onsdag 2 oktober 2013

Galleri Fredag och Lördagstema i oktober

Månen igår morse vid 06.30-tiden
Jag har problem med att lägga in Galleri Fredag och Lördagstemat
såsom jag brukar göra i högra kolumnen....
Det vill sig inte, helt enkelt, hur mycket jag än försöker.
Bloggerlayouten har kommit i trotsåldern eller rent av blivit en dönick, för gensvaret är lika med noll.
Noll, noll, noll!
Så därför ger jag info om rubrikerna i ett inlägg istället..


Livsrummet har givit följande rubriker för lördagstemat:

  5 okt Engagemang
12 okt Drivkraft
19 okt Initiativ
26 okt Hinder

Spännande och utmanande rubriker så det förslår...

Igår blommade jordgubbarna i vårt trädgårdsland, idag så ligger ett vitt frosttäcke över alltihopa


Birgitta på Lidingö håller i temat för Galleri fredag under oktober månad.

4 oktober Murar
11 oktober Fönster
18 oktober Lås
25 oktober Portar



   Det är roligt att vara med i olika temagrupper.
   Man måste tänka till lite extra, utmana sig själv, ta fram de kreativa tankarna
   Och förstås, den som känner för det kan delta om intresse finns
   Välkommen med!
  

   Idag väntar två möten på oss i Mariehamn....av olika slag
   Solen skiner, det har varit kallt i natt
   Igelkottarna kommer fortfarande varje kväll och äter pannkaka vid trappan
   Jag undrar när de tänker krypa ner i sina "iden"?
   Den  här tiden varje år blir jag litet av en kycklingmamma...
   oroar mig, funderar om de har ätit upp sig tillräckligt för att klara en lång vinter..

   Ha en fin onsdag!

10 kommentarer:

  1. Åh, fina sensommar/höstbilder!

    Ja, det är kul att skriva teman, för det tvingar en att tänka några varv extra. Ibland är det ett tema som man först tror att man måste hoppa över. "Den här gången måste det bli pass", tänker man, men så börjar hjärnan jobba så smått och så dyker det upp en bild eller situation, eller något minna och så plötsligt har man ju ett inlägg klart i alla fall. Riktigt roligt med dessa utmaningar!

    Och tack för mycket inspirerande sådana under september!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin,

      så är det, precis så. Man tror att det här klarar jag inte av, men redan då har hjärnan börjat jobba och så finns det material för ett inlägg i alla fall. Jag tycker det är roligt att utmanas och att utmana sig själv så här. Man är "igång" litet hela tiden när man vet vilken temarubriken är.
      Tack själv, såg i förbi farten att du har lagt in innerfönster... Kommer på besök litet senare och synare det inlagda lite närmare:)

      Radera
  2. Visst är dt kul med temat. MEN, Galleri Fredag hade knappt ngra deltagare alls i sept (jag var inte heller med eftersom jag var på resande fot). Det är trist, vi ska hoppas det blir lite mer drag denna månad, om inte tror jag det är dags för en vila.
    På Galleriet finns ingen lista över deltagare, så det är bara att skriva in sig i widgeten hos mig och hos den som är värdinna.
    Svåra kluriga ämnen. jag vet inte hur jag sla få till fredagens ännu :-) Med foton. Nemas ideas...
    men det LÖSERRRR sig :-)
    Vilka vackra blider du har idag! Outstanding.
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att det vackra, somriga vädret i september dämpade lusten av att skriva blogginlägg. Alla sög på den karamellen så mycket som möjligt. Jag upplevde att det överlag var mycket lugnare i bloggosfären då.
      Det är roligt med utmaningar av det här slaget. Man måste tänka till lite extra
      Tack Annika! Tänk ändå att det är oktober och insekterna fortfarande är i farten.
      Kram!

      Radera
  3. Blogger har strulat för mig i veckan, tror att de gör om lite igen...det och lite tidsbrist är kruxet för mig!

    kramen på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju trösterikt att höra att det är strul på gång. Då vet jag att det ordnar upp sig
      Man borde ha en reservburk med tid som man kunde öppna vid behov:)

      kramen på dig med Tina!

      Radera
  4. Härliga höstbilder..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maidi!

      kram till dig med!

      Radera
  5. Du är så go som hönsar igelkottarna. Kanske man skulle våga sig på att haka på era teman. Jag måste fundera på det ett slag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På sätt och vis så är de ju mina hönor:)
      Våga på Hanna, du är med när du känner för det! Välkommen!

      Radera