tisdag 31 december 2013

Gott Nytt År 2014!


Ett riktigt gott slut önskar jag alla bloggvänner och förstås ett mycket Gott Nytt År 
med önskan om det bästa när det gäller hälsa och gemenskap!
Har man det så brukar allt annat lösa sig:)


Här är vädret milt och riktigt skönt.
Jag har just varit ute och skördat persilja och vitlök till vår nyårsaftonsmiddag
Ifjol vid det här laget var det snö överallt, något blött men ändå vitt överallt.
I år är det lite annorlunda och det känns nästan som att jag vill gå ut och gräva i trädgården
för att börja med vårarbetet...
men jag stannar vid min hantverksläst....
Jag har fått ett il över mig och syr och sömmar som bara den så fort jag får tillfälle därtill


Här är en Sälle av riktigt sälskinn snart klar för att bli fylld av ull

Vid tolvslaget ikväll, kan den lyhörde som har god syn, både höra och se hur jag svingar en stor
spraksticka i skyn som en hälsning till er alla som läser min blogg!
Nyårslöften ges inte....de är ju ändå bara till för att brytas eller hur?;)

Gott Nytt år!

32 kommentarer:

  1. Och ett riktigt Gott Nytt År till dig Karin! Vi "ses" igen 2014. Hoppas ni får en fin nyår tillsammans.

    Nu är min rast på jobbet slut. dags att jobba igen.

    Nyårs-kram till dig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Louise!:)

      Nyårskram till dig också!
      Karin

      Radera
  2. Jag ska titta efter din nyårshälsning på himlavalvet! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer att bli förvånad Marina! Mitt i alla raketer så kommer en spraksticka att skjutas upp så det bara sjunger om den och raketerna bleknar av rena förvåningen för att en sådan liten uppstudsande sak tar sig ton
      Gott Nytt År!

      Radera
  3. Det är i sanning ett märkligt väder vi har!
    Jag önskar dig verkligen ett riktigt Gott Nytt År och skickar en stor varm kram över havet!
    Jag ser fram emot fortsatt gemenskap under 2014.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i år har vi det så här....och även det kan man njuta fullt ut av fastän det kanske inte känns som vinter, men mitt i allt så kommer kung Bore. Han är ju lite hipp som happ den killen:)
      Tack Hanna, önskar dig också allt gott och sänder tillbaka en varm kram över havet.

      Kram
      Karin

      Radera
  4. Underbara du och vackra själ!

    Tack Karin för allt du delar med dig av som berör, glädjer och gör lycklig. Livet hos er har en speciell plats i mig.

    Tack också för alla generösa, finurliga och värmande ord när du hälsar på. Det betyder så mycket!

    Gott Nytt År till dig och familjen Karin!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu gjorde du mig tårögd Lotta! Så vackra ord. Tack!
      Det kanske är så att som man ropar i skogen får man svar:) eller hur? Du delar med dig av det goda i livet du också.

      Gott Nytt År till dig också och hela Lottafamiljen!

      Stor kram
      Karin

      Radera
  5. När jag var ute en tur i trädgården idag kändes det nästan som om jag skulle vilja börja jobba i den. Det är rena våren här med. Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för trevlig gemenskap på bloggen Gunnel!
      Ja, här kom spaden fram igen och står nu lutad mot kökstrappan utifall att ilet kommer över mig och marken är beredd:)
      Jag önskar dig detsamma! Ett Gott Nytt År!

      Radera
  6. Gott Nytt År, Karin!
    Det är så roligt att följa ditt liv på Pettas. Mina lantlivsrötter, och lantlivsönskan, behöver din blogg!
    En dag, hur det nu ska gå till (inte så svårt egentligen, jag vet), hoppas jag att jag får träffa dig! KOMMA till Pettas.
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack detsamma Annika!
      Skönt att vara behövd och skönt är också att få besöka Reston med omnejd varje dag. Jag lär mig hela tiden någonting nytt.
      Det är bara att stiga i land, jag vet och vilket du vet också, men jag har full förståelse...men mitt i allt så händer det. Du är alltid varmt välkommen!
      Kramar!

      Radera
  7. Ett riktigt Gott Nytt År kära Karin!
    Det var så roligt att få prata med dig i telefon när jag var i Sverige - kanske 2014 till och med kan innebära ett besök hos Pettas. :)
    Din spraksticka kommer säkert att ses ända till Weed så jag håller utkik!
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma kära Anne-Marie!
      Fastän vi pratade nästan en timme så kändes det alltför kort:) så mitt i allt så träffas vi på riktigt. Hoppas det! Ha det innerligen bra och givetvis så sprakar det till litet extra på himlen i Weed också när jag tänder stickan.
      Varm kram!

      Radera
  8. Vad roligt med en gullig Sälle. Det ordet brukar ju vara lite mobbat och förknippas med andra adjektiv som "en råbarkad sälle". Så en riktigt mjuk och gosig sälle i sälskinn är ju alldeles rättvist.

    Tack för i år och riktigt gott Pettas-år 2014!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!

      De här sällarna brukar köpas som terapisällar för att de inte är råbarkade.
      Tack själv för i år och ett riktigt gott nytt år önskas dig också!

      Radera
  9. Oj, persilja och vitlök nu!? Det är verkligen ett annorlunda vinterväder iår och jag hoppas vi får lite snö snart!

    Gott nytt år till dej med!! och tack för dina besök hos mej :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, säg inte annat! Det är en sällsam lyx att kunna gå rakt ut i trädgården för att hämta örter och vitlök, även någon tusensköna och julros.
      Säkert kommer snön snart.

      Gott Nytt År!

      Radera
  10. Skörda persilja och vitlök låter helt otroligt. Kan inte annat än att småle åt det. Knasigt men lite kul ändå. Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det är varmt så växer det:). Det finns folk som skördar morötter och palsternacka ännu....
      Gott Nytt År!

      Radera
  11. Gott Nytt År! Hoppas du får ett riktigt bra år med massor av trevligheter, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år Ewa!

      Jag önskar dig detsamma, ett nytt, friskt och trevligt år!
      Kram

      Radera
  12. Gott nytt år till dej, Karin!
    Ahaa, så det är därifrån surret hörs. En flitig sömmerska vid sin läst. Vilken gullig Sälle som väntar på att bli stoppad...
    Jag njuter av att det är milt väder. Är inte alls så sprakande som jag brukar vara om vintrarna. Strömförande och blixtrande då jag ska öppna bildörren t.ex.
    kram från lisbet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Lisbet!

      Njaa...det surrar inte från det här hållet, jag syr för hand:) men kanske är du lite synsk när det kommer till kritan för snart åker symaskinen fram för annan sömnad.
      Jag har inte heller någonting emot det milda vädret. Man sparar ork och pengar:) men en liten gnutta vitt och kallt vill jag ha senare, någon vecka i alla fall.
      Kram till dig du annars strömförande!

      Radera
  13. Hej...det var alldeles för länge sen vi sågs! Jag känner dofter när jag läser om vitlök och persilja!

    God Fortsättning!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt Anna att du hittade hit igen och till din blogg igen

      God fortsättning önskar jag dig med!

      kram

      Radera
  14. Önskar dej en fin andra januari.
    kram

    SvaraRadera
  15. Ser att du svarat mig här på din sida. Tur jag såg det. Jo, lite synsk är jag nog :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag svarar dig alltid på min sida ,samtidigt som jag också gör det på din, i normala fall. Igår när jag skulle göra det så fick vi besök och så kom jag av mig...och först nu är jag inne på bloggen igen.

      Radera
  16. Åh, den sprakstickan var en väldigt fin gest! Jag såg den där borta i fjärran...
    Önskar dig en riktigt fin fortsättning på det nya året, Karin! Hoppas ni hade en härlig nyårsmiddag! (Lyx att kunna skörda från landet till nyår...)
    Kram Maja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just det som var meningen. Att sprakstickan skulle synas hos alla mina bloggvänner!:)
      Önskar dig detsamma Maja! Middagen var suberb, som alltid. Uffe är en suverän kock
      Kram
      Karin

      Radera