torsdag 29 augusti 2013

...jag fortsätter att bara vara...


    därute vid havsbandet.
    Efter bästa förmåga


   Jag tar mig en liten tripp dit ut varje dag, en liten stund i minnet....


    och njuter av allt det storslagna som en liten ö i havet kan erbjuda betraktaren


   men däremellan är jag i full fart med både det ena och det andra här hemma

  Lammfärs-och skinkpajer är just tillverkade i väntan på en liten bokad lunchgrupp

  Jag har tagit min nya dator i bruk och det går undan nu...knappt att jag hinner med i svängarna
  men fortfarande finns en del justeringar att göra innan allt är till full belåtenhet
  Plötsligt uppdagas att vissa program är för gamla att använda och då uppstår småproblem
  som ska åtgärdas...
  Det  nya och det gamla ska synkronisera.
  Tur att Uffe är en datanörd! :)

  Ha en bra dag!

10 kommentarer:

  1. Havet ger ro, jag skulle inte kunna leva utan att få se o känna doften av det.
    Har också ny dator, Windows 8 o jag är inte kamrater ännu..

    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Havet ger ro, helt sant. Samma sak här Tina. Vet inte hur jag skulle klara av att andas ordentligt om inte jag hade tillgång till ett hav.
      Det tar sin tid att bli vän med en ny datorvän, man är ju så inkörd på den gamla men nog är det skönt att ha litet mera fart nu än tidigare. Å andra sidan tränade jag tålamod varje dag:)

      kramen till dig också!

      Radera
  2. Rofyllt vatten och trygga hällar = harmoni!

    Och vad gjorde man utan en hushållsnära datanörd? Ovärderliga är de.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ovärderliga är ordet!:)
      Också en väg mot harmoni

      Radera
    2. Fast å andra sidan så brukar min ovärderliga nörd berättar nogsamt vad han är värd om jag skulle anlita honom....nu gör han det ändå eftersom han inte kan se på när jag försöker. Kvinnlig list:)

      Radera
    3. Just precis. Det räcker att ställa ett par ärligt menade, men inte alltför kunniga, frågor för att dataakuten ska rycka ut.

      Radera
  3. Näckrosor och fint väder också.....undrar vad man hade för bekymmer innan man skaffade data?
    Ha en trevlig afton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bra frågeställning!
      Vad hade vi för bekymmer innan dess egentligen. Nu fick du igång de små grå....
      Nu måste jag fundera lite grann

      Ha det likaledes!

      Radera
  4. Så vackert i vanlig ordning!
    Pajerna lät väldigt goda! Hoppas ni får ordning på datorn så den blir till mer glädje än sorg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna!
      De hade strykande åtgång, pajerna. Inte ett uns fanns kvar efter lunchen:)
      Och småproblemen försvinner de också vartefter tiden går och min "nörd" hinner

      Radera