tisdag 12 november 2013

Vi fann Atlantis


eller rättare sagt ett @lantis
En gårdsbutik med rättvisemärkta ekologiska produkter och enormt mycket charm som man får alldeles gratis på kuppen när man gör besök hos Cimmerbecks


Jane (i mitten) berättar om hur familjeföretaget framskrider, vad man redan har gjort och vad man har tänkt
sig inför framtiden.


När vi kom till @lantis blev vi bjudna på varm glögg och saffransskorpor
Pernilla från MittSkåne var Andreas behjälplig vid utskänkningen.
Jaa, det smakade väldigt bra!:)


Det känns nästan som att jag kommer en aning till korta när jag vill visa allt det vackra som
finns överallt hos dem. Det går bara inte, det måste upplevas...
Men några detaljer fastnade på bild


Ord känns överflödiga, bilderna får tala för sig själva


Här har man tagit vara på allt som tänkas kan och omvandlat det till någonting skönt och vardagsnära
på ett enkelt men eftertänksamt sätt


Det var inte bara vi som trivdes, en del av gårdens alla fåglar njöt av att sätta sig i buskaget en bit i från
Det gick inte att ta miste på och hela livet tycktes vara enormt skönt för de bevingade varelserna


Jag kunde visa många bilder från affären, men jag tror att ni får nöja er så här.
Kanske jag återkommer i ett annat inlägg längre fram
Har ni vägarna förbi @lantis, stanna genast och gör ett besök.
Jag lovar att ni inte ångrar er en sekund!





12 kommentarer:

  1. Tänk så vackra hönsfåglar är - fast vit kostym är kanske lite opraktiskt...
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fastnar alltid, på något sätt, vid hönsfåglar, när jag råkar ha vägen förbi sådana.
      De är vackra och vilken gång de har!

      Karin

      Radera
  2. Härliga bilder från utflykten....och solen är med på varje bild. Så ljuvligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den här dagen, fredagen, visade sig solen och det var så ljust att det gick riktigt bra att fotografera. När solen skiner så skiner allt:)

      Radera
  3. Så härligt att Atlantis inte hamnade på havets botten i alla fall! Och vilken massa inspiration och idéer man måste kunna samla med sig från en sådan plats – kul att få vara med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tänkte vi också! Atlantis finns i MittSkåne! Så alla som har sökt Atlantis i havet har missat någonting väsentligt. Kul att du är med Karin!

      Radera
  4. Ja, det såg verkligen besöksvärt ut!
    Gillar i synnerhet lakanet som gardin på första bilden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint att få enkla idéer till hur man kan använda gamla vackra lakan eller hur?
      Och det är besöksvärt, jag lovar!

      Radera
  5. Så snygg lakansgardin och härliga bilder från utflykten :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns flera lakansgardiner i de andra fönstrena. Jag får nog visa i ett inlägg längre fram.
      Tack Gunilla!

      Radera
  6. Vilka underbara stilleben överallt. GILLAR det jättemycket.
    Verkligen!!
    OCh vad gott och varmt med glögg i kylan. Blir sugen nu…
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, glödd sitter bra när det är kallt ute.
      Tack Annika!
      Kram!

      Radera