fredag 28 februari 2014

Vill bara berätta....


att jag inte hinner blogga just nu!


Lördagstemat för imorgon kommer någon dag senare och en del till som jag vill berätta ännu senare

Att vara egen småföretagare är ungefär som att vara en ketchupflaska...
Mitt i allt som det inte kommer någon ketchup alls, så kommer allt på en och samma gång
och hela tallriken är full.
Ungefär så är det just nu här hos oss!:)
Hela tallriken full med ketchup(jobb)!

Mitt i språnget-hälsningar och med önskan om en fin helg till Er alla!

Karin


32 kommentarer:

  1. Svar
    1. :D. Det är bra ketchup, ekologisk. Berättar mera senare

      Radera
  2. Tur att ni nyligen har samlat energi! Tänk att det aldrig kan vara lagom takt! Antingen lento eller allegro furioso!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagom är nästan aldrig hemma:).

      Radera
  3. Härliga och underbara du! Vill säga hej och att jag saknar att titta in här mer än vad jag gjort den senaste tiden. Tänker på dig och du är med mig ändå, bara så du vet ;)

    Hoppas helgen blir bra och att ni hinner pausa lite också ;)

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!
      Dina ord värmer gott:)

      Helgen och dagarna innan har varit fartfyllda och fyllda av trevligt arbete, nu lugnar det sig en aning igen.

      Kram!

      Radera
  4. Svar
    1. Tack Helena!

      Nu är det snart över, men trevlig blev den onekligen!
      Önskar dig en fin vecka!
      Kram

      Radera
  5. En väntar aldrig för länge på något gott sägs det! Ketchuphälsning med röd skrift: Välkommen åter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tove, för den röda skriften!:)

      Radera
  6. Här rinner också ketchupen just nu. Fick en fråga om jag kunde stå på "Kupan" något och jag svarade: Ja, efter midsommar kanske. Trevlig helg och kul att affärerna går bra!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland rinner det ymnigare än ibland och då får man prioritera.
      Det skulle inte vara roligt om man inte hade jobb, absolut. Tur att du kan stå på Kupan efter midsommar! Kanske;)
      Kram
      Karin

      Radera
  7. Så fint att ni har jobb, det är ju förutsättningen för att kunna existera som företagare! Har en känsla av att ålänningarna känner till er standard, bara att fortsätta i samma stil! God säsong!
    h. Inga-Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Inga-Britt!
      Dina ord värmer!
      Vi gör vårt bästa, förstås!

      Radera
  8. Trevlig helg och hoppas att det är trevligheter som sysselsätter dig. Vi hörs. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel!
      Idel ädel trevligheter fastän det handlar om jobb!:)
      Nu lugnar det sig en aning igen...
      Kram!

      Radera
  9. Den som väntar på något gott... Vi väntar tålmodigt till att du har mer tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gnuttan!

      Ni är guld värda alla bloggvänner! :)

      Radera
  10. Lördagstemat kan man tänja på ända tills fredagen därpå. Eller slår man ihop det med nästa lördagstema.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förvisso så kan man göra det!:)
      Men jag gissar att jag får till det litet tidigare...det lugnar sig några dagar nu framöver
      Kram

      Radera
  11. Ketchupjobb kan ju aldrig vara fel. :)
    Vacker "pausblomma".
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig:!)
      Tack och blomman är sagolikt vacker!
      Kramar!

      Radera
  12. Ha det gott och TACK för vackra blombilden som du bjuder på här! Den kan vi vila ögonen på under tiden du tar hand om all ketchup! ;-) Men som sagt....försök att koppla av ibland också mellan alla jobb.

    Kram från Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har snart slut på ketchupen i den nu aktuella flaskan.
      Snart blir det dags för bloggen igen..och för lördagstemat som det hela egentligen handlade om den här gången, temat som blir en annandagstema:) Så kan det gå.

      Kram

      Radera
  13. Ha det fortsatt gott vännen och ta hand om dig...blogga när du känner för det :)
    Kram ~Lollo~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lollo!

      Jag känner nästan alltid för att blogga och kommer att göra det endera dagen, när mitt arbete är utfört.
      Kram!

      Radera
  14. Jag som inte ens gillar ketchup.. Det kan inte vara roligt med en full tallrik då..:)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nu fick du till det Maidi!
      Jag är inte heller förtjust i ketchup, men jobb tar jag tacksamt emot däremot, även om det symboliskt benämns ketchup i inlägget.

      Kram!

      Radera
  15. Ibland är det bara så skönt, och ibland även nödvändigt, att pausa bloggen. OCH andras bloggar.
    Take your time, dear.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var högst nödvändigt just nu och det handlar om just NU:), inte någon längre tid alls utan mera om att jag inte hann med lördagstemat på rätt dag. Är på banan igen:)
      Tack i alla fall Annika!
      Tittar in !
      Kram

      Radera