torsdag 5 december 2013

En liten titt in...


gör jag här på bloggen, bara för att visa att jag inte alls har glömt bort varken den eller er
bästa bloggvänner








Nu i adventstider har beställningar och bokningar  ramlat in
som behöver tas om hand på bästa sätt
och dessvärre blir bloggen en aning lidande för den skull.....

Jag har inte löst gåtan på hur man klonar sig,
så en och samma Karin får ta var sak i sin takt


Till jul är det populärt med svartbröd.....
på bilden väntar de på gräddning och efterbaddning innan de blir svarta


   Juliga lådor, pepparkakor (här väntande på glasyr) hör också till


Och mycket mycket mera....


Bland annat den julmarknad i Eckerö Post och Tullhus som vi är med och arrangerar
Men mera om den i början av nästa vecka....
Nu skyndar jag vidare i arbetets tecken.
Svartbröds-lussebulls-knäckebröds och limpbaket väntar samt morots-och potatislådor ska gräddas
innan det blir kväll i stugan

Tro för all del inte att jag håller på att ta knäcken på mig
(kanske jag borde koka lite knäck också för den delen?;))

Imorgon väntar ett trevligt uppdrag i Ålands Sjöfartsmuseum....men mera om det också
Ville bara titta in i all hast och säga hej till er alla!
Snart tittar jag in på era bloggar och läser fast mig, jag saknar den biten
men som sagt allt har sin tid


Ha det bra!

20 kommentarer:

  1. Så kul att se dig här på bloggen igen. Förstår att du har mycket på gång nu, men märker också att det är sånt du gillar. Den kombinationen kan ju bara bli toppen. Får kanske läsa lite om julmarknaden sen? Ha det bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker så Gunnel!:)
      Jodå, nu tycker jag om läget, nästa vecka berättar jag mera om julmarknaden, nu är jag mitt i språnget.
      Ha det bra-kram!

      Radera
  2. Så mycket vackert och gott! Hoppas att den där stormen Sven som är i antågande hinner lugna ner sig lite innan han når era trakter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!
      Sven lär vara på väg uppåt mot oss, men ni är så himla snälla i Sverige som tar hand om den allra största "ilskan" han visar. När han når oss så är han säkert redan from som ett lamm

      Radera
  3. Har saknat dig, men nu förstår jag att du har så mycket på gång att
    du inte hinner sakna Rantamor....*fniss*

    Ha en finfin advent och va rädd om dig,
    inte ut på någon dejt med Sven from Sweden.

    Kram Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma Rantamor!:)
      Tänker nog på er alla bloggvänner med jämna mellanrum och undrar hur ni har det, men snart tittar jag in.
      Ha detsamma och Sven försöker jag undvika.

      kram
      Karin

      Radera
  4. Massor på gång för dig, men roliga saker allting. Härligt.
    Fina foton. Det ser så fint ut på Pettas i advent.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika!

      Precis så är det, roligt och fartfyllt för tillfället.

      Vi "ses" snart när jag kommer till dig på besök!
      Kram

      Radera
  5. Jag letade efter ett sillrecept idag och hittade ett vykort med recept på Åländskt svartbröd, men jag tror inte jag skickar det till dig, du har nog några redan. Och så mycket annat gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittade ditt sillrecept!
      Jag har mitt svartbrödsrecept som jag håller mig till, precis så är det ja....
      Tack för din omtanke!

      Radera
  6. Vackert med alla ljus hos Pettas. :)
    Och solnedgången är verkligen stämningsfull.
    Fullt upp som vanligt hos er men ni gör ju det ni tycker om i alla fall.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en fin tid just nu, både ute och inne vad gäller belysning:)
      Just nu är det mycket fullt upp men nästa vecka räknar jag med att hinna komma till din blogg på besök, läsa fast mig ordentligt.
      Ha det gott-kram!

      Radera
  7. Hej Karin!
    Länge sen.. Ser att du precis som jag har svårt att hinna med att blogga och att hälsa på hos oss andra.

    Fina bilder!
    Kul att ni har massa jobb med bokningar och beställningar!
    Ha det fint!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej HeLena,

      visst är det alltför längesen, men ibland blir det så, vilket du också vet mycket väl:)...men det kommer tider igen då tiden räcker till på ett annat sätt.
      Tack för titten in här!
      Ha det så bra du kan nu i juletider och stressa lugnt!
      Kram!

      Radera
  8. Den första bilden är så vacker under En titt in.. sprider ljus och värme - och du har en trevlig blogg
    //A/t

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för rara ord!
      Du är varmt välkommen in här igen!

      Karin

      Radera
  9. Visst är det så att var sak har sin tid.. Det är nog inte bara du som har det lite hektiskt just nu.. Bloggen finns ju alltid kvar som tur är..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ju Maidi, vi har nog alla det stressigt litet var till kvinns och mans.
      Och så tittar man in här igen när tiden känns rätt.
      Ha det gott!
      Kram
      Karin

      Radera
  10. Juligt ljuvligt!

    Nu vill jag vara hos er, uppleva det här också! Vintern.

    Varm kram till dig Karin!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är vi där, mitt i juletid! Härligt, visst är det så!
      Jag tittar in i kväll och läser fast mig hos dig Lotta!

      Varm tisdagskram
      Karin

      Radera