd att vår trädgård annars kunde ha blivit snaggad inför påskhelgen.:)


Hur som helst, så blev den lilla klipparen rejält trött och bara slängde sig ner på köksgolvet
där han låg och filosoferade en lång stund...
Jag minns själv hur det var när jag var liten och har också minnessekvenser från trasmattenivån
där jag låg och lät tankarna fara, medan livet betraktades nerifrån och uppåt.


Vi hittade påskgodis i postlådan igår!
Något vi aldrig har smakat tidigare och om den ska se ut som den gör vete gudarna,
för den har säkert slängts och krängts både hit och dit på vägen från Funchal
men söt och god är den.
Tack Ligia, Mârio, Carlota och Sophia!:) Vi blev glatt överraskade!


   Och hönan av gåsfjädrar som jag gjorde för några år sedan har fått sin givna plats på dörren
   I morgon och på söndag deltar vi i Påskpaus på Åland.
   Nu förbereder vi så mycket som  möjligt inför evenemanget men som sagt i lååångsam skön
   takt.

   Ha en fin dag!

8 kommentarer:

  1. Visst är det intressant att se värden från ett annat håll ibland. Jag minns också hur annorlunda allt blev (och fortfarande blir) ur ett annat perspektiv. För att inte tala om hur kul det var att ligga på en säng och hänga med huvudet utanför, så att man såg allt upp och ned!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Ibland tror jag att världen kunde se bättre ut om vi alla tittade på den ur ett annat perspektiv.
    Kanske att det rentav är hälsosamt att låta huvudet hänga ner med jämna mellanrum? Minns också hur man hängde i knäna med huvudet ner på de mest befängda ställen och tittade på bilar som for förbi...allt såg väldigt annorlunda ut. En slags meditation
    Jag fick lust att lägga mig ner bredvid lilla W, men hejdade mig och ville inte störa honom, spräcka den sköna bubblan han tycktes befinna sig i.

    SvaraRadera
  3. Åh så trött man kan bli att jobba i skogen, men skönt att sträcka ut sig sen.
    Trevligt med annorlunda godis till påsken.
    Ha en skön påskhelg!
    Kram Anneli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så borde man alltid göra när man är trött efter skogsjobb!
      Lägga sig ner på köksgolvet och bara vara
      Detsamma Anneli!
      Kram

      Radera
  4. Vilken fin liten filosof! Och vad stolt han ska vara över förtroendet att hantera en sekatör. Och vilken magisk kraft den har den där manicken, som orkar kapa kvistar som ingen sax rår på. Måste vara underbart för en liten person. Ja, för större människor också. Jag har en turbovariant med någon slags extra utväxling på, som jag har mycket roligt med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han låg där i många minuter och hans mormor såg nyss att hon hade svängt på trasmattenivån till mattrasenivån, men nu är det fixat:)...
      Du kan tänka dig att det finns en hel del låga snår som är ännu lägre just nu:)...en sådan med utväxling måste nog köpas till julen åt en viss liten kille.

      Radera
  5. Svar
    1. Ja, den allra sötaste av alla, förstås, säger mormorn

      Radera